رفتن به محتوای اصلی

پیشنهاد خاتمی برای مذاکره آرزو اندیشانه ولی غیر واقعی است
27.05.2011 - 11:10

سخنرانی محد خاتمی درباره وضعیت بحرانی کشور – که گویا دوسه هفته از انجام آن میگذرد ولی همین چند روز پیش بطور وسیعی منتشر شد – همزمان واکنش های مخالف و موافق فراوانی را برانگیخت.

امروز مصطفی تاجزاده از رهبران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب ، از زندان اوین نامه مفصلی را به سخنان خاتمی اختصاص داده و بطور کامل از دیدگاههای او حمایت کرده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته کسانی همچون عباس عبدی و نیز علیرضا علوی تبار هم به پشتیبانی از مواضع خاتمی دست به قلم برده اند.

درمقابل گروههائی از نیروهای درون و پیرامون جنبش سبز نسبت به برخی نکات مطرح شده در سخنرانی خاتمی خشمگین شده و بر او تاخته اند.

در گفتگوئی با رضا علیجانی فعال سیاسی ملی مذهبی و تحلیلگر مسائل سیاسی ، داوری هایش را درباره مواضع مطرح شده از سوی محمد خاتمی جویا شده ایم.

علیجانی معتقد است که نیروی تحول خواه ایران در حقیقت یک حرکت مدنی است نه انقلابی. بعقیده او در حرکت مدنی مذاکره ، گفتگو و تعامل هم وجود دارد. با این حال او اضافه می کند که بنظرش الان وقت مذاکره نیست.

علیجانی در این گفتگو به آن بخش از سخنان خاتمی اشاره میکند که تعبیر ظلم را بکار برده است و از عفو کردن طرفین درگیری – یعنی مردم و رهبران حکومت – صحبت کرده است. علیجانی می گوید بنظر من این صورت بندی دقیق نیست و اگر این تعبیر بکار برده نمی شد شاید به بحث خاتمی بیشتر توجه میشد.

بعقیده او کنشگرانی که بشدت احساس سرکوب می کنند ، بلحاظ روانی و عاطفی پذیرای این نیستند که به آنها گفته شود "ظلمی " هم از جانب آنان انجام گرفته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.