رفتن به محتوای اصلی

بودجه زالو پروری در نظام جنگلی
22.05.2011 - 18:10
به گزارش ايرنا ، بودجه اختصاص يافته براي حمايت ازحوزه‌هاي علميه و مراكز ديني در دولت آقاي احمدي نژاد به شكل بي سابقه‌اي افزايش يافته است.
در سال 1383 از سوي دولت وقت، بودجه‌اي معادل 35 ميليارد تومان براي حمايت مالي از حوزه‌هاي علميه و مراكز ديني اختصاص يافته بود كه اين رقم در سال 1390 به رقم خيره كننده 760 ميليارد تومان افزايش يافته است.
اين رقم در مقايسه با سال 1389 نيز يك جهش قابل توجه را نشان مي دهد به گونه اي كه در سال گذشته بودجه مزبور450 ميليارد تومان بود اما در سال جاري با افزايش 70 درصدي مواجه شد.
بودجه مصلي هاي نماز جمعه و مساجد نيز به طور خاص با افزايش مواجه بوده است به گونه اي كه اين رقم از 5 ميليارد تومان در سال 1383 به 390 ميليارد تومان در سال 1390 افزايش يافته است. اين رقم در مقايسه با بودجه تخصيص يافته در سال 1389 نيز بيش از 350 درصد افزايش نشان مي دهد.
بودجه قرآني نيز در سال 1383 مبلغي حدود 3 ميليارد تومان بود كه دولت آقاي احمدي نژاد اين رقم را اكنون به 200 ميليارد تومان افزايش داده است.
اين در حالي است كه بودجه فرهنگي دولت نيز از 950 ميليارد تومان در سال 1383 به 6 هزار و 500 ميليارد تومان در سال 1390 افزايش يافته است.
علاوه بر بودجه اختصاصي دولت براي امور قرآني، مساجد، مصلي‌ها و مراكز علوم ديني، بيش از 30 درصد از بودجه فرهنگي دولت نيز براي اينگونه موارد هزينه مي شود.
آنچه مسلم است تلاش برای استفاده از تمام ابزارها برای ترمیم چهره مضحک رئیس دولت پس از اختلافاتش با رهبری و تحقیر شدن توسط مسوولان و غیر مسوولان ریز و درشت موجب ارائه و در واقع افشای با افتخار ! آمار آنچه به گفته ایرنا , رویکرد ارزشی دولت ولی در واقع هزینه یارگیری و یا پوزبند سکوت می بوده ,شد.
اختصاص بودجه های میلیاردی برای تصاحب مهمترین سنگر تبلیغاتی نظام ولایت فقیه و تلاش برای تجهیز آن در حالی صورت می گیرد که فشارهای اقتصادی ناشی از هدفمند کردن یارانه ها , بیش از پیش بر دوش توده مردم و حتی خود دولت سنگینی می کند .
اختصاص بودجه میلیاردی برای تجهیز مساجد در حالی صورت می گیرد که به خانواده بی سرپرستی که از پس اجاره برنیامده اجازه چادر زدن در خیابانهم داده نمیشود! و به جای رسیدگی به بیابانهای اطراف شهر رانده می شوند!
رئیس کودتا در حالی به تاراج سرمایه ملت و صرف منابع ملی در راه مزدور پروری , بدون مانع و آزادنه و به اسم دین مشغول است که کارگران و زحمتکشان محتاج نان شب و چشم انتظار حقوق های عقب افتاده و پایمال شده شان بوده و برای ایشان حضور در مساجد و اماکن تبلیغاتی کمترین جذابیتی ندارد.
بله , اختصاص بودجه میلیاردی برای به عنوان مثال پرداخت حقوق آخوندی که روزی یک ساعت برای برپایی نماز جماعت در اداره یا مسجدی حاضر میشود , توسط دزدان و زالو پروران در حالیکه همین دولت برای اتمام پروژه های عمرانی اقدام به فروش برخی از پروژه ها برای اتمام برخی دیگر از آنها می کند , تنها گوشه ای از جنایتهای دولت کودتا در نظام ولایت فقیه میباشد.
و می اندیشد
که نبایستی بگوید هیچ
بسکه بیشرمانه و پست است این تزویر
چشم را باید ببندد, تا نبیند هیچ
بسکه نفرت انگیز ست این تصویر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.