رفتن به محتوای اصلی

مصاحبه با مهدی عربشاهی از رهبران جنبش دانشجویی ایران
09.04.2014 - 22:57

مهدی عربشاهی متولد ۱۳۵۹ در تهران است. وی فعالیت دانشجویی خود را در دانشگاه زنجان آغاز کرد و کارشناسی مهندسی برق خود را از این دانشگاه گرفت. در دوره حضور در این دانشگاه عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شد و مسئولیت واحد های سیاسی، تشکیلات و دبیری این انجمن را در سال‌های ۸۰ تا ۸۲ بر عهده داشت. در همین دوران به مدت ۴ سال نماینده انجمن در شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت بود.
عربشاهی در سال ۸۵ با پذیرش در رشته کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان یک دانشجوی دو ستاره دوباره به فضای دانشگاه برگشت. وی در اسفند همان سال عضو شورای مرکزی و دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت شد و در شهریور ۸۷ به عنوان دبیر تشکیلات این اتحادیه دانشجویی برگزیده شد.
او در دوران فعالیت سیاسی و دانشجویی خود چندین بار بازداشت شد. یک بار در ۱۸ تیر ۸۶ به دلیل تحصن اعضای وقت شورای مرکزِی دفتر تحکیم وحدت در مقابل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مدت یک ماه در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین زندانی شد. آخرین بازداشت او مربوط به روز عاشورای سال ۸۸ بود. بازداشتی که نزدیک به سه ماه طول کشید و بخش عمده آن در سلول انفرادی گذشت. عربشاهی در این بازداشت بر اثر فشارهای وارده دچار حمله قلبی شد.
او اگرچه از سوی قاضی پیرعباس به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد اما با نظر پزشکی قانونی اجرای این حکم متوقف گردید. مهدی عربشاهی که پیش از دفاع از پایان نامه از تحصیل محروم شده بود چندی پیش برای ادامه تحصیل از کشور خارج شد. وی در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت و سیاست‌گذاری عمومی در دانشگاه ایالتی نیویورک است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.