رفتن به محتوای اصلی

جواهری در مرداب
12.04.2014 - 03:24

 

پرونده این فصل فوتبال لیگ حرفه‌ای ایران با قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان بسته شد و جوانان غیور اهوازی علیرغم همه بی‌مهری‌ها و سنگ اندازیها سرانجام با شایستگی بربام فوتبال ایران ایستادند.

درفوتبالی که سراسر تقلب، دوپینگ، تبانی و زشتی است، شیرمردان خوزستانی خاطرات روزهای خوب را دوباره زنده کردند و لبخند شادی را بر لب‌ها و اشک شوق را بر چشم عاشقان آن دیار مظلوم دوباره جاری کردند و یکبار دیگر ثابت کردند که: به عمل کار بر آید، به سخندانی نیست.

شاید رقم مجموع قراردادهای همه بازیکنان فولاد به اندازه دو یا سه بازیکن تیمهای نورچشمی نباشد، اما غیرت و فهم فوتبال آنها از بیشتر بازیکنان لیگ ورشکسته ایران بیشتر است و اینرا در عمل ثابت کردند. با نگاهی‌ سطحی به روزی نامه‌های به اصطلاح ورزشی در یک‌سال گذشته، درخواهید یافت که چقدرتلاش شد که این جوانان دیده نشوند. 

امروز که بازی فولاد را با تیم "گسترش فولاد تبریز" تماشا می‌کردم، برایم عجیب بود که تیمی که هیچگونه انگیزه‌ای برای این بازی نداشت و هفته پیش سنگین‌ترین شکست فصل را در برابر یکی‌ از مدعیان مرکز نشین قهرمانی متحمل شده بود و می‌توانست با ارائه یک بازی هجومی دل تماشاچیان اندک خود را شاد کند، چگونه به یک بازی بسته دفاعی با رعایت همه تاکتیک‌های تأخیری رو آورده است، بطوری که یادآور بازی تیمهای حاشیه خلیج فارس بود.

فریادهای آقای مربی‌ که در خلوت حقیرانه " یادگار امام" بازیکنان خود را به درگیری و تلاش بیشتر و جلوگیری از بازیسازی فولاد میکرد، جالب بود. اما هنگامی که مصاحبه مربی‌ این تیم و بازیکن سابق پرسپولیس را در پایان بازی و تبریک وی به تیم پرسپولیس برای گرفتن سهمیه آسیایی را خواندم، فهمیدم که این بنده خدا هم تقصیری ندارد و احتمالا قول کلاهی از این نمد به او داده شده است.

این یک جرقه نیست و نتیجه سالها کار مستمر و دلسوزانه است که با مدیریت آقای دهکردی است که بدون لاف و گزاف، شایسته‌ترین کادر فنی‌ و مدیریتی را پیرامون خود گرد آورده و امروز اولین حاصل تلاش خود را در رسته بزرگسالان کسب کرد، اما مطمئنا آخرین آن نخواهد بود. 

آکادمی فوتبال فولاد به مرحله تولید انبوه رسیده است و از امروز ایران ارباب جدید فوتبال خود را شناخت و بزودی شاهد تسخیر میادین آسیایی توسط این شیرمردان خواهیم بود. متولّیان فوتبال میتوانند روی برگردانند و با ترشرویی با این موضوع برخورد کنند، اما این هیچ چیز از ارزش کار این بچه‌ها نمی‌کاهد که به جرات می‌گویم روانترین، با برنامه‌ترین و هجومی‌ترین فوتبال را علیرغم بضاعت محدود خود در سطح لیگ ایران بازی میکنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاظم موافق

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.