رفتن به محتوای اصلی

دعوت به اعتصاب عمومی در روز 25 اردیبهشت
05.05.2011 - 16:18

یعد از مسابقه تراکتور سازی در شهر تبریز، با شعارهایی که تماشاچیان و طرفداران تیم تراکتورسازی دادند نزدیک به صد نفر در استادیوم دستگیر شدند، دستگیری و شعار دادن به سطح شهر کشید تا چهارراه آبرسان و نقاط دیگر از جمله هادی حمیدی شفق و میلاد محمدیان دو تا از فعالین مدنی استان آذربایجان هم دستگیر شدند. همینطور خبر از مصدوم شدن یک نوجوان 11 ساله و امثال او به بیمارستان هست.

گفتار روزانه پنج شنبه 15 اردیبهشت ۹۰

چهارشنبه 14 اردیبهشت 90، 4 می 2011 میلادی

در مورد 13 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صدور اطلاعیه ای دعوت به اعتصاب عمومی در روز 25 اردیبهشت کردند. قبلاً دانشجویان دانشگاه تهران هم چنین دعوتی را کرده بودند و حالا بچه های امیر کبیر به دانشگاه تهران پیوستند و در اعتراض به فضای امنیتی و سرکوب در دانشگاه ها این روز را دعوت به اعتصاب کردند و از سایر دانشگاه ها هم خواستند که به این اعتصاب عمومی بپیوندند. روز گذشته همینطور ماموران امنیتی به منزل پدری پدرام رفعتی دانشجوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر که از تحصیل محروم شده حمله کردند، او را در دادگاه تجدید نظر به 2 سال حبس محکوم کردند اما پدرام در منزل نبوده و نتوانستند او را دستگیر کنند.

نکته دوم اینکه یعد از مسابقه تراکتور سازی در شهر تبریز، با شعارهایی که تماشاچیان و طرفداران تیم تراکتورسازی دادند نزدیک به صد نفر در استادیوم دستگیر شدند، دستگیری و شعار دادن به سطح شهر کشید تا چهارراه آبرسان و نقاط دیگر از جمله هادی حمیدی شفق و میلاد محمدیان دو تا از فعالین مدنی استان آذربایجان هم دستگیر شدند. همینطور خبر از مصدوم شدن یک نوجوان 11 ساله و امثال او به بیمارستان هست.

نکته سوم اینکه برای بهاره هدایت، مجید توکلی و مهدیه گلرو، سه تن از فعالین جنبش دانشجویی کشور و رهبران این جنبش، شش ماه حبس اضافه صادر شده به بهانه اطلاعیه ای که آنها به مناسبت شانزده آذر صادر کردند. به قدری ظرف 2 روز این حکم را صادر کردند تا جاییکه حتی وکلای این متهمین نتوانستند یک لایحه دفاعیه روی پرونده بگذارند. به این ترتیب بهاره هدایت به 10 سال حبس افزایش پیدا کرد، مجید توکلی به 9 سال و مهدیه گلرو به 2،5 سال.

نکته چهارم اینکه 15 نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان مجموعاً تاکنون احضار یا دستگیر شدند.

نکته پنجم اینکه حسن یونسی فرزند علی یونسی، وزیر اطلاعات کابینه آقای خاتمی، که اول اسفند ماه دستگیر شده بود و مدتها در سلول انفرادی بود سرانجام به یک سال حبس و 5 سال محرومیت از وکالت که شغل او هست محکوم شده.

نکته ششم اینکه مراسم ترحیم سیامک پورزند، روزنامه نگاری که قربانی خشونتهای رژیم شد، روز پنج شنبه فردا 15 اردیبهشت ماه از ساعت 11 تا 12.5 در مسجد نور واقع در میدان دکتر فاطمی در تهران برگزار می شود. در اعلامیه دعوت به این مراسم درخواست شده که همه کسانیکه دستی در آزادیخواهی و دفاع از حقوق بشر دارند در این مراسم شرکت کنند.

نکته هفتم اینکه خانم کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اعطاء جایزه آزادی مطبوعات از سوی سازمان یونسکو، وابسته به سازمان ملل، را به آقای دکتر احمد زید آبادی تبریک گفته. این جایزه که از معتبر ترین جایزه های مطبوعاتی دنیاست امسال به شرف اهل قلم ایران، آقای دکتر زید آبادی که در زندان است، تعلق گرفته.

نکته هشتم اینکه روز گذشته روز جهانی مطبوعات بود و سازمان گزارشگران بدون مرز گزارش سالیانه ای را که از وضع مطبوعات می دهد روز گذشته منتشر کرد. در گزارش سال 2010 که دیروز منتشر شد 38 کشور دشمنان مطبوعات هستند که ایران در صدر این لیست قرار دارد. در سال گذشته به گفته گزارشگران بدون مرز 200 روزنامه نگار و وب نگار مجموعاً در ایران بازداشت شدند که 40 نفر آنها لااقل هنوز در زندان هستند. 100 روزنامه نگار ناچار به ترک وطن شدند و با تعطیلی روزنامه ها ومطبوعات بیشتر از سه هزار نفر از اهل مطبوعات و دست اندرکاران روزنامه بیکار شدند. این اطلاعیه از سازمان ملل درخواست کرده که در ارسال فرستاده ویژه حقوق بشر به ایران تعجیل بکند.

نکته نهم اینکه بعد از چهار روز سقوط پی در پی بازار بورس تهران، روز گذشته با افزایش 352 واحد، بورس مقداری از سقوط خودش را جبران کرد اما در هیمن روز قیمت دلار در بازار آزاد تهران از 1160 تومان هر دلار افزون شد. این در حالیستکه قیمت دولتی دلار 1048 تومان است که باید بانک مرکزی بفروشد. اصل این سقوط ریال در ایران عامل اصلی است که برابری آن با ارزهای خارجی دایماً تغییر می کند و دولت و بانک مرکزی با تزریق دلارهای نفتی سعی می کنند به طور مصنوعی آنرا کنترل کنند اما به محض اینکه این کار را نمی کنند دلار شروع به بالا رفتن می کند.

نکته دهم اینکه دعوای بین آقای احمدی نژاد و آقای خامنه ای کماکان ادامه دارد. علیرغم اینکه آقای احمدی نژاد برگشت به دولت و سر خودش را پایین انداخت و کوتاه آمد اما پیشروی طرف مقابل بازهم ادامه دارد. در واقع به قول معروف روی آقای احمدی نژاد را دارند کم می کنند و ایشان هم باید بداند که وقتی که به سرنیزه تکیه می کند و مردم را خس و خاشاک می خواند و یا با کودتا می آید و در راس دولت می شنید، باید بداند که آن سرنیزه دیر یا زود شکم خودش و یا دیگران را هم پاره خواهد کرد. به هر صورت از طرف مقابل آقای ذوالنور جانشین نماینده ولایت فقیه در سپاه در قم ودر جمع طلاب مطرح کرده خطاب به آقای احمدی نژاد که رابطه پدر و پسری با رهبری نداریم و رابطه فقط امام و مامومی هست و ولایت فقیه و اطاعت. خلاصه از این حرفها نیست و لابد توی سرش هم بزنند باید اطاعت بکند. همینطور آقای فدایی از جمعیت ایثارگران افشاء کرده به اینکه تغییراتی که در وزرات اطلاعات در سطوح بالا داشت انجام می شد آقای احمدی نژاد در مقابل آن ایستاده بود. در واقع سازمان اطلاعات سپاه به دست آقای مصلحی مشغول نصب کردن آدمهای سپاهی در راس اطلاعات بود که آقای احمدی نژاد می خواسته جلوی آنرا بگیرد و نگذاشتند و توی دهنش زدند. همینطور آقای علی آقای محمدی، دوست آقای حجازی، رئیس دفتر ویژه اطلاعات آقای خامنه ای، که سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم هست، خبر داده از اینکه به بدهکاران بزرگ بانکی دارد رسیدگی می شود. 60 نفر بیش از 6 هزار میلیارد تومان یعنی 6 میلیارد دلار به بانکها بدهکارند که نپرداختند که بزرگترین آنها فردی است که بیش از هزار میلیارد تومان به بانک بدهکار است. احتمالاً این فرد همانی است که ماشین آقای احمدی نژاد را به 2،5 میلیارد تومان خریداری کرده. صحبت از این است که این پرونده ها به قوه قضاییه تسلیم بشود که در بین آنها احتمالاً خیلی از نزدیکان و دوستان آقای احمدی نژاد و مشایی هم قرار دارند.

نکته یازدهم اینکه سایت اعتدال خبر داده از اینکه 25 نفر از مرتبطین آقای مشایی بازداشت شدند. البته این سابت بعداً این عدد را تعدیل کرد و گفت تعداد کمتر از این است. اما در بین آنها از خانم آزاده رفیعی اردکانی رئیس موزه ملی ایران اسم برده می شود. ایشان همان کسی است که ظاهراً معلم زبان آقای مشایی بوده و به ایشان نزدیک بود و نصب وی در موزه ایران بدون هیچ تخصصی سرو صدای زیادی بپا کرد. همینطور از خانم پریوش ستوتی، همسر شادروان دکتر حسین فاطمی، وزیر خارجه دولت ملی دکتر مصدق اسم برده می شود در بین کسانی که دستگیر کردند. همینطور صحبت از این است که مسوولین و تعدادی از کارمندان سایتها و وبلاگهایی که آقای مشایی و دوستانشان تشکیل داده بودند ناپدید شدند.

نکته دوازدهم در همین راستا هم سایت الف هم خبر می دهد از شرکت گردشگری که آقای مشایی و آقای بقایی با همدیگر و با سرمایه 20 میلیارد تومانی درست کرده بودند و شش شرکت تابع و وابسته دارد از جمله بانک جدید التاسیس گردشگری که در فاصله کوتاهی سرمایه این بانک از 200 میلیارد تومان به شتصد میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. سایت الف مدعی است که این شرکت یکی از شرکتهایی است که با رانت خواری در واقع رشد کرده و توسعه پیدا کرده. پرونده های مالی و قضایی مختلفی این روزها دور و بر آقای احمدی نژاد و دوستانشان دارد تشکیل می شود.

اما نکته آخر پاسخ به سوالی است که یکی از دوستان کرده راجع به سه شنبه های اعتراضی و آکسیونی که بسیار موفق و خوب اجرا شده و گفته که چرا دوباره به جریان نمی افتد. من هم ضمن تایید و خوب بودن آکسیون سه شنبه ها ی اعتراضی و یاد آوری این مطلب که این آکسیون به فرسوده کردن و ایجاد شکاف بین نیروهای سرکوبگر، کمک به تشکیل شبکه های محله ای برای انجام این آکسیون بود و همینطور برقراری ارتباط افقی در درون جنبش، هر هفته را به یک گروه شرکت کننده در جنبش اختصاص دادن آکسیون موفقی بود که هر سه خاصیت را می تواند داشته باشد و به خوبی اجرا بکند و به زودی هم در دستور کار جنبش طبیعتاً قرار می گیرد. اما برای انجام موفق این آکسیون پاره ای سازماندهی ها بخصوص در حوزه اطلاع رسانی لازم است که قبل آن انجام شود تا این آکسیون بتواند موفق تر باشد به اضافه اینکه آکسیون اعتراض خیابانی به شکل سه شنبه های اعتراضی که مبتنی بر حرکات برق آسا و پراکنده در همه سطوح شهر و کشور است، وقتی موفق است که در چارچوب استراتژی کلان جنبش در کنار حلقه های دیگر فعالیت جنبش قرار بگیرد و بتواند زمینه سازی برای آن فعالیتهای دیگر هم که از قبیل آکسیونهای عدم همکاری و فلج سازی حکومت هست مقدماتش انجام شده باشد که مجموعه بتواند با همدیگر حرکت کند و در نهایت منجر به پایین کشیدن دیکتاتور شود، یعنی یکی از دو خواسته جنبش که دومی برگزاری انتخابات آزاد است. در خصوص آکسیون سه شنبه های اعتراضی و ربط آن به سایر آکسیونهای جنبش و چگونگی تدارک برای آنها بازهم در روزهای آینده صحبت خوهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 

سه شنبه 13 اردیبهشت نود سوم می 2011 میلادی

امروز درباره 14 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که نامه جعمی از طرف اعضا انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی منتشر شده است که در آن دعوت کرده اند که روز یکشنبه 25 اردیبهشت اعتصاب عمومی در دانشگاه تهران باشد. دعوت به این اعتصاب اعتراض به فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه ذکر شده است.

نکته دوم این که اشکان ذهابیان از اعضای جنبش دانشجویی که قبلا هم از دانشگاه فردوسی مشهد اخراج و به شش ماه حبس محکوم شده بود که برای تحمل حبس به زندان فراخوانده شد.

نکته سوم این که عسل اسماعیل زاده از اعضای فعال کمپین مهندس موسوی در تجریش تهران، روز 11 اردیبهشت بازداشت شد.

نکته چهارم این که مراسم خاکسپاری سیامک پورزند امروز ساعت 9 صبح تهران در بهشت زهرا برگزار می شود.

سازمان گزارشگران بدون مرز رژیم ایران را مسوول مرگ سیامک پورزند دانسته است به خاطر همه فشار ها و تنگنا ها که بر زندگی او وارد کرده بود.

نکته پنجم این که محمود صالحی از فعالین جنبش کارگری کردستان که در روز کارگر دستگیر شده بود آزاد شد اما چند نفر دیگر از این فعالین همچنان در زندان هستند.

نکته ششم این که آقای مهندس سحابی که برای عمل استخوان ران به بیمارستان منقل شده بود بعد از عمل به اغما فرو رفته و حتی در این شرایط مقامات زندان به دختر ایشان هاله سحابی مرخصی نمی دهند تا پدرش را ببیند.

نکته هفتم این که معملمان حق التدریسی برای چندمین بار یک شنبه و دوشنبه در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواهان استخدام شان شده اند که البته تا کنون رسیدگی نشده است.

نکته هشتم این که استاد محمد مجتهد شبستری متکلم و متفکر دینی احضار شده به دلیل سخنرانی که مدت ها قبل در دانشگاه صنعتی اصفهان داشته.

نکته بعدی این که جمعی از خانواده های زندانی در نامه ای آقای جعفری دولت آبادی را تحریم کرده اند و به دلیل این که ایشان آلت فعل دستگاهها اطلاعاتی و امنیتی است و گوش شنوایی برای ستاندن داد مظلومین ندارد.

نکته دهم این که بعد از کشته شدن بن لادن وزارت امورخارجه ایران هم واکنش نشان داد و سخنگوی آن گفت آمریکایی ها به خواسته شان رسیدند و باید منطقه را ترک کنند. روزنامه کیهان هم گفت که سیا مامور خودش رو که تاریخ مصرف اش گذشته بود را کشت و تئوری مندرس توطئه را یادآوری کرده بود.

نکته یازدهم این که علی رغم این که آقای احمدی نژاد در واقع کوتاه آمد دعواها ادامه دارد و طرف مقابل رو به پیشروی است و بعد از دستگیری آقای امیری فر پیش نماز نهاد ریاست جمهوری و روحانی نزدیک به آقای مشایی ، صحبت از دستگیری آقای عباس غفاری که از نظر امور ماورالطبیعه به آقای مشایی نزدیک است نیز وجود دارد.

همین طور آقای جوانفکر رییس خبرگزاری که برای سخنرانی به دانشگاه امام صادق زیر نظر آقای مهدوی کنی و طیف های سنتی اصول گراست مورد تعرض قرار گرفت و با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه از او استقبال شد.

نکته دوازدهم این که رییس کمیسیون حذف سوبسید ها گفت که پرداخت های نقدی اضافه نمی شود اما به همین منوال ادامه پیدا می کند. امری که بسیار بعید است چرا که مجلس گفته این مقدار مبلغی که در بودجه پیش بینی شده برای این موضوع کم است و معلوم نیست چگونه مابقی آن تامین می شود.

نکته بعد این که تلویوزیون پرس تی وی مطرح کرده که اسراییل در عراق مشغول آماده سازی نیرو برای حمله به ایران است که هم دولت آمریکا و هم دولت عراق آن را به شدت تکذیب کرده اند.

نکته آخر این که وزیر امورخارجه سوییس گفته که چند حساب متعلق به دیکتاتورهای خاورمایه کشف کرده اند. آقای قذافی بین 360 تا 415 میلیون فرانک سوییس، آقای مبارک 410 میلیون فرانک سوییس و آقای بن علی 60 میلیون فرانک سوییس پول داشته اند که مشغول مذاکره برای بازگردادن این پول به مردم این کشورها هستند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.