رفتن به محتوای اصلی

شکایت بازرسی از استانداری تهران به دليل کاهش ساعت کاري کارمندان
24.04.2011 - 19:10

روز گذشته يک مقام آگاه از شکايت سازمان بازرسي کل کشور از استانداري به دليل کاهش ساعت کاري کارمندان تهرانی خبر داد ؛ وی گفت : بازرسي کل کشور به دليل کاهش ساعت کار ادارات تهران از استانداري تهران به ديوان عدالت اداري شکايت کرده است.

رمضانيان مدير امور مديريت عملکرد معاونت مديريت منابع انساني رياست جمهوري در اين باره گفت:

براساس قانون مديريت خدمات کشوري و آن چه قبل از تغيير ساعت کار ادارات اجرا مي شد ساعت کاري ادارات ۴۴ ساعت و از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر بود که در نيمه هاي سال گذشته به دليل آلودگي هوا ساعت کارادارات تهران در ابتدا يک ساعت و در مرحله بعدي ۲ ساعت کاهش يافت و بر مبناي مصوبه کميته اضطراري آلودگي هوا قرار بود که ۲ ساعت کاهش از طريق دور کاري جبران شود.

وي افزود: اما دور کاري در بسياري از ادارات به دليل فراهم نبودن زيرساخت ها اجرايي نشد و تنها تعداد معدودي از ادارات با انجام دور کاري کاهش ساعت کار را جبران کردند.

بنا به گفته اين مسئول به غير از بحث جبران شدن کاهش ساعت کار در حال حاضر ارباب رجوع ها براي رسيدگي به پرونده هايشان با مشکل مواجه هستند.

وي گفت: کاهش ساعت کاري در ادارات تهران باعث اختلال در کارهاي اداري ارباب رجوع ها و باعث گلايه مندي آن ها شده است.

رمضانيان در پاسخ به اين سوال که آيا زمان پايان تغيير ساعت کاري مصوبه کميته اضطراري آلودگي هوا تعيين شده بود گفت: در مصوبه کميته اضطراري آلودگي هوا پايان اجرا «تا اطلاع ثانوي» بود که ظاهرا اين زمان به پايان نرسيده است و بسته به شرايط تمديد شده است.

وي افزود: البته در سال جديد نيم ساعت به ساعت کار ادارات نسبت به ۶ ماه دوم سال اضافه شد و در حال حاضر به جاي ۲ ساعت کاهش ساعت کاري ادارات در روز 1.5 ساعت کاهش داريم اما باز هم نسبت به قبل و همچنين قانون مديريت خدمات کشوري ساعت کار، کمتر است.

ترابي عضو کميسيون اجتماعي نيز با اشاره به اين که کاهش ساعت کار در تهران به ويژه تعطيلي پنج شنبه ادارات در تهران باعث اختلال در روند کارهاي اداري کشور شده است گفت:

آغاز کار در ادارات ساير شهرستان ها از 7.30 است اما در تهران با نيم ساعت تاخير آغاز مي شود. علاوه بر اين که تعطيلي ادارات در تهران در روز پنج شنبه باعث ايجاد اختلال در کارهاي اداري مي شود و متاسفانه اين تصميمات بدون توجه به قانون باعث بروز مشکلات در برنامه ريزي کلان کشور مي شود.

وي افزود: قبل از کاهش ساعت کار، مجريان تعطيلي روز پنج شنبه ادارات مدعي بودند که ساعت کار روز پنج شنبه با افزايش ساعت کار ادارات از ساعت 14.30 به 16 افزايش يافت اما پس از مصوبه کميته اضطراري هم ساعت کار کاهش يافت و هم تعطيلي پنج شنبه ها به قوت خود باقي ماند در حالي که مي توانستند براي جبران کم شدن ساعت کار کارمندان در هفته تعطيلي پنج شنبه را لغو کنند.

ترابي در پاسخ به اين که آيا در حال حاضر ساعت کار ادارات تهران بايد بر مبناي قانون مديريت خدمات کشوري باشد يا مصوبه کميته اضطراري آلودگي هوا؟

گفت: آن چه مسلم است اين که قانون مديريت خدمات کشوري مبناي ساعت کار ادارات است و هر کارمند بايد ۴۴ ساعت در هفته کار کند و بر مبناي آن حقوق و دستمزد دريافت کند.

وي افزود: کميته اضطراري نمي تواند در اين زمينه حکم کلي صادر کند و بر قانون مديريت خدمات کشور ارجح باشد. بنابراين ادامه روند کاهش ساعت کاري حتي اگر نيم ساعت هم باشد غيرقانوني است و بايد نهادهاي نظارتي مثل ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي کل کشور آن را پي گيري و با آن برخورد کنند.

وي افزود: مجلس نيز چندين بار تاکنون در اين زمينه به استانداري تهران و همچنين دولت تذکر داده است، اما برخورد و پي گيري وظيفه نهادهاي نظارتي است.

.

استانداري تهران: تغيير در ساعت کاري ادارات شهر تهران قانوني است

در حالي که کارشناسان بر غيرقانوني بودن کاهش ساعت کاري اذعان دارند و مبناي ساعت کار را قانون مديريت خدمات کشوري مي دانند، استانداري تهران همچنان بر قانوني بودن کاهش ساعت کار اصرار مي ورزد.

معاون برنامه ريزي استاندار تهران در واکنش به اظهارنظرهايي مبني بر اين که تغيير ساعت کاري ادارات غيرقانوني است، گفت:

تغيير در ساعت کاري ادارات شهر تهران قانوني است و احتمال تغيير آن در آينده نيز وجود دارد.

نعمت ا... ترکي در خصوص تغيير در ساعت کاري ادارات شهر تهران، اظهار داشت:

با توجه به اين که از سال ۸۹ بحث آلودگي هواي شهر تهران و ترافيک سنگين شهري مشکلاتي را براي مردم ايجاد کرده بود، در نتيجه استانداري تهران به دليل حفظ سلامت شهروندان شهر تهران و پيش گيري از آلودگي هوا و ترافيک سنگين شهري ساعت کاري ادارات را کاهش داد و به ساعت 8 تا 14:30 رساند.

وي با بيان اين که احتمال تغيير در ساعت کاري ادارات وجود دارد، گفت:

با افزايش و کاهش آلودگي هوا در شهر تهران احتمال تغيير ساعت کاري ادارات وجود دارد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.