رفتن به محتوای اصلی

علم الهدی: مشایی 'بیّن‌الغی ' و منحرف است
19.04.2011 - 15:10
تهیه و تنظیم:
هرمس

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد به خاطر ادبیات و کلماتی که به کار می برد، مشهور است. اگر بخواهیم سیاهه ای از باصطلاح «کلمات قصار» او ذکر کنیم، فهرست بلندی خواهدی بود که شامل حملات و اهانت و تهدید ات او است. نظرات او درباره «زن» و «جنبش سبز»، «موسیقی» و «جوانان» یا برخورد با معضلات اجتماعی بی نیاز از تفسیر است. وی که از مخالفان موسیقی و شرکت زنان در مجامع ورزشی و بین الملی است، در یکی از اظهارنظرهای خود گفته است که ««این که یک زن را به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در المپیک، انتخاب کرده‌اند؛ دهن‌کجی به ارزش‌های دین مبین اسلام است. تثبیت ارزش‌ها زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه‌است. مسؤولان، سیاست‌مداران، احزاب و جریانات سیاسی بدانند هر اقدامی که ضد ارزش اسلامی باشد، ضد حضرت ولی‌عصر است و مقابله با زمینه‌سازی برای ظهور ایشان است.». او که هواداران جنبش سبز را «بزغاله و گوساله» شمرده، از طرفداران «ذوب در ولایت» است و مدعی است که «چون ولی فقیه نماینده امام زمان و او نماینده رهبر است، مقامات استان نباید طرح‌هایی خلاف نظر وی تصویب کنند چون خلاف شرع است» . اینک که کشاکش میان اصولگرایان «مکتب ولایی» و اصولگرایان «مکتب ایرانی» بالا گرفته است، رحیم مشائی نیز مشمول سیاهه ی «کلمات قصار» او شده است. علم الهدی که از مدافعان سرکوب «جنبش سبز» و حبس و زندانی کردن موسوی و کروبی بوده است و «ذوب در ولایت» آیت الله خامنه ای است، اینک مشائی را فردی می نامد که « بین‌الغی و فردی است که انحرافش علنی شده » و «از این رو می‌توان وی را به عنوان یک فرد منحرف معرفی کرد».

وی نظر خود را درباره مشائی مبتنی بر این اصل می داند که «فصل الخطاب» آیت الله خامنه ای است و «مقام معظم رهبری، رهبر رسمی جامعه است و ایشان هر دستوری که می‌دهند باید به آن عمل شود هرچند با سلیقه ما هماهنگ نباشد.» گویی اینک که آیت الله خامنه ای در ماجرای پذیرش استعفای وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد امضای رئیس جمهور «محبوب» خودش را باطل اعلام کرد و حیدر مصلحی را در مقام خود ابقاء کرد، سید احمد علم الهدی نیز به جرگه ی منتقدان «نظرکرده یِ پیشین» خود، یعنی احمدی نژاد، پیوسته است.

خالی از لطف نیست که به این نکته اشاره شود که این عضو مجلس خبرگان که دارای نظریات بنیادگرا است، معتقد است که برخی روحانیون٬ امامان جمعه و مسئولان وزارت ارشاد «بینش‌های انحرافی» دارند و در ۲۰۰ سال قبل زندگی می‌کنند. به گزارش خبرگزاری ایسنا٬ آقای علم‌الهدی گفته است: «عده‌ای هستند که هنوز در ۲۰۰ سال قبل زندگی می‌کنند و نسبت به مسائل نظام، انقلاب، سیاست، جریان‌های روز و مسائل بین‌المللی انزوای خاصی به خود می‌گیرند.»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.