رفتن به محتوای اصلی

باز هم ملت ایران شگفتی آفرید!
15.02.2011 - 14:10

تظاهرات 25 بهمن نشان داد که دیگر سکاندار جنبش خیابانی نیروهای متعلق به جناح مغلوب حکومتی نیستند و این جنبش آزادیخواهانه، دمکراتیک و سکولار به پیشتازی نسل جوان ایران است که مهر خود را بر مبارزات جاری حک می زند! تظاهرات 25 بهمن نمایانگر نه انشقاق در جنبش بلکه انتقال اتوریته جنبش از جناح مغلوب حکومتی به رهبران جنبش خیابانی است و این تحول را باید بفال نیک گرفت. بنظر می رسد که در ادامه مبارزات ملت ایران نقش شبکه های سیاسی اجتماعی زنان، دانشجویان و کارگران برجسته تر و مطالبات جنبش های اجتماعی پر رنگتر خواهند شد.

25` بهمن فصل نوینی در مبارزات ملت ایران گشود. حضور گسترده مردم با شعار محوری مرگ بر دیکتاتوری نشان داد که مردم در ابعاد توده ای بر هراس از سرکوب، کشتار و اعدام غلبه کرده اند و بیباکانه به رودرروئی با عوامل تا دندان مسلح رژیم اسلامی می پردازند. برای ما که یک انقلاب را تجربه کرده ایم، این روانشناسی مردم آشناست و خبر از عزم راسخ برای گذر از حکومت را می دهد و در چنین شرایطی مردم آماده اند تا حتی از جان شان برای تحقق هدفشان بگذرند.

در گیری معترضان و نیروهای بسیج

زنده باد مردم مبارز ایران

 

 

تهران، خیابان جمالزاده

 

 

کنار نهادن نقاب ها در راهپیمائی ها، گوشمالی اوباشان رژیم اسلامی و به آتش کشیدن تصاویر خمینی بعنوان نماد همه جناح های جمهوری اسلامی، نشانه های عزم راسخی است که قصد فراتر رفتن از چارچوب نظام کنونی را دارد و خط مقدم این پیکار را دختران و پسران تشکیل می دهند.

25 بهمن تبلور نافرمانی مدنی شهروندان ایران و اتمام حجت با مدافعان جمهوری اسلامی است که باید راهشان را از دیکتاتوری و استبداد که در نظام کنونی متبلور است جدا کنند و اگر هم ظرفیت ویا شهامت گسست قطعی از حکومت دینی را ندارند؛ بر سر راه پیشروی جنبش سنگ اندازی نکنند و اعلام کنند که نه بعنوان رهبر بلکه بعنوان شهروند ایرانی خواهان آزادی همه احزاب سیاسی و انتخابات آزاد و دمکراتیک هستند.

آقایان موسوی و کروبی باید دریافته باشند که چرا دیگر از شعار یا حسین میرحسین خبری نیست و تنها صدای امریکا و رسانه های دیگر کوشش می کنند که جنبش سکولار ملت ایران را تحریف کرده و به جناحی از پشتیبانان جمهوری اسلامی بچسبانند!

تظاهرات شکوهمند 25 بهمن پیام هایی بدون تفسیر برای جناح غالب و جناح مغلوب حکومتی داشت! شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای، مرگ بر بسیجی و ... اعلام جنگ با دستگاه حکومتی، و حذف موسوی و کروبی از شعارها گوشزد و هشداری به جناح مغلوب حکومتی ست که مردم دیگر فریب بندبازی ها و چرکه اندازی های آنها را نمی خورند!

زمانی که میلونها شهروند برای حق خود در تعیین سرنوشتشان بپا خاستند؛ موسوی وعده احیاء دوران سیاه خمینی را بمردم داد و با خواست های مردم در فرا رفتن از نظم فاشیستی کنونی همراهی نکرد و از همینرو مردم در یک سال و نیم بعد، راه و شعارهای خود را بدون توهم به عوامفریبی های جناح مغلوب بمیان کشیدند.

تظاهرات 25 بهمن نشان داد که دیگر سکاندار جنبش خیابانی نیروهای متعلق به جناح مغلوب حکومتی نیستند و این جنبش آزادیخواهانه، دمکراتیک و سکولار به پیشتازی نسل جوان ایران است که مهر خود را بر مبارزات جاری حک می زند!

تظاهرات 25 بهمن نمایانگر نه انشقاق در جنبش بلکه انتقال اتوریته جنبش از جناح مغلوب حکومتی به رهبران جنبش خیابانی است و این تحول را باید بفال نیک گرفت.

بنظر می رسد که در ادامه مبارزات ملت ایران نقش شبکه های سیاسی اجتماعی زنان، دانشجویان و کارگران برجسته تر و مطالبات جنبش های اجتماعی پر رنگتر خواهند شد.

25 بهمن 1389

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.