رفتن به محتوای اصلی

جشن ایران گلوبال در بوخوم آلمان(شنبه 12 فوریه)
31.01.2011 - 18:10

اعضاء و همکاران «کمون اینترنتی فرهنگ و گفتگو »پس از یک دهه فعالیت در فضای مجازی و 7 سال فعالیت مستمر در سایت ایران گلوبال تصمیم به برگزاری جشنی در شهر بوخوم آلمان گرفته است . بدین وسیله به اطلاع دوستداران ، نویسندگان و علاقمندان گروه اینترنتی فرهنگ گفتگو می رسانیم که با شرکت خود در این گرد همایی از نزدیک با ما آشنا شوید و همچنین سئوالات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارند.این جشن شامل معرفی اعضای مدیریت ، سخنرانی _ پرسش و پاسخ و نیز برنامه های تفریحی و موزیک را شامل خواهد شد. این مراسم بطور زنده از از طریق اینترنت پخش می شود.

آدرس محل:

Hustadtring 7

44801 Bochum

شماره تلفن تماس:

اقبال اقبالی

004915201883445

زمان :شنبه 12 فوریه ساعت 17 تا ساعت 22

Missing media item.

ناهید حسینی (مدیریت ایران گلوبال)

فعال جنبش زنان ،رشته ژورنالیسم را در تاشکند درس خواند؛ در لندن رشته کامپیوتر را پی گرفت و اکنون سالهاست در انگلیس بعنوان معلم کامپیوتر مشغو ل به کار است

 Missing media item.

ویستا (همکار ایران گلوبال در مدیریت )

ویستا هنرمند جوان همکار ما در هند زندگی می کند و چند سالی است که به کار پیکر تراشی مشغول است

 Missing media item.

جهانگیر لقایی (مسئول تالار فرهنگ گفتگو )

تحلیل گر مسایل سیاسی ،کارشناس مسایل اقتصادی و در آلمان

 Missing media item.

کیومرث نویدی (مسئول صفحه شما)

نویسنده و شاعر ساکن آلمان

 Missing media item.

اقبال اقبالی (مدیریت ایران گلوبال)

تحلیلگر مسایل سیاسی ،فعال سیاسی - اجتماعی و فرهنگی ساکن آلمان

 Missing media item.

فرزان فرامرزی (همکار ایران گلوبال در مدیریت )

وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر ساکن ترکیه

 Missing media item.

مصطفی شکری (همکار ایران گلوبال)

مسئول رادیو البرز دانمارک و فعال حقوق بشر ساکن دانمارک ( آهوس)

 Missing media item.

کیانوش توکلی (مسئول کمون اینترنتی فرهنگ گفتگو)

روزنامه نگار اینترنتی و فعال سیاسی ساکن کپنهاک

 Missing media item.

ونداد اولاد اعظمی (همکار ایران گلوبال در مدیریت )

وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر

 Missing media item.

دلیر کردستانی (ادمین تالار فرهنگ گفتگو )

فعال سیاسی ساکن واشینگتن

 Missing media item.

آ.ائلیار (همکار ایران گلوبال)

فعال حقوق بشر و تحلیلگر مسایل سیاسی


تاریخچه کمون اینترنتی:

ایران گلوبال از مجموعه کمون اینترنتی فرهنگ گفتگو که در2004 تاسیس شد ، انگیزه ما از ایجاد سایت وجود سانسورهای گوناگون در فضای سایبری- فارسی ایرانی بوده است.

_ دلیل اصلی ما در راه اندازی سایت؛ موضوع آینده نگری و گلوبالیسم بود که در فضای جنبش سیاسی ایران نا شناخته بود و یا درکی صرفا آکادمیک از ان وجود داشت و یا با برداشتی انحرافی که مانع اصلی اینده نگر ی در ایران، یعنی حکومت دینی را کم اهمیت جلوه می داد و آن را سدی ثانوی می پنداشت ؛ بدین جهت در مقابل این انحراف، از همان ابتدا جمله " صدای آیزدیخواهان آینده نگر ایران" را بطور برجسته بر سر درسایت نقش می بست .

_ ادرس سایت را " ایران گلوبال " انتخاب شد ولی نام سایت را" فرهنگ گفتگو" گذاشتیم که بعدا با گسترش کار گروه تغییراتی در نام ها دادیم که سایت نام واقعی خود یعنی ایران گلوبال را گرفته است .

در اجرای برنامه های این سایت و ایجاد گفتمان های آزاد و و به چالش کشاندن موضوعات گوناگون بود که " فرهنگ گفتگو" به عنوان اتاق پالتاکی سایت که در گذشته (1) مخاطبان گوناگون را به دور خود جمع کرده بود در دور جدید فعالیت خود و به دلیل طیف وسیع مخاطبان و اهمیت کار فرهنگ و هنر و رهیافت های موثر در گسترش این شاخه, سایت فرهنگ و هنر (2)نیز تشکیل گردیده که جمعی از مخاطبان علاقمند به فرهنگ و هنر ایران زمین را به گرد هم جمع نمود و به دلیل اهمیت بحث گفتمان های آزاد و رسیدن به یک چالش معقول این گروه فرهنگی – هنری نیز به جمع برنامه های پالتاکی " فرهنگ گفتگو" و به فراخور آن سایت فرهنگ و هنر از زیرشاخه ایران گلوبال به جهان سایبری پیوست.

شایان ذکر است که از دوسال پیش بخش« هنر و ادربیات» به مجموعه ایران گلوبال پیوست و «سایت فرهنگ گفتگو » هم تماما به مقالات اعضای مدیریت و همکاران گروه اینترنتی ما اختصاص یافت .

آینده نگران:

_ گفتمان آینده نگری هنوز به سیاست عمومی تحول نیافته است آینده نگران در عرصه سیاست به مانند جهان بینی های گوناگون ، دارای نظرات متفاوتی می باشند ؛ و فعلا در حد گروه های کوچکی در برخی از کشورهای جهان به نامFuturrist فعالیت می کنند . با این وجود در استراتژی کلی و تفکر پایه ای آینده نگری که همانا گذر به جامعه فراصنعتی است ،اشتراک نظر وجودارد . اما اینکه آینده نگران در دل احزاب موجود فعالیت کنند و یا بصورت حزب و یا گروه مستقل آینده نگر سازماندهی شوند ,و یا در تشکل های حرفه ای و آکادمیک خود را سازمان دهند و جدا از ماهیت دولت ها ،جامعه را از طریق ING و تینک تانک ها (اتاق فکر) و یا بعنوان فراکسیون های احزاب به فعالیت خود ادامه دهند و بدین طریق اهداف خود را پیش برند که موضوعی که منتج به پاسخ مشترک نیست!

_با آگاهی از مسایل طرح شده در بالا ؛ ایران گلوبال از همان روز نخست تاسیس خود ، ماهیت ایدلوژیک دینی و استبدادی حکومت را مانع اصلی آیند ه نگری دانست و سعی کریدیم که گفتمان سایت را در جهت تقویت جنبش دمکراسی خواه با استراتژی شفاف (ایجاد نطامی غیر ایدلوژیک که در ان انبفال قدرت واقعی بدست اکثریت مردم و تضمین حقوق آزادی اقلیت مردم برای تغیراین تناسب و بیک کلام روتاسیون قدرت را در جامعه بدون حونریزی تضمین میکند ) متمرکز کنیم و نشان دهیم که این استراتژی اولا الترناتیو مناسبی در مقابله با استبداد حاکم وثانیا تضادی یا اهداف برنامه ای جریانات دمکراسی خواه ندارد. میشود باهم در یک جنبش دمکراتیک یا هدف مشخس متفق شد و موازی آن در یک فضای غیر قطبی مبارزه بر حول نقاط مورد اختلاف سازمان داد. کمون اینترنتی فرهنگ گفتگو خود را یکی از تجمعات آینده نگری ایران می داند و در همان روز اول خود راچنین معرفی نمود ه است :

" خط و مشي سايت ایران گلوبال ، مبتنی بر دو اصل دموكراسي و آينده نگری می باشد و منظور از" آينده نگري" آن مجموعه افکاری است که فرارويا ندن ايران را به یک جامعه فراصنعتي و پیوستن به جامعه جهانی را مد نظر دارد و از همین منظر هم به دمکراسی می نگرد

_ کمون فرهنگ و گفتگو ، مدافع یک جمهوری سکولار و دمکرات در ایران فرداست، و بنابر خصلت گفتگو و دیالوگ خود ، مخالف سیاست حذف نظرات مشروطه خواهان و یا سایر دگر اندیشان است ودر این خصوص سانسور را کار نادرستی می داند !"

این دوبند در واقع سایت ایران گلوبال را از صد ها سایت سیاسی دیگر متمایز می کرد !با اینکه سایت با "فورنت پیج" کار می کرد و سایت دیزاین خوبی هم نداشت ولی تیراز آن بسرعت بالا می رفت وسایت در ایران هم باز می شد تا اینکه احمدی نژاد امد و ما هم به مانند دیگران فیلتر شدیم ولی تیراژ همچنان راه صعود را در پیش گرفت . اکنون ایران گلوبال از جمله سایت های مطرح در بین اپوزیسیون ایران می باشد.

عملکرد سایت:

_در طول 7 سال گذشته هزاران خبر و مقاله در سایت منتشر شد و مطلب گذاری تقریبا بطور اون لاین صورت می گیرد ویا بعبارت دیگر ایران گلوبال بطور 24 ساعته Up to date می شود .

_از ویژیگی دیگر سایت اهمیت دادن به کارشناسان سیاسی داخل کشور است که برای خبرگزاری های مهم جهان کار می کنند چرا که درج مقالات آنان همراه با تحلیل گران سیاسی اپوزیسیون از چپ تا راست می تواند ذهن خواننده را پویا و او را از یک جانبه گری سیاسی رهایی بخشد و در یک کلمه ، سایت ایران گلوبال , علیه هر گونه " القاء فکری و ایدوئولوژیک می باشد.

_از عوامل دیگر موفقیت ما؛ می توان از بلند نظری و دید گاه چند بعدی آن سخن گفت ؛ بطور مثال درج مقالاتی با مضامین سوسیال دمکراسی ، لیبرال دمکراسی وآینده نگری همراه با کلیه گرایشات جنبش سیاسی اپوزسیون از چپ دمکرات ، گروههای اتنیکی _ فرهنگی تا مشروطه خواه را در بر می گیرد در واقع این فکر خواننده است که به جستجو می پردازد و اوست که تصمیم می گیرد به کجا رود .

_ طبیعتا ایران گلوبال بدون نقص و ایراد نیست و با اطمینان می شود گفت که منتقدین بزرگترین ثروت هر موسسه ای هستند و سایت با راه اندازی «صفحه شما » این امکان را برای کاربران تدارک دیده است که آنان با نام و امیل اختیاری نقد خود را بدون سانسور و"ملاحظه کاری " بطور اون لاین بنویسند و در معرض قضاوت دیگران قرار دهند .

از آنجا که «صفحه شما » که بطور اون لاین ویا باصطلاح یک زمانه است، مورد سوء استفاده تعدادی از کاربران قرار گرفته است که «صفحه شما » را تا مرز بسته شدن کشانده اند . وجود کامنت های توهین آمیز به اشخاص حقیقی و حقوقی همواره مورد نقد و گله نویسندگان و دوستداران سایت قرار گرفته اشت و برای ما مشکلات حقوقی ایجاد می کند.

کارکنان سایت ,هزینه ها و شکل کار

_ ما کارکنان سایت ایران گلوبال نه تنها هیج دستمزدی نمی گیریم بلکه بخشی از هزینه های ان را خود می پردازیم و مابقی بشکل کمک مالی و یا از طریق آگهی های تبلیغی جبران می شود .

کارکنان سایت به لحاظ فکری جمهوریخواه, سکولار, دمکرات و آینده نگر می باشند وکاملا روشن است که در این دنیای پر شتاب اصولا غیر ممکن است که در همه مسایل سیاسی و اجتماعی با هم هم نظر باشند و بر خلاف تصور خیلی ها ، ایران گلوبال بدون سر دبیر و یا شورای سردبیری عمل می کند ؛ بدین معنی که هر کدام ازهمکاران سایت بدون مشورت از مسئول سایت، مطلبی را که مفید تشخیص می دهند در سایت پاپلیش کرده و هیج کس مجاز نیست مقاله درج شده را حذف نمایند و ثانیا هیج کس از کارکنان مجاز نیستند که نقد مقالات درج شده در ایران گلوبال را سانسور نمایند .

ما بر این باوریم روحیه هکماری و استدلال و گفتگو لازمه هر کار جمعی و گروهی می باشد که این امر از رفتار قابل پذیرش و عرف گروه ایران گلوبال است. و این مجموعه پذیرای هر گونه نظر در خصوص روند کار ایران گلوبال و یا مقالات درج شده در سایت بوده , چرا که این امر فضای دمکراتیکی بیشتری را منتج می شود و ما معتقد بر این اصل نیزخواهیم بود و خواهیم ماند که حقیقت در انحصار هیج کس نیست.

زیرنویس

:

(1)_ اتاق فرهنگ گفتگو در سال 2001 تاسیس شد .

(2)_ سایت فرهنگ و گفتگو از مجموعه کمون اینترنتی فرهنگ و گفتگو

با همکاران و اعضای «کمون اینترنتی فرهنگ گفتگو »بیشتر آشنا شوید!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.