رفتن به محتوای اصلی

انبارهای احتکار کالا!
26.01.2011 - 19:10

باز هم جوان آنلاین خبر ساز شد! این عبارت «خبرساز شد» بنظرم عبارت بسیار بجا و دقیقی است برای تعریف سایت جوان آنلاین! اصولا معتقدم، آنچه بعنوان خبر در این سایت درج می شود، تماما ساخته و پرداخته ذهن بیمار نویسندگان آن است. بیمارانی که سعی می کنند با تهمت و افترا و بدنام کردم دیگران، خود را خوشنام و آبرومند جلوه بدهند.

نمی دانم آیا برای سایت هایی نظیر جوان آنلاین، هم جدول رده بندی ای وجود دارد یا نه. اما مطمئنم اگر چنین جدولی موجود باشد، این سایت یکی از سه رتبه اول را کسب خواهد کرد و مطمئنم حتی اگر خود گوبلز هم اکنون زنده بود، در حسرت استخدام در «هیات خبرسازان جوان» که برای این سایت خبر تولید می کنند، شب و روز بی تابی می کرد!

چند روز پیش جوان آنلاین کشف مهمی انجام داد تا نشان دهد علاوه بر خبرسازی و دروغ پراکنی، استعدادات نهفته ی بسیاری داری! کشف چند انبار احتکار کالا متعلق به بهائیان ، آخرین و شاید گل سر سبد اخبار این سایت بود.

اگر صفحه مربوط به خبر را نگاه کنید، می بینید که با عکسی نسبتا بزرگ از یک انبار بسیار بزرگ، مزین شده که خواه نا خواه هر بیننده ای این تصور برایش پیش خواهد آمد که احتمالا این عکس متعلق به یکی از همین انبارهاست! جوان آنلاین که همیشه از عکس های شیاطین و خون آشامان و ... در کنار اخبار مربوط به بهائیان استفاده می کرد، اینبار با این عکس، خواسته نشان بدهد که روز به روز در کار افترا به خلق الله، تبحر بیشتری می یابد.

اما چرا بهائیان؟ اصولا چه ربطی بین بهائیان و احتکار کالا وجود دارد؟ همه اینها ظاهرا مربوط است به طرح هدفمند کردن یارانه ها، که با اجرای آن موجی از انتقادات را در پی داشت. موجی از گرانی، تورم، و البته یأس و نومیدی را هم باید به آن اضافه کنیم.

در این میان، هفته نامه «صبح صادق »، ارگان اداره سیاسی سپاه پاسداران، خواستار برخورد با منتقدان، و حضور پررنگ رسانه های خودی در دفاع از طرح هدفمندی یارانه ها شده بود. کار تا جایی پیش رفت که منتقدان این طرح «خائنین به مردم» معرفی شدند و احسان قاضی زاده، مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد اسلامی، در اطلاعیه ای که روز دوشنبه ۱۰ آبان در اختیارمدیران مسئول رسانه های داخلی قرار گرفت، اعلام کرد: «فعاليت و نوع حركت رسانه‌ها به‌ويژه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ايام اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها رصد می‌شود. رسانه‌ها به‌ويژه مطبوعات بايد در ايام اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها با اطلاع‌رسانی صحيح و شفاف فضای جامعه را به سوی آرامش هدايت كنند.»

همه این تذکرات، بخوانید تهدیدات، در حالی بود که نمایندگان مجلس هشتم در دیدار با وزیر اقتصاد، رویه کنونی اجرای «طرح هدفمندی یارانه ها را خلاف قانون و مصوبات مجلس» اعلام کردند.

اما بر می گردیم به موضوع اصلی خودمان، آنچه مسلم است، رسانه های «خودی» که جوان آنلاین هم یکی از آن ها در عرصه مجازی است، وظیفه دارند که ضمن برخورد با هرگونه انتقادی، تنها به تعریف و تمجید از این طرح بپردازند! در این میان برای اینکه کم و کاستی های این طرح پوشانده شود، و اثر زخم این «جراحی بزرگ اقتصادی» بر پیکره مردم ایران نماند، باید چند نفر و یا حتی عده ای، گروهی و یا دسته ای را بعنوان کسانی که در اجرای این طرح اخلال بوجود می آورند معرفی کرد و تمامِ گناهِ ضرر و زیان های ناشی از اجرا شدن این طرح را بر گردنِ آنان انداخت و چه کسانی بهتر و مظلوم تر از بهائیان!

در این میان، جوان آنلاین از کشف چند انبار احتکار کالا خبر می دهد. انبارهایی که در آن ها «مواد غذایی و محصولات نفتی»، احتکار شده است. در ادامه خبرسازان جوان، می نویسند این انبارها «مربوط به سود جویی های شخصی» بود، اما در اینجاست که ناگهان، کشف بزرگ و مهم اتفاق می افتد «بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص» کرد «که صاحبان تعدادی از این انبارها بهائی» بوده اند و «بر اساس یک برنامه تشکیلاتی به احتکار کالا» پرداخته اند.

جالب است! یعنی اینکه از نظر آقایان بهائیان شخصی عمل نمی کنند. یعنی برفرض مثال اگر یک بهائی عمل خطایی را هم انجام بدهد، از نظر آقایان، گناه ایشان بر گردن تمام بهائیان است. چنین منطقی مانند این می ماند که بگوییم تمامی مسلمانان تروریست هستند، برای اینکه تعداد بسیار زیادی از تروریست های کنونی و شناخته شده مسلمان می باشند.

جوان آنلاین و البته تیم هدایت کننده آن، همواره سعی دارند، بهائیان را مانند حزب های سیاسی به مردم معرفی کنند که از خودشان هیچ اختیاری ندارند و ماننده برده، هرچه تشکیلات به آنان بگوید انجام می دهند. غافل از اینکه، همه ما صرف نظر از دین و مذهب، انسان هستیم و دارای عقل و قدرت تصمیم گیری. در ضمن بهائیان در ایران تشکیلات رسمی و حتی غیر رسمی نیز ندارند؛ پس جوان آنلاین از کدام تشکیلات صحبت می کند؟ این انبارها از کجا آمده اند؟

بنده فکر می کنم این انبارها متعلق به رئیس کل بانک مرکزی است! بله، ایشان بودند که از ذخیره‌سازی ۹۰۰ میلیون تن کالای اساسی در کشور خبر دادند نه بهائیان. برای دخیره چنین حجم عظیمی از کالا، طبیعتا به انبارهای بسیاری نیاز است، انبارهایی که تهیه و مدیریت آن از عهده بهائیان که مدام تحت نظر هستند و برادران ارزشی اطلاعات، وقت و بی وقت، به منازل و محل کار آنان رفت و آمد می کنند، خارج است.

این را هم اضافه کنم که خیلی قبل تر از اینکه جوان آنلاین بخواهد به این کشف مهم نائل بیاید، در اخبار آمده بود که ۵ هزار تن مرغ در قم ذخیره شده است! آقای حسین مدرس خیابانی، نیز از ذخیره ۲۲ قلم کالای اساسی خبر داده بودند! این دو مورد را برای مثل در اینجا ذکر کردم، که جوان آنلاین بداند که اینبار نیز مانند همیشه به کاهدان زده است، و انبارهای مکشوفه، بر فرض اینکه خبر درست باشد، انبارهای «خودی» بوده است، نه انبار بهائیان!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
نگاه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.