رفتن به محتوای اصلی

تونی بلر به غرب راه چاره را نشان داد
25.01.2011 - 17:10

ایا اقای بلر که تجارب و اطلاعات بسیاری از نقشه های رژیم ایران به دلیل حضور مستمر و با داشتن مشاورین خاورمیانه ایی مجرب خود دارد، سعی کرد با استفاده از تریبون جلسه کمیته تحقیق جنگ عراق، گوش بعضی از سیاست مداران اتحادیه اروپا را بگیرد و تنها راه باقی مانده در مقابل نقشه های توسعه طلبانه سپاه و بیت خامنه ایی را نشان دهد.

بر کسی پوشیده نیست که نظام ایران با تمامی سازمانهای مخرب افراطی ضد غرب در منطقه در تماس و کمکهای مالی و تسلیحاتی به انان میکند، پس بلر حرف خاصی در این باره نگفته است، در مورد برنامه های اتمی و ساخت موشکهای دور برد که حتی خطری برای اروپا محسوب میشوند، هم کلامی است که به گوش دنیا اشنا است،و به ان واقف هستند.

سخنان بلر که بلافاصله در واشینگتون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و عکس العملها در باب سخنان او عریض بود، گویی که بلر به عمد به انان خطاب میکند، که در صورت بقای این حکومت چه با بمب اتم و چه بدون ان، این کشور خطری است که تمامی منافع غرب و دوستان انان در منطقه را تهدید میکند، و اگر همین امروز چاره ایی اساسی برای حل این مشکل پیدا نشود،فردا ما غرق در تروریسم و بی ثباتی فرو خواهیم رفت، زیرا در صورت از دست رفتن خاورمیانه پر از نفت و گاز، جهان ازاد دچار چنان بحران اقتصادی خواهد شد، که ارزشهای اولیه ما فرو خواهد ریخت و به اسانی نخواهیم توانست ان را علاج کنیم، غیر از اینکه خطر درگیری اتمی در منطقه خاورمیانه بشدت صعود خواهد کرد، زیرا مسابقه تولید جنگ افزار اتمی که نظام ایران مسبب ان بوده، و ما جلو ان را نگرفتیم.

اما تونی بلر بی پروا و بدون تعارف دیپلماتیک که کمتر در غرب رایج است، به مسئولین مذاکره در اروپا میگوید، سر خود را از زیر برف و یا شن بیرون بیاورید و نگاهی به اطراف خود بکنید و ببینید که چه کسی دارد با چه کسی بازی لبخندها و قایم موشکبازی میکند، و ادامه میدهد که تعدادی هستند که دلیل افراط گرایی رژیم ایران را سیاستهای ما میدانند، و جواب میدهد که انان از فردای انقلاب طرز زندگی ما را مورد هجوم قرار دادند، مگر ما از انان خواستیم که زندگی ما را الگو کنند، و بعد نتیجه میگیرد که این یکی از همان سیاسیتهای خطرناک و ضد غربی است که ایران در 32 سال گذشته بر طبل ان کوبیده است و دائم در حال پاشیدن بذر نفاق و خصومت برای جلب نظر سازمان های تروریستی و فریب افکار عمومی در منطقه است تا اعمال و سیاستهای اتمی خود را صلح امیز و یا از انظار عمومی دور نگه دارد.

تونی بلر افزود: «تقصیر ما نیست که ایران این‌گونه رفتار می‌کند. آن‌ها (ایران) اساسا با شیوه زندگی ما مخالف هستند، مگر این‌که با تصمیمی جدی یا در صورت لزوم با حمله مواجه شوند.» آقای بلر که به عنوان نماینده گروه چهارگانه از خاورمیانه به طور مرتب بازدید می‌کند، معتقد است که می‌توان «تاثیر و نفوذ ایران» را در همه جای منطقه دید.

بلر با نظر به جنگ عراق در مورد موضع غرب در برابر ایران گفت: «یا باید ما و دوستانمان زیر سایه تهدید ایران به زندگی ادامه داد یا باید با آن برخورد کرد. به نظر من راه دوم صحیح است، در گذشته این طور بوده و الان هم چنین است.

این سخنان همزمان بود با مذاکرات اتمی بین رژیم تهران و کشورهای 5+1 در استانبول در روزهای 21 و 22 ژانویه که همراه بود با شکست دوباره برای غرب و تکرار بازی باخت مذاکرات با ایران، و حال، ایا باید منتظر ملائکه شد تا فرمانده هان سپاه پاسداران تسلیم شوند و یا اینکه غرب به قول بلر سر عقل اید و سر مار را قطع کند.

24 ژانویه 2011

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.