رفتن به محتوای اصلی

کلیسای کاتولیک اعلام کرد: جهنم وجود ندارد!
05.05.2014 - 01:12

در آخرین خطابه پاپ فرانسیس روشن اندیش که در ایران مورد توجه قرار نگرفت و زیر متکای متعصبان پنهان شد گفته میشود: ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد. پاپ فرانسیس گفت: باور به جهنم با عشق و محبت خداوند به انسان در تضاد است. او گفت، خداوند قصد محکومیت کسی را ندارد، داستان آدم و حوا یک افسانه است و جهنم تنها کنایه ای از روح تنها است. او گفت که همه دینها درستند زیرا از قلب افراد سرچشمه گرفته اند. او کمونیستها و دگرباوران را نیز مشمول برابری همه انسانها قرار داد و گفت خداوند همه را مثل هم دوست دارد.

حتما میدانید که انگلیسی های عاقل ، با تصمیم پارلمان خود قبل از همه جهنم را لغو کردند. و بعد پرتاستانها یکی یکی این کار را کردند، اگر چه خیلی منعکس نشد. در واقع بدون لغو افسانه رنجبار دوزخ به زحمت کسی متواند اصل قصاص و شکنجه و آفرینش رنج را رد کند. وقتی کسی خداوند را شکنجه گر معرفی کند دیگر چه انتظاری از ونی آدم دارد. اکنون کلیسای کاتولیک به دنبال پروتستانها به نتیجه میرسد که خداوند دشمن انسان نیست که این همه او را رنج بدهد. آخر خدایی که میتواند با یک اشاره انگشت انسان را براه راست هدایت کند چرا او را به کجراه میبرد و بعد برای ابد محکومش میکند؟
از عجایب این که دانته عیسوی حافظ مهربان ما را در جهنم کرد و تالموذ یهودیان شخص حضرت عیسی را برای ابد محکوم به جوشیدن در پلشتی های دوزخ اعلام کرد! اغلب مذاهب رأس مذاهب دیگر را محکوم به جهنم کرده اند.

خوب، نیازی به گفتن نیست که وقتی جهنم نباشد بودن بززخ هم بی معنی است. و وقتی که دوزخ و برزخ نباشد منطق بهشت هم روی هوا میرود. یعنی به قول پاپ فرانسیس خداوند داور و قاضی انسان نیست و حکم محکومیتی برای او ندارد که به خاطر آن دوزخ و برزخ بهشتی راه بیندازد.
بیچاره مارکس! صد سال دیگر باید بگذرد تا بشر در یابد که نقد و رد اینگونه افسانه ها و سیطره آنها بر زندگی بشر درست ترین کاری بود که انجام شده است.

در نقاشی زیر که در کمدی الهی آمده است دانته نابغه مشغول تماشای یکی از اوامر الهی در جهنم هستند! تصوری از این شرورانه تر در باره کیفر آدم توسط خدا یافت میشود؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.