رفتن به محتوای اصلی

کامنت های متفاوت پیرامون شرکت اصلاح طلبان در انتخابات
05.01.2011 - 19:10

ناصر مستشا ر

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در واکنش به سخنان محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران که شرایطی را برای مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مطرح کرده بود، گفته است، «اصلاً» نیازی به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نیست. آیا به نظر شما، اصلاح طلبان می‌توانند،‌ یک بار دیگر در ساختار سیاسی ایران نقش‌آفرینی کنند؟ بله 29.9% خیر 70.1% کل آرا 2057 این نظرخواهی علمی نیست و دیدگاه‌های رادیو فردا را منعکس نمی‌کند.

کیا نوش توکلی

ناصر مستشار می نویسد:« کمر جنبش مردمی را تا کنون مردمی و چپ را به رهبری نیرو های مختلف فقط سازمان اکثریت و حزب توده شکست داد و تا به امروز جنبش مردم ایران از آن عارضه رنج می برند!» اولا جنبش و آنهم از جنس مردمی اش ، یعنی چی ؟ یک انقلابی ویا شورشی در سال 57 صورت گرفت و یک «ملا »که از دل قرون وسطی برآمده بود، شد ؛«رهبرانقلاب » .اری مردمی که به خیابانها آمده بودند تا خود و آینده فرزندان خود را نگون بخت سازند؛ یکصد ا و دیوانه وار فریاد می زدند که« خمینی عزیزم بگو تا خون بریزیم».... حالا در این وسط «اکثریت و توده» _که در مجموعه جامعه سیاسی و مردم میلیونی « همیشه در صحنه» عددی نبودند _ یک غلطی کردند ....اکنون این اشتباه سیاسی آنان ،دستک و بهانه ای شده برای سیاست بازانی که هر بنجلی و جنایتی ( برخی ها از جمله شخص شما، خواهان حمله نظامی اسرائیل به کشورتان شده بودند)را با توپیدن و حمله به اکثریت و توده _ توجیه می کنید . نخیر اقای مستشار

اکثریت و توده به دهها و صدها فکر و آدم تجزیه شده اند و دیگر نیروی سیاسی متحد ی به این نام و با آن سیاست وجود خارجی ندارد ثانیا و اینجانب هم 20 سالی است به هیج یک از این احزاب و سازمانهای سیاسی کوچک ترین اعتقادی ندارم لطفا «مچ گیری» نفرمائید ودر رابطه با موضوع نوشته ام سخن بگوئید.

پویا

آنچه مسلم است اصلاح طلبان در خط مقدم جنبش قرار گرفته اند. این را امثال من که بنیاداٌ با عقاید آنها وامامشان مخالفیم تعین نمیکنیم. کسانی هم که از داخل رژیم ، و یا در نقش اپوزسیون بطور کلامی و عملی به آنها شلیک می کنند نیز بی اثر می باشند. از چپی ها ، راستی ها و مذهبی ها با انواع رهبر ها و رئیس جمهور های خود ساخته هم کاری ساخته نیست. این به این دلیل است که مردم حاضر در صحنه حمایت خودشان به اصلاح طلبان را در عمل نشان داده اند و پشت سر آنها ایستاده اند. در حال حاضر هم جامعه جهانی آنها را در صف اول جنبش می شناسد و همه جا مطرح می باشند. رهبرانشان هم چه خود بخواهند و یا نخواهند و یا کسانی با آنها مخاف باشند یا نباشند میر حسین ،کروبی و خاتمی می باشند.

حتی برای تغیر رژیم نیز هیچ نیروئی قادر به دور زدن و یا پرش از بالای سر آنها نخواهد بود.

با سر دادن شعر و شعار و بکار بردن کلمات خویش پسندانه در رسانه های مجازی هم نمیشود واقعیت ها را کتمان نمود.

پس بهتر است که تمامی احزاب ، سازمان ها و گروه های مختلف ابتدا جایگاه و موقعیت وجودی اصلاح طلبان را بپذیرند. سپس یک ارزیابی واقع گرایانه از توان سیاسی و حمایت های اجتماعی خودشان بنمایند و وارد گود همبستگی عمومی شوند.

در کشورهای نسبتا پیشرفته هم چنین است که همگی یکدیگر را می پذیرند و هرکسی در حد ظرفیت و توانش مسئولیتی قبول میکند تا چرخ مملکت بچرخد.

متاسفانه ایرانی ها و بخصوص گروه های خارج از کشور چنان غرق در هژمونی خود بزگ بینانه می باشند که هر کدام خودشان را به تنهائی سیمرغ رهائی برای نجات ایران می نامند و حاظر نیستند قبول کنند که نه تنها سیمرغ نمیباشند بلکه به اندازه یک جوجه معمولی هم از توان جذب نیروی اجتماعی بر خور دار نمی باشند.

کیا نوش توکلی

نا صر جان «... همت ، صمیمیت ، صلابت ، صداقت و صراحت متحد هست که یک حکو مت را سرنگون می کند! » این هایی که نوشتی تنها کلماتی است که از دست و زبان روشنفکر بر می اید اما در سیاست و جایجایی قدرت تنها با «نیروست» . اینکه بجای گرد آوری نیرو در داخل کشور برای مقابله با کودتاچیان ؛ در خارج از کشور تنها شعار های تند و رادیکال دان تاثیر ی بر توازان قوا در ایران ندارد و تنها یک شکلی از خود تراپی است که خودت را خالی کن و کین ونفرت ات را نشان دهی . از سوی دیگر نگاه کن قبل از «انتخبابات 88» تقریبا کلیه احزاب سیاسی و شخصیتهای سیاسی برون مرز (از جمله شخص شما)برتحریم انتخابات تاکید می کردید، درحالی که جنبش سبز از دل شرکت در انتخابات 88 پدید آمد.

ببین من حرف و سخن مجاهدین خلق را می فهمم چون در همه این سالها دست به تشکیل ارتش زدند یعنی برای حرف و سخن خود نیرو نظامی بسیج کرده اند ویا آن دسته از نیروهای سیاسی ایرانی که چشم بر حمله نظامی امریکا و اسرائیل دوخته اند و سناریو افغانی را دنبال می کنند را بخوبی درک می کنم و همانطور رهبران اصلاح طلب داخل کشور را هم می فهمم این 3 نیرو سیاسی است که حقیقتا پشت شان نیرو خوابیده است باید ، آنان را جدی گرفت .خوب می ماند نیروهای سکولار و دمکرات که بسیار پراکنده اند نه تنها پلاتفرم و جبهه واحدی ندارند بلکه از صبح تا شام دائما در حال جنگ با یکدیگرند .آیا مردم چینین نیرویی را جدی می گیرند ؟

ناصر مستشا ر

پرواز را به خاطر بسپار چون پرنده رفتنی هست!

صد بار پریدی و ملخی .... صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش ــــــــــــــ خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردی !؟ چند بار در انتخابات شرکت جستی و دید ثمرش ـــــــــــ بایکوت چه ضرری داشت یکبار نکر دی ای کیانوش گرامی؟! یک نفر را به روستا راه نمی داند اما وی سراغ کدخدا را می گرفت! کیانوش گرامی کودتای 22 خرداد سال 1388 خورشیدی پایان بازی اصلاح طلبی و هر گونه شانس رفرم بود از این به به بعد آب در هاونگ کوبیدن است،کم کم فکر می کنم که به خط فرخ نگهدار بر می گردی !؟ حیف از آن دوران صلابت سیاسی ات ؟؟؟؟

بب

تا به کی مردم فریبی کیانوش سانسورچی

شما واقعا به چه امیدی نشسته اید ؟فرض را میگذاریم که توهمات شما ممکن شد و این حضرات هم در انتخابات شرکت کردند و به خیال شما یک عده هم دوباره به خیابان آمدند ودوباره گفتند رای من کو؟اخر مگر چه تفاوتی کیفی در روند رویدادها رخ داده است جز اینکه سبزچی ها وخاتمی چی ها یا خانه نشین شده اند و مردم هم از آنها نا امید . مگر طی یکسال وا ندی گذشته کسی برای سبزی چی ها تره خرد کرده است که شما اینگونه هنوز امید به خاتمی دارید که چند پله از سبزی چی ها هم عقب تر است . واقعا شما یا ساده اندیشید . مگر در پشت این خاتمی دیگر نیرویی هم هست ؟ مگر از آن پتانسیل مردم که یک میلیون بقول خودتان

به خیابان آمدند چه چیزی را سبزی چی ها و خا تمی چی ها باقی گذاشتند که اکنون فکر میکنید که این مردم که شاهد این هستند که هر کدام از این سبزی چی ها دکانی باز کرده اند و تو سر و مغز هم میزنند که کدام میز خبرنگار ی را بر سرکدام رادیو بیگانه برای خود پست وپول کنند به خیابان میایند . مگر این همه بیانیه های بیست وسی ام موسوی در جامعه چه تحولی ایجاد کرده است. من فکر کنم اقا کیانوش بیش از این مردم را سرکار نگذارید واین نیرو را برای انقلاب هزینه کنید. چون مگر الان چند نفر نیرو پشت شما هستند که مدعی هستید که نیرو را دیگران دارند؟موسوی اگر نیرو دارد الان کجاست ؟ موسوی میتوانست با خاتمی اگر یک مقدار غیرت و شجاعت داشتند از نیروهایی که در یک برهه تاریخی به بیرون امدند برای انقلاب استفاده کنند ولی چون این ها جیبشان با جیب این حکومت به شکل های متفاوت یکی است نمیتوانند بر سر شاخه ای که نشسته اند آنرا ببرند! که کل نظامشان میرود. پس بس کنید چند بار دیگر به خود فریبی و مردم فریبی. حسن یک تحول دیگر این است که اگر بخواهند بیرون بیایند کسانی مانند توکلی پیدا نشود که بگوید بروید زیر پرچم خاتمی سینه بزنید ! ویا زیر پرچم موسوی ویا ملا کروبی ! نه باید مردم را به سوی تحریم وا نقلاب کشاند ونه توهم چند بار تکرار شده . واقعا خجالت بکشید که هنوز از این حکومتیان متوهمانه دفاع میکنید و سعی میکنید که در جهنم ملاها بدنبال گل بهاری بگردید

ناصر مستشا ر

تاریخ را باید خواند ،من جو سازی نمی کنم!

کیانوش گرامی صد ها مقاله ام را (که جملگی بر تحریم و سرنگونی بود)را شخصا چاپ کرد ی اما باید به خدمت گرامی عرض کنم که همه مقالات یک رژیم را سرنگون نمی کند بلکه فقط و فقط در نهایت همت ، صمیمیت ، صلابت ، صداقت و صراحت متحد هست که یک حکو مت را سرنگون می کند!

کیا نوش توکلی

جناب ناصر مستشار گرامی صد ها مقاله ات (که جملگی بر تحریم و سرنگونی بود)را شخصا چاپ کرده ام کمی تحمل داشته باش من یک تفسیر ساده بر یک خبر نوشته ام نمی دانم این همه جو سازی از جانب شما به با چه هدفی صورت می گیرد. عزیز جان نوع نگاه من و تو به سیاست بسیار متفاوت است . همین قدر برایت بگم که چه در اینترنت بنویسی تحریم و سرنگونی و یا شرکت در نتخابات ... تا پشت این نوشته های سیاسی نیرو نباشد ...باندازه باد هوا هم ارزش ندارد. کمی صبر کن ببین اصلن می گذارند که اصلاح طلبان در انتخابات شرکت بکنند یا نه ..آن وقت تو به مردم بگو تحریم شاید این بار همه مردم در انتخبابات شرکت نکردند و پیروزی از آن تحریمان شد

م بهروز

ولی تو در عوض هر سه ماه یه دفعه اینقدر حرفهای ایمیل

سد ممد؛اگه ما بریم رأی بدیم تو میای برامون پس بگیری ؟. یا همون فردای انتخابات پیام تبریک می‌فرستی به ولایت فقیه هم میگی چاکریم ؟ 2. یا باز ما باید بریم تو خیابونا بمیریم تو یه کمی گریه بکنی بعد بر ضرورت رعایت قانون در جامعه‌ی مدنی هم خیلی تاکید کنی ؟ 3. یا دوباره سی نفر در اثر شکنجه کشته بشن تو از ناراحتی بری ایتالیا با یه جیگر طلا درباره اصلاحات ماچمالی و ضمناً مصاحبه کنی ؟ 4. یا صد نفر دیگه هم اعدام بشن ولی تو در عوض هر سه ماه یه دفعه اینقدر حرفهای قشنگی میزنی که نگو ؟ 5. یا ما دوباره یه جنبش راه می‌ندازیم شماها هشت ماه بهم تعارف می‌کنین که کی رهبر جنبش باشه از ماه نهم هم میگین جنبش اصلاً رهبر نمی‌خواد فقط مردم فقط مردم ؟یا نظام می‌زنه مردمو جر میده ولی تو می‌گی اینکارها به حفظ همون نظام لطمه می‌زنه و کلاً از آرمانهای امام راحل چه خبر ؟ علیرضا رضایی

یا صد نفر دیگه هم اعدام بشن ولی تو در عوض هر سه ماه یه دفعه اینقدر حرفهای قشنگی میزنی که نگو ؟

5. یا ما دوباره یه جنبش راه می‌ندازیم شماها هشت ماه بهم تعارف می‌کنین که کی رهبر جنبش باشه از ماه نهم هم میگین جنبش اصلاً رهبر نمی‌خواد فقط مردم فقط مردم ؟

6. یا نظام می‌زنه مردمو جر میده ولی تو می‌گی اینکارها به حفظ همون نظام لطمه می‌زنه و کلاً از آرمانهای امام راحل چه خبر ؟

7. یا هرچی روزنامه‌نگار و بلاگره اگر دستگیر نشن فراری میشن ولی شما یه عده‌تون میان خارج هرچی سایت و رسانه باشه می‌دین دستشون که به بقیه بگن زر نزن خفه ؟

8. یا اصلاً ولش کن ما خریم نمی‌فهمیم هشت سال بدون شرط همه چی دستتون بود چطوری ریدین وسط گل قالی که امروز شد این ؟

9. یا چه بسا اُسکلیم یادمون رفته اونوقتی که هنوز کار به شرط و شروط هم نکشیده بود شماها یه مجلس اصلاحات رو نتونستین بالا نگه دارین چه به شلوار اصلاحات ؟

10. یا اصلاً چه کاریه ؟ دوباره سه تا شرط می‌ذاری برای انتخابات بعدیش می‌گی اگه اینا نشه ما شرکت نمی‌کنیم ؟ آی دور هم می‌خندیما ! /www.pezhvakeiran.com

کیا نوش توکلی

چند روز پیش مقاله ای از آقای امین موحدی در ایران گلوبال درج شده بود تحت عنوان :

امید به انتخابات و اصلاحات، حکم خودکشی‌ را دارد

و کیهان چاپ تهران مطلبی تحت عنوان «خبر ویژه» مقاله اقای امین موحدی را منتسب به سایت نمود کرد و نظر ایشان را نظر «ایران گلوبال» دانست و باصطلاح خود به افشاگری علیه اپوزیسیون پرداخت ، از انجا که در این سایت سانسور نظری موجود نیست و همکاران و نویسندگان سایت با ازادی کامل نظر خود را می نویسند ، نا گزیر شدم که در تفسیر خبری ، رسما اعلام کنم که نظرات متفاوتی در ایران گلوبال طرح می شود و اساسا مدیریت ایران گلوبال واحدی پیرامون وقایع روزانه سیاسی نداردگزینش وانتشارهر نوشتاری در ایران گلوبال در راستای باور و احترام به آزادی اندیشه و بیان و گردش آزاد آن است و لزوما تائیدی بر محتوا و مضمون آن نیست و همواره نویسنده، مسئول و پاسخگو می باشد

متن خبر ویژه کیهان چاپ تهران که به نقد مقاله آقای امین موحدی پرداخته بود:

اپوزيسيون براي جمهوري اسلامي حكم زنگ تفريح را پيدا كرده است (خبر ويژه) ايران به سرعت در برنامه هسته اي خود رشد مي كند و يك سال ديگر با افزايش قدرت هسته اي ايران، ديگر شاهد حمايت هاي دولتهاي غربي از جريان اپوزيسيون نخواهيم بود. سايت ضدانقلابي و صهيونيستي ايران گلوبال تحليل مذكور را در ارزيابي وضعيت اپوزيسيون و طرح برخي پيشنهادها در اين محافل براي اميد بستن به انتخابات مجلس سال آينده عنوان كرد.

ايران گلوبال معتقد است: سير تسلسل باطل اپوزيسيون در زمينه دعوت به شركت در انتخابات و بعد شعار تقلب، غير از خريدن زمان براي رژيم فايده ديگري ندارد. نمي توان يك سال ديگر منتظر ماند. شرايط لحظه به لحظه در حال تغيير است و يك سال ديگر با گسترش بيشتر برنامه هسته اي ايران، غربي ها همين حمايت هاي فعلي را نيز از ما دريغ خواهند كرد و مجبورند در برابر ايران هسته اي بيشتر كوتاه بيايند.

اين رسانه ضدانقلاب يادآور مي شود: آنچه امروز به نام «تقابل» دولتهاي غربي با جمهوري اسلامي مطرح مي شود، يك سال بعد با توسعه فعاليت هاي هسته اي ايران تبديل به «تعامل» خواهد شد و غرب مجبور مي شود در قبال برخورد جمهوري اسلامي با اپوزيسيون سكوت كند چرا كه ايران هسته اي در منطقه اي به مراتب حسا ستر از آسياي شرقي و كره شمالي قرار دارد و قدرت بيشتري در واداشتن غرب به سكوت خواهد داشت.

ايران گلوبال در پايان نوشت: ما براي بازي اصلاح طلبان و تعارف و وصف عكس رخ يار در پياله، توسط موسوي و بازي با كلمات و «به به و چه چه گفتن» وقت نداريم. بستن مچ بند سبز و حضور در تلويزيون ها و كشيدن عكس اهرام ثلاثه و تشريح نحوه مبارزه بدون خشونت! در مواجهه با رژيم، شبيه اهداي زنگ تفريح به رژيم اسلامي ايران است. غرب نگران نيست كه آنها نگران خود هستند و راه برطرف كردن نگراني هاي خود را به خوبي مي دانند. باور كنيم كه تنها شده ايم.

کیا نوش توکلی

جناب ناصر مستشار ،اولا «صلابت سیاسی »از ان شما باد دوما بنده بدنبال خط ، خطوط و... نیستم، برنوشته جنتی تفسیر کوتاهی نوشتم لطفا مارک نزنید سوما اینجانب شخصا در 31 سال گذشته در هیج «انتخاباتی» شرکت نکرده ام( خوشبختانه شناسنامه مهر نخورده است ) چهارم اینکه اپوزیسیون خارج از کشور حداقل در 20 سال گذشته فقط تحریم کرده است و از تاکتیک تحریم هم هیج نتیجه معینی نگرفته است در حالی بر عکس ، شرکت مردم در «انتخبابات » 88 موجب تولد نوزادی بنام جنبش سبز دمکراسی خواهی ایران شده است که یک روز باز هم به خیابانها خواهد آمد و بساط دستگاه ولایت فقیه خامنه ای را بر باد خواهد داد...

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.