رفتن به محتوای اصلی

نعل وارونه
02.12.2010 - 15:03

ایران که روزگاری ژاندارم منطقه بود، اکنون به جایی رسیده که کشورهای عرب همسایه، از آمریکا می خواهند به آن حمله کند! اگر در اینترنت جستجو کنید، به مطالب بسیاری در نقد ژاندارم بودن ایران، برخواهید خورد. مطالبی که این موضوع را شدیدا مورد تحقیر قرار داده و طوری وانمود کرده اند که گویی، ایران یک مستعمره بوده است!

در نوشتار قبل[1]، در مورد تحقیر ایران در بازیهای آسیایی نوشتم. تحقیری که هویت ما ایرانی ها را نشانه گرفته است. البته این تحقیر ها چندی است ادامه دارد. از تغییر گاه و بیگاه نام خلیج فارس، تا عرب، افغانی یا ترک نامیدن مشاهیر بنام ایران.

همه این ها در حالی است که رژیم اسلامی، در حال حاضر تمام هم و غم خود را بر روی دست یابی به بمب اتمی گذاشته است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. از جمله این کوشش ها مشغول کردن اذهان داخلی و خارجی به مسائل حقوق بشری، اعدام، قطع دست، ترور و ... است.

رژیم تهران می خواهد با انجام این گونه اعمال، توجه جامعه جهانی را به این سو معطوف کند تا بتواند با خیالت راحت برنامه هسته ای خود را به سرانجام برساند.

ایران که روزگاری "ژاندارم منطقه" بود، اکنون به جایی رسیده که کشورهای عرب همسایه، از آمریکا می خواهند به آن حمله کند! اگر در اینترنت جستجو کنید، به مطالب بسیاری در نقد ژاندارم بودن ایران، برخواهید خورد. مطالبی که این موضوع را شدیدا مورد تحقیر قرار داده و طوری وانمود کرده اند که گویی، ایران یک مستعمره بوده است!

البته از کسانی که غرق در توهم توطئه و دشمن تراشی هستند، جز این انتظاری نیست. در سایت راسخون[2] چنین آمده است:

"...اسناد و مدارک فراوانی وجود دارد که نشان می دهند چگونه رژیم شاه نقش «ژاندارمری منطقه» و همچنین «حافظ منافع آمریکا» بودن را ایفا می کرده است.از جمله در یک سند «سری» سفارت آمریکا تحت عنوان «ارزیابی اطلاعات درباره تهران» متعلق به سال ۱۹۷۸(۱۳۵۷) چنین آمده است: نیروهای مسلح ایران علاوه بر یاری رساندن به دولت عمان در دفاع از خود علیه شورشیان (ظفار)، در حراست از غرب به منظور دسترسی به عرضه کنندگان نفت مثمر ثمر بوده اند. در این راستا، در دوران زمامداری کارتر نیز پس از دیدار شاه از آمریکا و مذاکره با کارتر، رییس جمهور آمریکا با قاطعیت تأیید کرد: آمریکا نیازهای نظامی ایران را تأمین می کند... اتحاد نظامی ایران و آمریکا خلل ناپذیر است... ما خواهان یک ایران نیرومند تحت رهبری شاهنشاه هستیم."

زمانی ایران، به نابودی شورشیان کمک می کرد و امروز ایران کانون کمک به تروریستهای حماس و القاعده شده است. زمانی ایران متحدی قوی برای آمریکا بود و امروز کشتی های آمریکایی در خلیج فارس حضور داشته و نامی مجعول و باب میل اعراب بر آن می نهند. براستی کدام یک از این دو برهه، زمانی که ایران ژاندارم منطقه بود یا اکنون که تنها های و هویی از آن مانده است، در خور تحسین و مایه مباهات است؟

زمانی اقتدار ایران برابر با ثبات سیاسی و اقتصادی کل منطقه بود و امروز رژیم ایران با هم پیمان شدن با تروریست های حماس و القاعده، کمک به بی ثباتی منطقه را جز افتخارات خود می داند. افتخاراتی که حتی جنبه مصرف داخلی هم ندارند. همین حرکات دولت اسلامی ایران باعث هرچه بیشتر منزوی شدن ایران و ایرانی در جهان شده است.

یکی از نشانه های این منزوی شدن را در رتبه و اعتبار پاسپورت ایرانی در مسافرت به کشور های دیگر[3] می توانیم ببینیم. آسوشیتدپرس به نقل از یک مرکز معتبر مطالعاتی در سویس گزارش داده است که اتباع ایرانی – پس ازاتباع افغانستان– در زمینه بدست آوردن اجازه سفر به دیگر کشورهای جهان بی اعتبارترین ملت جهان شناخته می شوند.

این در حالی است که هم اکنون ایران تنها با ۱۹ کشور قرار داد لغو روادید دارد[4]. با نگاهی گذار به این ۱۹ کشور متوجه می شویم که کشورهای دست چندم آفریقایی بخش عمده ی این لیست را تشکیل می دهند. کشورهایی که هم اکنون با جمهوری اسلامی ایران قرارداد لغو روادید (ویزا) دارند به این شرح است: سوریه، ترکیه، کیپ ورد، کومور، جیبوتی، کنیا، ماداگاسکار، موزامبیک، سیشل، تانزانیا، توگو، اوگاندا، بولیوی، دومینیکا، اکوادور، هائیتی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، ارمنستان، بنگلادش، اندونزی، لائوس، ماکائو، مولداوی، مالزی، نپال، عمان، سری‌لانکا، تیمور شرقی، کوزوو، جزایر کوک، ایالات فدرال میکرونزی، نیووی، پالائو، ساموآ، تووالو.

متاسفانه رژیم اسلامی که کلکسیونی از ایرادات و اشکالات را در پرونده خود دارد، همواره می کوشد با تغییر تاریخ، افتخارات دولت های گذشته را زیر سوال ببرد. خب البته از کسانی که هنر مملکت داری ندارند، جز این هم انتظاری نیست: لودگی و مسخرگی و به سخره گرفتن افتخارات دیگران.

در درس چهاردم کتاب تاریخ پایه سوم راهنمایی که به "انقلاب اسلامی ایران"[5] اختصاص دارد، در رابطه با هویدا[6]، چنین آمده است:

اقداماتی كه در هنگام نخست وزیری هویدا انجام شد، در جهت خدمت به بیگانگان و حفظ حكومت پهلوی بود. این اقدامات عبارت بودند از:

•هدر دادن ثروت های ملی ایران (نظیر نفت و سایر منابع معدنی)

•وابستگی هرچه بیشتر كشور به بیگانگان و تبدیل ایران به بازار مصرف كالاهای غربی

•رواج غرب گرایی و اسلام زدایی

•ایجاد محیط رعب و وحشت برای جلوگیری از مبارزات مردمی: نهضت سال ۴۲ شاه و آمریكایی ها را به فكر تقویت نیروهای پلیسی و ساواك انداخت و براساس این كار محیطی از رعب و وحشت به وجود آورد و در آن هرگونه مخالفی سركوب می شد.

•حفظ منافع آمریكا در منطقه خلیج فارس.

با یک نگاه دقیق به این لیست، متوجه خواهید شد که تمامی این اعمال، برفرض اینکه موارد مطروحه صحیح باشند، دقیقا در همین حکومت کنونی در حال انجام است.

آیا پرداخت دو میلییون و ۷۰۰ هزار دلارجهت ایجاد «شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای و زمینی»[7] در کشور «بولیوی»، هدر دادن سرمایه های ملی نیست؟ آیا با داشتن ۴۵ میلیون ایرانی زیر خط فقر[8]، کمک۷۰۰ میلیارد تومانی[9] برای ساخت «صحن جامع حضرت زهرا» در نجف، هدر دادن سرمایه های ملی نیست؟ شاید هم دولت کنونی تعریفی متفاوت از "منابع ملی" دارد که ما نمی دانیم! اما حال که صحبت هدر دادن منابع ایران است، بد نیست نامه محمدنوری زاد[10] به آقای خامنه ای را هم با دقت بخوانید، نامه ای که موجب شلاق خوردن و زندانی شدن نوری زاد شد! خب البته در مورد هویدا صدتا مقاله و مطلب وجود دارد که نشان می دهد او واقعا چه کسی بود و بسیار شناخته شده تر از وزرا و وکلای قلابی کنونی است، پیشنهاد می کنم مقاله "یک هویدا و یک احمدی نژاد"[11] را حتما بخوانید.

مگر الان ایران وابستگی به کشورهای خارجی ندارد؟ آن هم کشورهای دسته چندم جهان. اصولا در دنیای سیاست و جهانی که ما در آن زندگی می کنیم تمام کشورها با هم "همکاری" و تعامل دارند، حال عده ای دوست دارند از واژه ی "وابستگی" استفاده کنند، خب این تنها نشان از ذهن بیمار آنان دارد. ذهن بیماری که هر گونه رابطه ای را در راستای توهم توطئه معنا می کند.

اما فروش پنهانی و ارزان قیمت نفت[12] به چین، آلمان، سوریه و کره شمالی، علاوه بر هدر دادن سرمایه ملی، نفت، این شک و شبهه را ایجاد نمی کند که آقایان ایران را مستعمره چین کرده اند؟ چینی که امروز وقیحانه در بازی های آسیایی، نام خلیج فارس را تغییر می دهد و تنها به یک ایمیل برای معذرت خواهی اکتفا می کند!

در مورد اسلام زدایی باید بگویم که یکی از دستاوردهای رژیم کنونی که حتی کشورهای لائیکی مانند ترکیه هم نتوانستند به آن برسند، متنفر کردن مردم و مخصوصا جوانان از هرگونه دین و مذهب و خداباوری می باشد! حرکت هایی مانند حتک حرمت مراجع دینی، حمله به بیوت آنان و یا مسدود کردن وب سایت هایشان، حرکت هایی می باشند که در زمان پهلوی ها هم انجام نمی گرفت. اما دولت احمدی نژاد به سرعت هرچه بیشتر مشغول اسلام زدایی از این مملکت شده است و با پررویی هرچه تمام تر انگشت اتهام را به سوی گذشتگان دراز می کند!

ایجاد رعب و وحشت برای جلوگیری از مبارزات مردمی را که شما بهتر از هرکس دیگری انجام میدهید. محاصره و حمله به خانه آقای کروبی، مگر کارکردی جز این دارد؟ که مردم را بترسانید، شاید که صدای اعتراضشان خاموش شود. کشتن مردم غیرمسلح در روز روشن آیا کارکردی جز ایجاد رعب و وحشت دارد؟ طوری از آن سالها نام می برند که گویی اکنون هر مخالفی به راحتی می تواند اظهارنظر کند. آقای لاریجانی[13] شما که می گویید مخالفان دولت آزادند و شش روزنامه دارند، پس چرا ايران به بزرگترين زندان برای خبرنگاران و روزنامه نگاران در جهان مبدل شده است؟

در مورد حفظ منافع آمریکا در خلیج فارس هم باید عرض کنم، برفرض که اینطور بوده باشد، آیا اکنون وضعمان بهتر است؟ اکنون که حتی منافع خودمان را هم نمی توانیم حفظ کنیم؟ آیا اکنون مقتدرتر شده ایم که نیروی دریایی آمریکا بعنوان یک نیروی بیگانه در خلیج فارس، نام این خلیج را تغییر می دهد و ما هم هیچکاری نمی توانیم بکنیم؟

این ها مشتی بود نمونه خروار از مقایسه دولتی که تنها با آمار و ارقام دروغین، تاریخی ساختگی و افتخاراتی خیالی زنده و پابرجاست. صدالبته تاریخ حرف های بیشتری برای گفتن از این حکومت سراسر دروغ دارد.

[1] http://freedomofpen.blogspot.com/2010/12/blog-pos…

[2] http://www.rasekhoon.net/Article/History/Islam/Sh…

[3] http://com86.wordpress.com/2008/12/31/%d8%b1%d8%a…

[4] http://balatarin.com/permlink/2010/11/9/2250737

[5] http://www2.irib.ir/amouzesh/d/page_sh.asp?key=16…

[6]http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D…%

D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3_%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7

[7] http://antitaleban.wordpress.com/2010/11/29/%D8%B…

[8] http://www.shahrvand.com/?p=7296

[9] http://antitaleban.wordpress.com/2010/11/29/%D8%A…

[10] http://features.kodoom.com/iran-politics/%D9%85%D…

[11] http://www.tehranlondon.com/article.php?id=47857

[12] http://radiokoocheh.com/article/70191

[13] http://balatarin.com/permlink/2010/11/25/2268805

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.