رفتن به محتوای اصلی

آیاقهرمان سازی مشائی آغاز شده است؟
11.10.2010 - 16:01

سی ویک سال از عمر رژیم اسلامی می گذرد ودرین سه دهه گذشته ،حکومت اسلامی همواره توانسته است برای خود آلترناتیو و چهرهای نجاتبخش در میان مردم بسازد!در همین راستا بخشی از اپوزیسیون بی برنامه ـ همیشه بدنبال آلترناتیوهای انتزاعی و مصنوعی رژیم دویده است!اپوزیسیونی که تاکنون به مسائل اساسی ایران به شکل واکنشی برخورد نموده است و از خود هیچ جایگزینی نداشته است. رژیم اسلامی اخیر برای جلب بخشی از مخالفت های مردم بسوی خود ،تضاد های مصنوعی را با اسفندیار رحیم مشائی براه انداخته است تا در آینده ای نزدیک اورا به مقام ریاست جمهوری نظام اسلامی برساند! برای نمونه به غوغاگری ها و جنگ زرگری زیر توسط کیهان تهران دقت نمائید!؟« رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: ما اصلا آقاي مشايي را قبول نداريم كه بخواهيم با او ملاقات بكنيم.

آيت الله محمد يزدي درباره اين سؤال كه آيا آقاي مشايي درخواست ملاقاتي با شما داشته، گفت: ما اصلا آقاي مشايي را قبول نداريم كه درخواست ملاقات بكند و در اين جهت آقاي احمدي نژاد درخواست كرده اند كه بگذاريد آقاي مشايي بيايد و حرف هايش را شما بشنويد و آقاي جنتي همان جا گفت يعني به ما تهمت ملاقات با فلاني بخورد؟ آقاي مشايي اين قدر پيش ما مردود است كه حاضر نيستيم با وي ملاقات كنيم و در اين جهت، خودش براي ملاقات درخواستي نداشته.« روزنامه کیهان .. یکشنبه 18 مهر 1389- شماره 19760« رحیم مشائی نیز در این کارزار بی کار نمانده است واز حالا برای مقام ریاست جمهوری خود سایت اینترنتی راه انداخته است که بسیار پر سر و صداست!

تبار شناسی سخنان اسفندیار رحیم مشایی؛ آیا او شعوبی است؟

http://alef.ir/1388/content/view/79774/

همه بخوبی به یاد داریم که حکومت اسلامی در مقطع سال 1376 خورشیدی پس از چهره سازی و قهرمان سازی یکباره از محمد خاتمی و پس از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ،خامنه ای پیروزی خاتمی را بسرعت ظفرمندی اسلامی و نظام اعلام نمود!

اصلاح طلبان در تمام هشت سال ریاست جمهوری ـ دست ازپا خطا نکردند تا ولی فقیه از آنها آزرده نگردد.تا به امروز نیز اصلاح طلبان چشم امیدی به بازگشت قدرت دارند و در همین راستا خامنه ای نیزاز آنها بعنوان نیروهای حفظ نظام ،نه برانداز یاد می کند!

برای حفظ نظام، رژیم مکار و قدار

حتی کاباره ها را هم باز می گشاید!

کودتای 22 خرداد سال 88 در جریان انتخابات ریاست جمهوری از همان آغاز اثرات عمیق خود را بر پیکر فرتوت نظام گذاشت و جبهه اتحاد تاریخی « همه با هم « بالاخره شکسته شد و حکومت اسلامی به دو نیمه آشتی ناپذیر تبدیل شد!تضاد های بنیادی درون حاکمیت عریان گردیده است و سر وسامان دادن آن برای ولی فقیه غیر کارسیماتیک مانند خامنه ای بسیار مشکل شده است.اگر همه نیروها در سایه رهبری خمینی سکوت اختیار کرده بودند اما مدتهاست که آن آرامش نسبی و مصلحتی از میان رفته است!

روی گردانی فزاینده مردم ازحکومت وعدم استقبال مردم از رئیس جمهوری کودتا گر، رژیم را به شدت وادار کرده است تا بکوشد قشر پائین جامعه و دیگر طبقات مردم را با چهره سازی و قهرمان گرائی تازه ای به سوی خود جلب کند تا شاید زمینه های شور و شوق را برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری را فراهم آورد!

پس از آن که گرانی کمر شکن و تورم اقتصادی اثرات خود را بر زندگی روزمره مردم ایران گذاشت، تازه معلوم شد که پیشگو ئی های احمدی نژاد مبنی بر بی اثر بودن تحریم ها و محاصره اقتصادی از جانب دولت های غربی بخاطر پروژه های اتمی رژیم اسلامی، که دائما از جانب رئیس جمهور تحت الحمایه ولی فقیه تکرار می شد "پوچ" بوده و بسیار موثر افتاده است.

در سایه محاصره اقتصادی که پیامدهای زیادی داشت، بسیاری از معادلات سیاسی در درون حاکمیت به هم خورده است ودر صفوف اصول گرایان اتحاد صوری و موقت با شکست مواجه گریده است و باعث جابجائی های وسیعی در صف بندیهای سیاسی گرده ید است!

قبل از به روی کار آمدن احمدی نژاد، همه نیروهای آگاه سیاسی از شکل گیری یک فاجعه در ایران خبر می دادند. اینک در درون حاکمیت نیز از احمدی نژاد همان انتقاد های توفنده ای را می کنند که اپوزیسیون از قبل نسبت به وی بیان می کرد!

نظام اسلامی ازهمان آغاز نشان داده است که توانائی مانور های بسیار حساس را در خود دارا می باشد تا حاکمیت خود را حفظ کند!

همه این مانورها به کار رژیم آمده است تا عمر خود را به31 سال برساند.

در سالهای گذشته مبارزه فرهنگی با پشتوانه فرهنگ ایرانی برای بخشی از نیروهای سیاسی به دست مایه ائی مبدل شده بود که مردم را به مصاف با حکومت مکار و قدار هدایت کند. اما اخیرا نظام اسلامی با مانورهائی حساب شده بر همه سنگرهای مبارزاتی یکی پس از دیگری مسلط شود تا قدرت خود را تحکیم بخشد!

شماری از مانورها از این قرار است:

: خامنه ای در سفر به شیراز گفت "هرچند بناهای تخت جمشید آثار دوران جباران است، اما ذوق و هنر ایرانی در آن به کار رفته است و به این لحاظ تخت جمشید از افتخارات ملی ما ایرانیان است".

همه اینها در حالی است که به گزارش خود منابع خبری رژیم، سجده کردن بازدیدکنندگان از آرامگاه كوروش در برابر آن مکان تاریخی افزایش یافته است!

سایت حکومتی پارسینه در این باره نوشت: برخي بازديدكنندگان مقبره كوروش هخامنشي در پاسارگارد استان فارس، طي يك بدعت عجيب در هنگام ورود به محوطه مذكور، بر قبر كوروش "سجده" می کنند – و نوشت: اين اقدام تاكنون سابقه نداشته ، ولي در ماههاي اخير افزايش خاصي پيدا كرده و تقريبا به صورت يك عرف در آمده است.

گزارش دیگری که آن هم از جانب منابع خبری رژیم انتشار یافت می گوید: بانک مرکزی جمهوری قرار است چک هائی با تصویر ابوالقاسم فردوسی چاپ کند. در گزارش سوم آمده بود که خامنه ای در بازدید از نمایشگاه سالانه کتاب، از هوشنگ ابتهاج و شفیعی کد کنی تقدیر به سزائی بعمل اورده است!

: تجلیل از فردوسی .کوروش از جانب حکومتگران به شدت افزایش یافته است واسفندیار مشائی رئیس گردشگری وجهانگردی حکومت اسلامی طی سخنانی گفته است: "فردوسی بنیانگذار ملی گرائی شیعه در ایران بوده است". پس می بینیم که فردوسی را هم به مصادره وخدمت خود در آورده اند تا به نیات واهداف خود برسند!

اخیرا حتی از خیام نیشابوری که آخوند ها از او به عنوان "ملحد" و "خمار" و "کافر" نام می بردند و بعد از انقلاب به مجسمه او تعرض کرده بودند نیز تجلیل بعمل آمده است.

اخیرا مطبوعات رژیم دیگر از رضاشاه به عنوان رضاخان قلدر نام نمی برند، بلکه با احترام به او "رضاشاه فقید" می گویند و از سرکوب های او علیه بهائیت تقدیر می نمایند و از اصلاحات آهنین اقتصادی او تجلیل به عمل می آورند!

احمدی نژاد اتمی شدن پروژه جمهوری اسلامی را بارها با ملی شدن صنعت نفت در ایران به رهبری دکتر محمد مصدق قیاس کرده است که در آخرین مانور سیاسی خود با همسر دکتر حسین فاطمی وزیر امور خارجه کابینه دکتر مصدق دیدار کرد و به ایشان لوح تقدیر اهداء نمود!

همه این مانور های سیاسی رژیم را می توان به مثابه پوست اندازی دانست که مار های گزنده نیز هرساله انجام می دهند!

همه مانورهای سیاسی که رژیم اسلامی از خود نشان داده ، کم کم برای بعضی از نیروهای سیاسی مخالف اثر بخش بوده و آنها را متقاعد کرده است که در راستای حفظ تمامیت ارضی ایران ، پس رژیم اسلامی تا کنون حکومت مطلوبی بوده است. پس از نظر این دسته، نیروهای سیاسی ایران برای آن که کشورشان به عراق مبدل نگردد، بهتر است حکومت اسلامی را حمایت کنند تا آنها همچنان با مکاری و قداری براریکه قدرت بمانند تا تمامیت ارضی ایران به شیوه "آغا محمد خان قاجار "حفظ گردد.

آنها عملا با ابلیس بیعت کرده اند و فقر ومسکنت و عدم آزادی مردم را به دست فراموشی سپرده اند. آنها همچنین معتقد شده اند که اگر رژیم حتی به شکل مانور گونه در برابر فرهنگ پر عظمت ایران باستانی به زانو در آمده، این را باید به فال نیک گرفت، زیرا بالاخره جمهوری اسلامی همچون "حبه قندی " در ظرف بزرگی پر از آب گرم به نام ایران حل خواهد شد!

طرفداران این نظریه اعتقاد دارند که فرهنگ پر عظمت ایران، تا کنون همه بیگانگان از یونانی گرفته تا اعراب و ترک و مغول را در خود به اضمحلا ل کشانده است. پس، جمهوری اسلامی که خود را تا اندازه ای هم به فرهنگ باستانی ملتزم کرده ،پس در برابر آنها هیچ است ! اما این نیروهای سیاسی کوته بین اینرا نمی دانند که روزی همین حکومت اسلامی ، ایران باستانی آنها را به پرتگاه می برد ،نه به عرش!؟

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.