رفتن به محتوای اصلی

طبرزدی به ۹ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد
04.10.2010 - 08:01

يكشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از روابط عمومی جبهه دمکراتیک ایران، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به رياست قاضی پيرعباس، حکم مهندس حشمت الله طبرزدی را اعلام کرد که بر اساس آن و به اتهام « اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و نیز اهانت به مقام معظم رهبری » ، دبير کل جبهه دموکراتيک ايران به ۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

مهندس حشمت‌الله طبرزدی در تاريخ ۷ دی ماه ۱۳۸۸ و به فاصله کوتاهی از حوادث روز عاشورا بازداشت و به سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوين منتقل و تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. او پس از انتقال به بند عمومی زندان اوین، در ارديبهشت‌ ماه همزمان با اعتراض به اعدام پنج زندانی سياسی از جمله فرزاد کمانگر معلم کرد، برای اعمال فشار بیشتر به زندان رجايی‌شهر کرج تبعید شد.

اولين جلسه دادگاه او در ۱۹ خرداد ماه برگزار شد و وکلای پرونده به روند قانونی پرونده اعتراض کردند. در این جلسه قرار شد اتهامات تخريب اموال عمومی، توهين به آيت الله خمينی و توهين به مقدسات از پرونده‌ی مهندس طبرزدی حذف شوند.

حشمت الله طبرزدی مدیر مسئول و سردبیر نشریات پرمخاطب و منتقدی چون پیام دانشجو، ندای دانشجو، هویت خویش و گزارش روز را در سال گذشته برعهده داشته که همه آنها توقیف شده اند. وی همچنین در تاسیس جبهه متحد دانشجویی و جبهه دمکراتیک ایران که نقش اساسی داشته است. جبهه متحد دانشجویی اولین حرکت دانشجویی مستقل و سکولار دمکرات را از سال ۱۳۷۶ ایجاد کرد و توانست جنبش دانشجویی نوین را شکل دهد.

مهندس حشمت الله طبرزدی سال گذشته ، به همراه دیگر کوشندگان سیاسی و حقوق بشری، و تنها مدت کوتاهی پیش از انتخابات موفق شد تا پس از سال ها تلاش ، نهاد همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران را پایه ریزی کند که کوششی است برای ایجاد بستری مناسب برای گردهم آوردن نیروهای پیشرو مدافع استقرار نظام دمکراسی سکولار و مترقی در ایران. همین موضوع موجب شد تا برخورد مقامات جمهوری اسلامی با او روند شدیدی در پیش بگیرد تا جایی که تعدادی از اعضای خانواده او نیز به دادگاه ها احضار شدند.

کوشش های او در چند سال گذشته موجب شده است تا وی در قامت یک رهبر سیاسی ظهور کند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
komitedefa.com

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.