رفتن به محتوای اصلی

خوب، بد، زشت
18.05.2014 - 19:48


قشر روحانی در ادیان مختلف، قشری مصرف کننده و بی‌ خاصیت است که حضورش در هر مکان و دوره‌‌ای اسباب دردسر و مزاحمت برای همه حاضران و غایبان، حتی آیندگان بوده است.

تجارتشان فروش حرف مفت و خرافه است و خوراکشان مغز (فهم)مردم. زیاد فرقی‌ نمیکند که از آنها درباره چه موضوعی بپرسید، زیرا اولین اصلی‌ را که در حوزهٔ میاموزند، فراموش کردن واژه "نمیدانم" است و با استناد به همین اصل و آویختن از دامن سفسطه، مزخرفاتی را با استناد به امام باقر، صادق یا نقی‌ به خورد پرسش کننده میدهند و سر و ته قضیه را به هم می‌آورند.

پیش از "انقلاب شکوهمند" این موجودات رفته رفته استحاله و در حال محو شدن بودند و به غیر از مجالس ختم، روزهای اول ماه محرم و سه روز از ماه رمضان، مردم از رنج دیدن این حضرات راحت بودند و آنها مانند موجودات نامرئی در جامعه حضور داشتند. اما با پیروزی خون بر شمشیر، شاهد حضور آنها در "همه" عرصه‌های زندگی‌ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی‌، آموزشی، اقتصادی، خصوصی و عمومی‌ جامعه هستیم.

با گذشت ۳۵ سال از به قدرت رسیدن حضرات، هیچ عرصه‌ای از حضور ویرانگر آنها در امان نمانده است. این آزمون بسیار تلخ که چیزی بجز انهدام و سقوط به همراه نداشت، علیرغم همه زیانها، این قشر را در عرصه امتحان عملی‌ قرار داد و ثابت کرد که این امامزاده کور می‌کند، اما شفا نمیدهد.

یکی‌ از خاصیتهای حکومت روحانیون، آشنا شدن با واژه‌های تند رو(اصولگرا)، میانه رو( اصلاح طلب) و پیشرو ( روشنفکر دینی) بود.  گروه سومزائیده و همزاد گروه دوم وهم پیمان استراتژیک قشر اولو هرسه تربیت شده مکتب "آخوندیسم" هستند. این روشنفکران را میتوان با دیوار برلین مقایسه کرد که وظیفه دارند به هرقیمتی جلوی ریزش و فرار مخالفان، ناراضیان و جویندگان رستگاری یا حتی هلاک را بگیرند و آنها را در سنگر اسلام و انقلاب نگهدارند.

به گفته این روشنفکران و علیرغم تایید(بخشی از) جنایات، ویرانگری و خیانتهای روحانیون به عنوان سکانداران دین و دولت در ۳۵ سال گذشتهتوسط آنها، اشکال اصلی‌ از مسلمانی ماست و با گرویدن به دامان اسلام رحمانی و پذیرش ولایتی دیگر میتوان به نتیجه رسید و بشریت را به "اوج قله‌های معنویت و انسانیت" رسانیدو آرمانشهری شیعی ساخت .

به گفته این آقایان، آنچه تاکنون شاهد بوده ایم، میدان حضور آخوندهای بد بوده است و شرط انصاف آن است که شانس برابری در اختیار "آخوندها خوب" گذاشته شود، تا اسلام و تشیع را "آنگونه که باید" به ایرانیان و جهانیان بنمایند و معرفی‌ کنند.

با بخشی از این گفته که آخوندها را به دو دسته خوب یا بد تقسیم می‌کند، نمیتوان مخالفتی کرد. اما آخوند خوب آخوندی است که مرده باشد و آخوند بد هم همانهایی هستند که با عناوین و کسوتهای مختلف در جای جای ایران و جهان به زندگی‌ ننگین و انگل وار خود ادامه میدهند. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاظم موافق

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.