رفتن به محتوای اصلی

ورود رهبر به اختلافات دولت و مجلس!
11.09.2010 - 18:01

محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون اقلیت:از آنجا که هماهنگ‌کننده روابط قوا مقام معظم رهبری است، ایشان باید مداخله کنند تا مشخص شود در کجا حق با دولت و در کجا حق با مجلس است

دبیرکل فراکسیون اقلیت خواستار شد: ورود مقام معظم رهبری به اختلافات دولت و مجلس

- محمدرضا تابش گفت: از آنجا که هماهنگ‌کننده روابط قوا مقام معظم رهبری است، ایشان باید مداخله کنند تا مشخص شود در کجا حق با دولت و در کجا حق با مجلس است

به گزارش خبرآنلاین، دبیر کل فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند بهانه‌ای به دشمنان دهند، تاکید کرد که همه سلایق در فرایندهای کشور باید حضور داشته باشد.

تابش در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان در جغرافیای سیاسی کشور، به ایلنا گفت: اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی خار در چشم و استخوان در گلو، ناملایمات را تحمل کرده و بردبار هستند زیرا نمی‌خواهند بهانه‌ای فراهم کنند تا بدخواهان و دشمنان ملت در این شرایط از اظهارات و موضع‌گیری‌ها و انتقادات آن‌ها سوء استفاده کنند.

گزیده سخنان وی را در ادامه می‌خوانید:

*مجموعه حاکمیت باید متوجه این امر باشد که حضور نخبگان و همه سلایق در فرآیند‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، می‌تواند توسعه پایدار را رقم زند. لذا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید نظراتشان را بیان کنند تا مردم یکی از آنها از انتخاب کند و آنگاه دیگران به او کمک کنند.

*برنامه توسعه قبلی کمی آرمانگرایانه بود و منابع لازم برای اجرای آن پیش‌بینی نشده بود. اما با کار کارشناسی‌ای که در تدوین برنامه پنجم انجام شد، این برنامه توانست عملیاتی‌تر شود. زیرا بخش خصوصی، تعاونی‌ها، اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، مجمع تشخیص و... وارد کارتدوین آن شدند.

* نمی‌توانم بگویم چند درصد از برنامه توسعه چهارم توسط دولت عملی شده است. اما مشاهده کلی نشان می‌دهد که دولت به این برنامه عمل نکرده است. زیرا یکی از کارهای دولت، ارائه گزارش عملکرد سالانه ‌در خصوص میزان دستیابی به اهداف برنامه است، که انجام نشده و نشات گرفته از عمل نکردن دولت به قانون برنامه است.

* اجرایی نشدن این مصوبات نیز مشهود است. حال که این مساله به این حد رسیده است، از آنجا که هماهنگ‌کننده روابط قوا مقام معظم رهبری است، ایشان باید مداخله کنند تا مشخص شود در کجا حق با دولت و در کجا حق با مجلس است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
خبر آنلاین

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.