رفتن به محتوای اصلی

مطالبات ما و دسیسه های آنها!
22.09.2010 - 17:01

در شرایطی که مردم شباهنگام بر پشت بام ها شعار مرگ بر دیکتاتوری می دهند و خواهان برچیده شدن استبداد هستند، عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران سياسي ايرنا اعلام کرده اند که:

برخورد با سران فتنه يك مطالبه عمومي است، از قوه قضاييه خواستند تا هرچه سريعتر به پرونده‌اي كه در اين خصوص تشكيل شده ، رسيدگي كند.

امروز کیهان ولی فقیه نیز نوشته است که:

"سران فتنه اين روزها به شدت از اين كه ديگر كسي به آنها محل نمي گذارد نگران و آشفته خاطر هستند"

سه شنبه 30 شهريور 1389 کیهان

بنا به اخبار تا کنونی ما، دوشنبه شب شهروندان تهرانی در نقاط مختلف شهر بر پشت بام ها رفتند و با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر استبداد به دیکتاتوری، استبداد و ولی فقیه نه گفته اند.

این حرکت شهروندان تهرانی یادآور اعتراضات مردمی در ماههای پایانی عمر سلطنت در ایران است. زمانی که حکومت نظامی در تهران برقرار بود، مردم روی پشت بام ها رفته و شعار مرگ بر شاه سر می دادند و امروز فرزندان استبدادستیزان 31 سال پیش بر پشت بام ها می روند و در اعتراض به استبداد و دیکتاتوری در کشور، شعار مرگ بر دیکتاتوری سر می دهند.

آنزمان ازهاری، فرمانده حکومت نظامی می گفت این شعارها نه از سوی مردم بلکه نوار هستند که روی پشت بام کار گذاشته شده اند و روزهای بعد مردم در شعارهایشان گفتند که ازهاری بیچاره نوار که پا نداره! ا

ولی فقیه و عوامل اجرائی شان سخنان ازهاری فرماندار حکومت نظامی تهران را بشکل دیگری تکرار می کنند و در حالی که مردم از برکناری شان سخن می گویند، آنها محاکمه آقایان کروبی و موسوی را به مردم نسبت می دهند.

اگر چند ساعت پیش سیدعلی پنجره اتاقش را باز می کرد، فریاد مرگ بر دیکتاتور مردم را می شنید و اگر در بر همین پاشنه بچرخد، بزودی شعار: سیدعلی بیچاره، اینهم صدای نواره؟را هم خواهد شنید!

واقعیت اینست که خیزش خرداد علیه نفی حق رای و اراده شهروندی نتوانست در روزها و ساعات سرنوشت ساز کشورمان و در دوران جزر جنبش قلعه استبداد را درهم بکوبد و تعلقات و پیوندهای ناگسستنی رهبران جناح مغلوب با سیستم حکومتی، مانع هدف گیری مراکز اصلی قدرت گردید و اکنون در مرحله مد کوتاه جنبش، نیروی جناح غالب خود را سازماندهی کرده و در صدد انتقام گیری و از هم گسستن پایگاههای مقاومت جنبش است.

خیزش خرداد، تهاجم سلحشورانه ملی علیه دیکتاتوری بود که پس از انکشاف تفاوت های بنیادی در حفظ نظام ویا برکناری آن، جمهوری اسلامی یا جمهوری ایرانی؛ نیروی محرکه خیزش ملی، یک گام پس نهاده اند تا با شفافیت کامل و اهدافی ملی – دمکراتیک پا بمیدان پیکار برای جمهوریت، دمکراسی و جدائی کامل دین از حکومت بگذارد.

مردم در شعارهای امروز خود از آقایان کروبی و موسوی پشتیبانی کرده اند و با این حرکت خود مشت محکمی بر دهان ولی فقیه و نمایندگان جیره خوارش در مجلس کوبیدند.

بنظر می رسد که حمایت مردم از کروبی-موسوی بخاطر عدم سازش آنها با جناح غالب حکومتی و همچنین قدردانی از ایشان در چارچوب همسوئی شان با برخی از مطالبات جنبش است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.