رفتن به محتوای اصلی

سرایت ویروس ریزش نیروهای بدنه حکومت، به گردانندگان رژیم!
13.09.2010 - 18:01

جمهوری اسلامی بخاطر گوهر ناسازگارش با الزامات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی جهان معاصر، از مدار سیاست ملی، منطقه ای و جهانی کنار رانده شده و چون تابوتی بر سر دستان مافیای ولی فقیه و دستگاه اطلاعاتی امنیتی رژیم، راه گورستان را طی می کند.

سرچشمه قدرت اصلی جنبش پان اسلامیستی در ایران، نیروهای غیرمولد، حاشیه ای و لمپن جامعه بودند که حکومت از آنها بعنوان چماقی برای سرکوب جنبش و درهم شکستن مقاومت مردم استفاده کرده است.

در گذر زمان و گسترش آگاهی های اجتماعی، سیاسی، دمکراتیک و فرهنگی در جامعه، یخ های توهمات حامیان رژیم هم ذوب شده و بتدریج لشکریان اسلام سیاسی که نهادهای فاشیسم دینی را ایجاد کرده بودند، دور و بر ولی فقیه و گردانندگان رژیم را خلوت کردند، تا آنجا که حکومت کاملن منزوی گردیده و توان خود را در تحمیق توده ها و استفاده ابزارگونه از لایه های عقب مانده جامعه را از دست داده و به سرنیزه دسته جات سازمانیافته فاشیستی نهادهائی چون سپاه و بسیج برای سرکوب ملت، پناه برده است.

دامنه موج ریزش نیروهای حکومتی، مدت هاست که در اقشار و لایه های اجتماعی حامی حکومت بپایان رسیده و ریزش نیروها در کانون قدرت و مرکز ثقل حکومت آغاز شده است که انتخابات فرمایشی سال گذشته و درگیری های جناح های حکومتی بخوبی انشقاق اجتناب ناپذیر در راس حکومت را بنمایش گذاشت.

شقه شقه شدن پان اسلامیست ها به جناح های مختلف و صف آرائی در برابر یکدیگر، بیش از هر چیز بیانگر گزینه های سیاسی برای خروج حکومت اسلامی از بن بست ها، درماندگی ها و بحران ساختاری لاعلاج نظامی است که در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی سقوط کرده و در تباهی و فساد غوطه ور شده است.

در چنین شرایطی که چشم اندازی برای رهائی حکومت از بحران ساختاری سیاسی – ایدئولوژیک وجود ندارد، بخشی از دست اندرکاران حکومتی کوشش خواهند کرد تا از فرصت استفاده کرده و خود را از منجلاب حکومت اسلامی بیرون کشیده و راهشان را از جنایتکاران جدا کنند.

خبر استعفای کنسول حکومت اسلامی در نروژ ،کناره گیری یک دیپلمات در فنلاند و فرار نیروها از سپاه و بسیج، نشانگر سرایت ویروس ریزش نیروهای بدنه حکومت، به بعضی از گردانندگان رژیم و تشدید روند فروپاشی نظام آبروباخته جمهوری اسلامی از درون است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.