رفتن به محتوای اصلی

انکار هولوکاست، انکار جنایت علیه بشریت است
12.09.2010 - 19:01

درباره هولوکاست مطلب زیاد نوشته شده و این نوشتار نمی خواهد و نمی تواند مطلبی بر مطالب قبلی بیافزاید، اما مرور دوباره هولوکاست برای ما چه فایده ای دارد؟ هولوکاست تنها در قربانی شدن، کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی نزدیک به یازده میلیون نفر بخصوص شش میلیون یهودی خلاصه نمی شود. هولوکاست در بطن خود معانی بسیاری دارد. همچنین مخالفت با هولوکاست نیز تنها به یک لجاجت ساده با دنیا یا یک قوم بخصوص و یا حتی نا آگاهی از تاریخ خلاصه نمی شود.

هولوکاست، نشان دهنده تعصب خشک و خشنی است که در وحشیانه ترین صورت ممکن خودش را بصورت کوره های انسان سوزی نشان داده است. نفی هولوکاست در واقع همسویی با اندیشه ای است که منجر به هولوکاست شد و این در حالی است که کسانی که مسبب این فجایع بودند هرگز آن را نفی نکردند و به آن افتخار هم می کردند.

اما امروزه نئوفاشیست ها، که در هر لباسی یافت می شوند، با افسانه خواندن هولوکاست می خواهند از بارگناه اعمال خود بکاهند، اعمالی که کم از انسان سوزی ندارد. مگر زندانی کردن انسان های بیگناه در زندانهای مخفوفی مانند کهریزک یا رجایی شهر و یا اعدام های فله ای، نمودهایی از تعصب و تحجر نیست؟ تعصب و تحجری که یک زمانی به نام اصلاح نژاد و برتری نژادی چهره کریه خود را به دنیا نشان داد و اکنون در لوای مذهب و به نام مذهب، اما به کام شیطان، خود را نمایان ساخته است.

کسانی که هولوکاست را نفی می کنند، می ترسند. آنها از آینده می ترسند، از اینکه در مقابل اعمال شیطانی ای که مرتکب شده اند باید روزی پاسخگو باشند می ترسند. قطب های هم نام یکدیگر را نفی می کنند، حال حکایت نازی های آلمانی و منکران هولوکاست است. این دو گروه هر دو به یک کار و یک عمل مشغولند، نسل کشی؛ برای همین یکدیگر را نفی می کنند.

نسل کشی نازی ها، شامل یهودیان و کولی ها، و بوسیله کوره آتش، نسل کشی اینها از مسلمان دگراندیش تا بهائی و بی دین و سکولار و اصلاح طلب را شامل می شود اما نه با کوره، که البته دلیلش هم این است که دیگر امکانش نیست وگرنه شاهد علم کردن کوره های "کافر" سوزی هم می بودیم. این بار زندان است وشکنجه و تجاوز و اعترافات اجباری که البته برایش توجیه شرعی نیز از جانب "پیشوا" صادر شده است.

خطر فاشیسم برای جامعه امروز، از خطر بمب اتمی هم بیشتر است. فاشیسم در لباس جدید، روح افراد را در زندان می کند، شهروندان را نسب به هم بی اعتماد می کند، اجازه اظهار نظر و اندیشیدن از مردمان می گیرد و از انسان مترسکی می سازد در دستان حکومت.

حکومتی که نه "ملت" خود را راضی نگه می دارد و نه در رسیدن به سودای "امت واحدة" موفق است، تنها هنرش شده است نفی تاریخ و ایجاد جنجال تا در لوای این آشوب ها پنهانی کار خود را انجام بدهد؛ پس، مراقب باشیم.

برای دیدن عکسهایی از جنایات نازی های اینجا را کلیک کنید.اینجا

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.