رفتن به محتوای اصلی

سفر «پری دریایی » به چین وبازگشت «سنگ نبشه کوروش »
11.09.2010 - 19:01

 Missing media item.

مشهور ترین مجسمه برنزی جهان که شخصیت اصلی در افسانه هانس اندرسن دانمارکی که از اوت سال 1913 بر روی قطعه سنگی در یکی از سواحل کپنهاک نصب شده بود ، ده ماهی است که در نمایشگاهی شهر شانگها چین مستقر شده است . روزانه 300000 چینی از این مجسمه دیدن می کنند. این اولین بار نبود که پری کوچلو غیب اش می زنه ، قبلا 2 بار سر برزنی اش را تن جدا کرده بودند و یک بار هم خارجی ستیز ها بر سر« پری خانم» ، چادر مشکی کشیده بودند

بازار توریسم دانمارک ، از این نگران هستند که نتوانند، توریستی از چین به کشور خود جلب نمایند. (تا کنون شش میلیون چینی از پری دریایی دیدن کرده اند)قبل ازانتقال پری دریایی به چین ، مباحث زیادی در مدیای دانمارک جریان داشت و نظر سنجی موسس گالوپ نشان داد که 52 در صد دانمارکی مخالف انتقال پری به چین بوده اند.

منشور حقوق بشر کوروش چند روزی است که با خجالت به کشور پدری برگشته است . کشوری که حاکمانش دمار از مردم خود در آورده است و هر روز می کشند و جانهای آزادیخواهان را به حبس می کشد.

منشور حقوق بشر در سال ۵۳۹ قبل از میلاد ٫ به دستور کوروش ساخته شد. در سال ۱۲۸۵ خورشیدی توسط یک باستان شناس بریتانیایی پیدا میشود و به موزه ی بریتانیا انتقال میابد , در سال ۱۹۷۱ میلادی ٫ همزمان با جشن های ۲۵۰۰ ساله محمد رضا شاه٫ وارد ایران میشود و اینک در سال ۱۳۸۹ چند روزی است به ایران آمده است کشوری که هر از گاهی مجسمه های برنزی شهر تهران یک به یک نا پدید می شود

در حالی که «پری دریایی » باعث رونق صنعت توریسم در این کشور کوچک و بد آب و هوا شده است ولی سنگ نبشته کوروش قدم به زادگاه خود می گذارد که چیزی بنام صنعت توریسم وجود خارجی ندارد و همان ایرانی هایی که سالانه به کشورخود می رفت و آمد می کردند ؛ امروز از ترس باند احمدی نژاد ، اسپانیا ، ترکیه و.... را به سرزمین پدری خود ترجیح می دهند .براستی اگر دولت غیر دینی در ایران وجود می داشت، همین سفر «منشور حقوق بشر کوروش» می تواست،منبع در آمدی هنگفت برای ایران باشد ، کشوری که به لحاظ جاذبه توریستی ششمین کشور و لی از لحاظ درآمد صعنت توریسم در رده های صدمین کشور جهان قرار دارد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.