رفتن به محتوای اصلی

پیروزی کمپین پناهجویان ایرانی
30.08.2010 - 13:01

 

چند لحظه پیش خبر رسید که امروز یکشنبه هیاتی از وزارت کشور یونان به همراه نمایندگان و وکلای اتحادیه کارگران و پناهندگان یونان طی دیداری از محل کمپین به شش تن از اعتصاب کنندگان در مقابل کمیساریای عالی پناهندگان در آتن مدرک پناهندگی سیاسی با امضای وزیر کشور یونان داده اند. بدنبال این دیدار بچه های اعتصابی – حمید صادقی ، وحید فرشباف، صادق فراهانی، محمد شاهنده، سید روح الله رئوفی و فرهاد غلامی به بیمارستانی در آتن منتقل شده اند. مطمئن هستم که کارکنان سفارت ایران در یونان امشب از شدت عصبانیت بخود می پیچند. همچنان که هموطنان ایرانی که در سراسر جهان پایداری این دوستان را دنبال می کردند غرق شادی هستند. این پیروزی قبل از هر چیز نشانه پیروزی یک همبستگی است. همبستگی بدور از مرزهای ایدئولوژیک و عقیدتی برای حقوق انسانی.

لازم به یادآوری است که حمید صادقی از سی و پنج روز پیش در حالی که لبانش را به نشانه اعتراض دوخته بود به اعتصاب غذا در برابر کمیساریای پناهندگان در آتن پرداخت و بعد از آن به ترتیب وحید فرشباف و چهار نفر دیگر به این اعتصاب پیوستند. این دوستان دو بار توسط پلیس یونان دستگیر شدند تا به اعتصابشان پایان دهند ولی همه ی آنها بعد از آزادی به محل اعتصاب غذا برگشتند تا بالاخره این اعتصاب غذا که با سکوت رسانه ای در اوایل آن مواجه بود از مرزهای یونان به همه جهان مخابره شد و در نتیجه یک همبستگی جهانی این سکوت شکست و این دوستان به هدفشان رسیدند.

Missing media item.

این پیروزی را قبل از همه به هموطن گرامی حمید صادقی که با لبان بسته و اعتصاب سی وپنج روزه اش تبدیل به نماد پایداری برای حقوق پناهندگان در یونان شد تبریک میگویم . و به وحید فرشباف و تک تک دیگر اعتصاب کنندگان و همچینین به یانی اعظمی گزارشگری که لحظه به لحظه این اعتصاب غذا را در کنار هموطنان بسر برد و فریاد آنها را به سراسر جهان رساند و دیگر یارانی که با فعالیت های پیگیرشان این پیروزی را ممکن ساختند. و به تمام کسانی که با یک امضا، یک ایمیل، یک تلفن اعتراضی به کمیساریای پناهندگان در یونان و ژنو و به دوستانی که در فیس بوک و سایت های مختلف این خبر را فعالانه پخش کردند تا این صدای مظلوم خاموش نشود. امیدوارم که با تلاشی همگانی به پیروزی های بزرگتری در زمینه لغو اعدام زندانیان سیاسی و در زمینه حقوق بشر نائل شویم. این پیروزی بر همه ما مبارک باد. به امید سرنگونی رژیم ضد بشری ولایت سفیه در ایران و آزادی ایران زمین.

– 29 اوت 2010

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
فیسبوک عاطفه اقبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.