رفتن به محتوای اصلی

راه‌اندازی نيروگاه اتمی بوشهر؛ شاها ما شکر نداریم!
21.08.2010 - 19:01

در شرایطی که ملت ایران در چنبره بحران اقتصادی، بیکاری، گرانی، فقر و استبداد حکومتی گرفتار است و در تکاپوی رهائی از سلطه قشر انگل منش حاکم بر جامعه هستند، سردمداران حکومت در جریان راه اندازی نیروگاه اتمی به نمایش های تحریک آمیز نظامی رو آورده اند و چون سه دهه گذشته از پرداختن به نیازهای اساسی جامعه سر باز می دارند.

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران، در مصاحبه‌ای با روزنامه قطری "الشرق" که روز شنبه (۲۱ اوت / ۳۰ مرداد) منتشر شد، گفت که ایران در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارد و گزینه‌های پاسخ‌دهی آن، محدود به منطقه خاصی نمی‌شود بلکه «تمامی کره زمین» را در برمی‌گیرد.

محمود احمدی نژاد که که به ناسنجیده سخن گفتن شهرت دارد نمی تواند بازتاب و مابازای سیاست جنگ در ابعاد کره زمین را درک کند و تاثیرات چنین مواضعی را دریابد.

در راستای تحریکات احمدی نژاد، سردار احمد وحيدي ديروز در حاشيه مراسم تجديد ميثاق با خمینی گفت: همايش بزرگ وزارت دفاع نيز امروز به ‌همين مناسبت با حضور رئيس‌جمهور برگزار خواهد شد كه در اين همايش يكي از بزرگترين پروژه‌هاي دفاعي كشور رونمايي مي‌‌شود.

وحيدي پيش از اين اعلام كرده بود كه در روز 31 مرداد قرار است جت بدون سرنشين ايران بنام كرار، خط توليد شناور تندرو سراج و نسل جديد شناور موشك انداز ذوالفقار، آزمايشگاه تست‌هاي فضايي (سازه و سيستم‌هاي جدايش)، رونمايي و بهره‌برداري از 28 پروژه الكترونيكي و مخابراتي، آزمايش موشك جديد قيام و نسل سوم موشك فاتح 110 و راه اندازي خط توليد مهمات "130 م. م" hera نيز افتتاح و به بهره‌برداري برسد.

ما بخوبی بیاد داریم که چگونه مواضع تحریک آمیز و پان اسلامیستی خمینی، ملت ما را به جهنم جنگ 8 ساله فرستاد و چه آسیب های جبران ناپذیر مادی و معنوی بر ملت و کشور ما وارد کرده است.

آنچه برای ایران و ایرانیان اهمیت نخست را داشته و دارد، آرامش، آسایش، آزادی و جامعه سالم است که هیچکدام از این عناصر حیاتی جامعه با ساختن و راه اندازی صدها نیروگاه اتمی حل نخواهند شد.

معضل اساسی جامعه ما نه کمبود انرژی، بلکه فقدان آزادی، عدالت، دمکراسی و حق تعیین ملت ایران در سرنوشت خویش است!

گردوخاکی که برای راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر براه افتاده است، هدفش سرپوش نهادن بر ناتوانی جمهوری اسلامی در پاسخ به مطالبات ذکر شده است.

سال 1372 در جریان افتتاح دانشکده شیمی جندی شاهپور اهواز (کوی گلستان)، محمدرضا پهلوی گفت که ما 5 نیروگاه اتمی راه اندازی می کنیم!

دانشجوئی از ته سالن فریاد زد: شاها ما شکر نداریم!

در فاصله چند دقیقه ساواکی ها دانشجو را دستگیر کرده و به مکان نامعلومی بردند و کسی از او خبری نیافت!

حال نه دانشجوئی از ته سالن؛ که ملتی بپا خاسته است و فریاد میزند که:

ملاها و ملاصفتان!

ما آزادی، آسایش و آرامش نداریم!

21.08.2010

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.