رفتن به محتوای اصلی

مشایی حرف دشمنان را تبلیغ می کند/مکتب اسلام فرا قومی است
11.08.2010 - 18:01

مافیای احمدی نژاد برای استفاده از احساسات ملی و ایراندوستانه مردم ایران در مقابله تحریم اقتصادی و با حمله احتمالی امریکا ، بر ویرانه های 31 ساله تخریب دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران و ایرانیان، اظهار کرده اند که ما باید از این به بعد مكتب ایران را به دنیا معرفی كنیم ؟؟؟!!!

دخیل بستن احمدی نژاد به مکتب ایرانی حیله ای برای کسب حمایت توده ای در داخل کشور و جلب سرمایه و تخصص ایرانیان خارج از کشور است.

اصول گرایان که بخشا هنوز تصوری از مشکلات و موانع مقابل حکومت ندارند، حیله باند احمدی نژاد را درک و هضم نمی کنند که ؛ باید از این به بعد مكتب ایران را به دنیا معرفی کرد، چون کف گیر به ته دیگ رسیده است!

نکته مضحک تر اینست که مکتب ایرانی را کسانی می خواهند ترویج کنند که 30 سال عقب ماندگی فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی را نمایندگی کرده اند و متعلق به بی فرهنگ ترین قشر جامعه هستند.

علی مطهری با ادعای اینکه : مکتب اسلام فرا قومی است ، ولی ظاهرا الله تنها زبان عرب را می فهمد و نیایش به زبان غیر عرب را نمی پذیرد؛ از موضع مکتب اسلام باصطلاح فراقومی، با مشائی در افتاده است.

واقعیت اینست دو قطبی که در جامعه در برابر هم صف آرائی کرده اند و بازتاب آنرا در کشمکش های راس حکومت مشاهده می کنیم، رودررویشان نه یک جنگ مکتبی؛ بلکه پیکاری سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی بر سر آینده ایران است که بر سر دو راهی جمهوری ایرانی (جمهوری دمکراتیک و لائیک ایران) یا جمهوری اسلامی قرار گرفته و باید یکی را انتخاب کرد!

۱۳۸۹/۰۵/۱۹

مطهری در گفتگو با مهر: مشایی حرف دشمنان را تبلیغ می‌کند / مکتب اسلام فرا قومی است

مطهری در گفتگو با مهر: مشایی حرف دشمنان را تبلیغ می‌کند / مکتب اسلام فرا قومی است نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر اینکه "به دنبال ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی باشیم" گفت: رحیم مشایی در این زمینه حرفهای دشمنان انقلاب را تبلیغ می کند.

دکتر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه "ارئیس دفتر رئیس جمهور در سخنرانی خود گفته است که منظور من از ترویج مکتب ایرانی آن است که ایرانی ها متفاوت اند"، افزود: اتفاقا اینها حرف هایی است که دشمنان انقلاب اسلامی تبلغ می کنند.

وی افزود: برخی از عرب ها که تعصب نژادی دارند می گویند اسلام ایرانی خالص نیست ، بلکه اسلامی توام با زرتشتی گری و مجوسگری است و حتی گاهی ایرانی ها را مجوس می خوانند.

مطهری با اشاره به اینکه سخنان مشایی نیز در این راستا است، افزود: اظهارنظرهای وی موجب سوءاستفاده دشمنان انقلاب می شود و باعث می شود آنان تاکید کنند اسلام ایرانی خاص است و خالص نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است: بیان اینگونه مطالب از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور به صلاح کشور نیست . اسلام مکتبی است که یکی بیشتر نیست و اینکه هر قومی بخواهد بگوید اسلام ما متفاوت از دیگران و راستین است خود موجب بروز تفرقه می شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، در بیان اینکه آیا مجلس در این زمینه واکنشی خواهد داشت، گفت: مجلس باید نسبت به اینگونه مسایل حساس باشد و در صورتی که مشایی برای مردم مطلب را توضیح ، آنان را قانع کند و یا عذرخواهی کند و بگوید دیگر این سخنان را تکرار نمی کند، مجلس موضوع را تمام شده می داند در غیر این صورت مجلس وظیفه دارد در این زمینه از رئیس جمهور سئوال کند.

مطهری با اشاره به اینکه در زمان حاضر نیز سئوالاتی مبنی بر اجرایی نکردن قانون اختصاص اعتبارات ارزی به مترو، عدم ارسال مصوبات هیئت دولت به مجلس و دیگر سئوالات از رئیس جمهور مطرح است، افزود: سئوال از رئیس جمهور باید یک امری عادی تلقی شود چرا که این به معنی تضعیف دولت نیست.

وی تاکید کرد: حتی اگر در شرایط سخت تهدید دشمن هم باشیم، سئوال از رئیس جمهور به منظور رشد سیاسی و اجتماعی جامعه است و به عنوان انجام وظیفه از سوی مجلس است و نه اقدامی برای تضعیف نظام و دولت .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد ازاینکه همیشه به بهانه تهدید دشمن و دیگر بهانه ها از انجام وظیفه مجلس در این زمینه جلوگیری شده و قانون گریزی و تخلف در کشور ادامه پیدا کرده ، به مهر گفت: رئیس جمهور در زمینه سخنان مشایی باید توضیح دهد که چرا عکس العملی نسبت به این موضوع نداشته و حتی حمایت نیز کرده است.

وی تاکید کرد: احمدی نژاد باید بگوید که چرا تابع مشایی است.

مطهری با بیان اینکه احمدی نژاد باید این سخنان را رد می کرد و یا اعلام می کرد مشایی نظر شخصی خود را گفته است، ادامه داد: سخنان مشایی مطالبی بر خلاف نظر امام راحل و مقام معظم رهبری بود و انتقاد بسیاری از روحانیون را به دنبال داشت که رئیس جمهور باید آن را رد کند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.