رفتن به محتوای اصلی

“حقوق بشر در جنوا” ایتالیا
21.07.2010 - 17:25

 

...به گزارش خبرنگار تحول سبز، این اقدام که به همت جمعی از شهروندان ایرانی مقیم جنوا و شهردار این شهر خانم “مارتا وینچنسی” ، و با حضور خانم “شیرین عبادی” صورت گرفت.

در این مراسم علاوه بر خانم عبادی – برنده صلح نوبل – جمعی از مادران عزادار که از شهرهای مختلف اروپا و آمریکا به جنوا آمده بودند نیز حضور داشتند.

مادران عزادار گروهی از مادرانی هستند که در حمایت از “مادران عزادار تهران” شکل گرفت. مادرانی که فرزندانشان در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری به شهادت رسیدند و هر هفته عصر شنبه ها تجمعی را در پارک لاله تهران انجام می دادند و به یاد فرزندانشان و شهدای راه آزادی کشور شمع روشن می کردند و سرود می خواندند.

خانم “مارتا وینچنسی” شهردار جنوا نیز طی سخنانی با ابراز خشنودی از نامگذاری این خیابان گفت : این اقدام برای شنیدن صدای زنان ایرانی و یاد آوری پیام آنهاست

 Missing media item.

ما این منطقه صنعتی را از آن جهت انتحاب کردیم که جایی است که هزاران کارگر از جمله هزاران زن برای حقوق خود مبارزه کردند. و دلیل دیگر این انتخاب این بود که اینجا مکان تجمع بسیاری از جوانها است، و ما می خواهیم پیام و صدای زنان ایرانی را به همه جوانان جنوایی برسانیم و خوشحالم که شیرین عبادی به شهروندان ایرانی جنوا اضافه شدند

خانم شیرین عبادی در این مراسم طی سخنانی گفت : افتخار میکم این میدان به نام آزادی است و برای تمام زنانی که برای آزادی تلاش میکنند. به خصوص زنان ایرانی که در خیابانهای تهران و یا در زندانهای ایران مظلومانه به شهادت رسیدند.

برنده جایزه صلح نوبل گفت : به یاد ندا که به دست عمال حکومتی در خیابان شهید شد یا خانم شبنم سهرابی که در روز عاشورا توسط ماشین نیروی انتظامی زیر گرفته شد و دو دانشجوی دختر که در حمله نیروهای نظامی در نیمه شب در حمله به کوی دانشگاه به شهادت رسیدند و با یاد تمام زنان آزادی کرد، ترک، فارس، لر، عرب و.. که توسط سلاح ها و گلوله هایی که با مالیات مردم خریداری شده بودند به شهادت رسیدند. و با یاد شیرین علم هویی دختر کردی که در یک روند غیر قانونی اعدام شد و حکومت حتی حاضر نشد محل دفن او را به خانواده اش اعلام کند

او همچنین نسبت به ادامه روند نقض حقوق بشر گفت : متاسفانه این احتمال وجود دارد که زینب جلالیان که محکوم به اعدام شده است هر آن اعدام شود. و یا زندانی بودن محبوبه کرمی و شیوا نظر آهاری در وضعیتی نامناسب قرار دارند.

شیرین عبادی همچنین گفت : تشکر میکنم از اینکه همزمان با نام گذاری این میدان به من این اجازه داده شد تا بتوانم گوشه ای از نقض حقوق بشر در ایران را بازگو کنم.

عبادی همچنین تاکید کرد : جهانیان هرگز زنان ایرانی و مبارزات آنها را فراموش نخواهد کرد ، آنها را حمایت خواهد کرد و البته نام گذاری این میدان نشانه همین موضوع است. بزرگداشت زنانی که در وطن خود مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند. دولتها می آیند و میروند اما ملت ها می مانند و نام گذاری این میدان پیوندهای دوستی دو ملت را جاودانه خواهد کرد.

 Missing media item.

برده جایزه صلح نوبل در انتها گفت : درود بر همه زنان و گروههای زنان که برای حقوق خود تلاش می کنند. ماباید قلب خود را جهانی کنیم. به امید آن روز.

در این مراسم “مریم مولوی” به عنوان نماینده ایرانیان مقیم جنوا طی سخنانی با تشکر از مقامات شهردادری جنوا در نام گذاری این میدان گفت : این یکی از بزرگترین آرزوهای ایرانیان مقیم جنوا بود که امروز محقق شد.

او همچنین از سیر مبارزات مردم ایران برای تحقق دمکراسی و آزادی در کشور و خصوصا نقش زنان در حرکات یکصد ساله ایران تقدیر کرد.

در انتهای این مراسم بادکنک های سبز در آسمان میدان زنان تهران جنوا به پرواز در آمد و از پرتره “ندا آقا سلطان” پردا برداری شد و ایرانیان حاضر در مراسم با خواندن سرود “ای ایران” یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
تحول سبز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.