رفتن به محتوای اصلی

حکم بازداشت مسعود رجوی و 37 تن از یارانش
06.07.2010 - 19:20

 

بنا به خبر مندرج در سایت حکومتی کیهان، دادگاه جنائی عراق حکم بازداشت مسعود رجوی و 37 نفر از یارانش را صادر کرده است.

پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) به نقل از روزنامه المؤتمر عراق نوشت:

"براساس ماده 12 از قانون دادگاه جنايي عراق، وزارت كشور عراق و اينترپل مامور به دستگيري و انتقال اين افراد به دادگاه خواهند شد.

برپايه اين خبر از آن جايي كه حاكميت دولت عراق در ديالي به رسميت شناخته شده و امنيت كمپ عراق جديد (پادگان اشرف) در خالص، به طور كامل برعهده نيروهاي انتظامي عراق قرار گرفته است، اين نيروها جايگزين نيروهاي آمريكايي شدند كه از زمان سقوط رژيم سابق در سال 2003 تاكنون در داخل اين كمپ مستقر شده بودند.

روز جمعه گذشته مراسمي رسمي با حضور مقامات نيروهاي انتظامي و ارتش عراق و آمريكا در داخل كمپ عراق جديد (اشرف) برگزار گرديد، بنابر قرارداد حفاظتي امضاءشده بين دولت هاي عراق و ايالات متحده آمريكا اين كمپ در راستاي استقرار كامل حاكميت ملي عراق بر سرزمينش به نيروهاي عراقي تحويل داده شد و باقيمانده نيروهاي آمريكايي نيز اين اردوگاه را ترك كردند تا نيروهاي عراقي مسئوليت امنيت اين كمپ را همچون ديگر نقاط سرزمين عراق برعهده بگيرند و در حال حاضر نيروهاي ارتش و نيروهاي انتظامي عراق مسئوليت كامل كمپ اشرف را برعهده گرفتند."

کیهان جمهوری اسلامی سه شنبه 15 تير 1389- شماره 19687

پس از سقوط رژیم بعث عراق عملا سرنوشت مجاهدین در عراق تابع سیاست های امریکا در منطقه گردیده است و در این مدت کوشش های زیادی از طرف جمهوری اسلامی برای فشار بر مجاهدین در عراق و تحویل آنها به ایران انجام گرفته است. هرچند فشار و محدودیت ها علیه مجاهدین افزایش یافته، ولی جکومت اسلامی در تحقق اهداف شوم خود، تا کنون ناکام مانده است.

اعلام حکم بازداشت مسعود رجوی و یارانش، نشان از جهت گیریهای آشکار دولت عراق در راستای اهداف جنایتکارانه حکومت اسلامی دارد. دولت عراق نمی تواند حقوق سیاسی و قوانین بین المللی برسمیت شناخته شده جهانی در رابطه با مخالفین سیاسی ایرانی در آن کشور را نادیده گیرد.

تامین امنیت جانی ایرانیان مخالف رژیم کنونی در عراق و هرجای دیگر دنیا، وظیفه دولت های آن کشورها می باشد و هرگونه اقدام علیه نیروهای مخالف جمهوری اسلامی خلاف اصول و قوانین برسمیت شناخته شده جهانی بوده و از سوی انسان های آزادیخواه و نیز جامعه جهانی شدیدا محکوم می گردد.

اقدامات عراق متاثر از سیاست های حکومت اسلامی است؛ حکومتی که بر روی اجساد صدها هزار آزادیخواه و دگراندیش ایرانی بنا شده بود اکنون به شکست همه جانبه سیاسی-ایدئولوژیک و بن بست کامل رسیده است. شکست حکومت اسلامی محصول فروپاشی درونی سیاسی-ایدئولوژیک نظام است.

شکست در جنگ نابرابر می تواند با تغییر توازن قوا به پیروزی منجر شود ولی شکست ایدئولوژیک-سیاسی و شکست استراتژیک استقرار اسلام در ایران غیرقابل جبران است.

تناقض بنیادی اسلام سیاسی با دمکراسی و منافع ملی و فرهنگ و منش ایرانیان از پس تجربه ای 30 ساله بر ملت ایران عیان گشته است و نسل جوان ایران که جهانی می اندیشد و ملی عمل می کند، همه امیدهای مدافعان حکومت اسلام در ایران را به یاس تبدیل کرده است.

جنایتکاران حاکم بر ایران، ملت را در برابر خود می بینند و به انتقام از ملت ایران، فرزندانش را در زندان ها، محلات، دانشگاهها، کارخانه ها و خارج از کشور هدف قرار می دهند و دست به انتقامجوئی می زنند.

حکومت اسلامی با این سیاست ها بر سر دوراهی انحلال خود ویا انحلال ملت ایران قرار گرفته است و از آنجاکه "نظام الهی" ست و آنها فرستادگان الله در ایران هستند، عملا با تکیه بر "امت متشکل در دسته جات فاشیستی" به مقابله با ملت برخاسته اند.

سال های پر تلاطم آینده، سال های سرنوشت ساز نبرد میان کهنه و نو در ایران خواهد بود. سال هائی که دروازه دمکراسی و آزادی و زندگی بهتر برای ملت ایران گشوده خواهد شد و یا ایران به دره جنگ های مذهبی – قومی سقوط خواهد کرد.

06.07.2010

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.