رفتن به محتوای اصلی

بیانیه دادستانی تهران درباره تاتر "تانگوی تخم مرغ داغ"
09.06.2014 - 23:46


" تانگوی تخم‌مرغ داغ " داستان فروریختن پدرسالاری و شکوفایی فرزندان و جوانان است؛ امید به پاکی و صداقت جوانان و آینده‌ای روشن که در پناه حرکت آن ها به وجود آمده است.
علی نصیریان، فرزانه کابلی، امین زندگانی، فردوس کاویانی، قاسم زارع، لیلا برخورداری، پریسا مقتدی، مهدی عبادتی، اکرم حاج‌حسینی و سهیل دیوسالار از بازیگران نمایش " تانگوی تخم‌مرغ داغ " هستند.
کارگردان نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" آقای هادی مرزبان است.

*******

رسانه حکومتی نوشته است:

با ارجاع موضوع به یکی از شعب بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از بررسی و مشاهده و بازبینی فیلم اجرای تئاتر مذکور و وجود برخی صحنه های نامناسب، دستور توقف ادامه نمایش را صادر کرد.

 
 در بیانیه روابط عمومی دادستانی تهران که روز دوشنبه انتشار یافت، آمده است: در پی اطلاع واصله مبنی بر ارتکاب برخی اقدامات و حرکات خلاف موازین اسلامی در اجرای نمایش نامه «تانگوی تخم مرغ داغ»، در این زمینه پرونده ی قضایی تشکیل گردید.


این بیانیه افزوده است: با ارجاع موضوع به یکی از شعب بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از بررسی و مشاهده و بازبینی فیلم اجرای تئاتر مذکور و وجود برخی صحنه های نامناسب، دستور توقف ادامه نمایش را صادر کرد.

لذا نظر به اظهارات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توقیف اجرای نمایش فوق به منظور تنویر افکار عمومی موارد زیر اعلام می شود:

1- از مفاد اظهارات جناب آقای جنتی مستفاد می شود که ایشان خود اذعان به مغایرت برخی صحنه های نمایش مذکور با شؤون و موازین اسلامی و عفت عمومی دارد. از جمله اظهار داشته است که: «این نمایش اشکالاتی هم داشته که باید رفع می شد» که خود موید اشکال وارده به اجرای این برنامه است.

2- در بسیاری از صحنه های تئاتر مورد اشاره، افزون بر صحنه های نامناسب که به طور عمده توسط بازیگر زن اجرا می شود، الفاظ رکیک و اظهارات خلاف موازین اسلامی و عفت عمومی به کار گرفته شده که احساسات عمومی را جریحه دار می نماید. لذا دادستان از باب اجرای وظایف خود به عنوان مدعی العموم و پیشگیری از وقوع جرم مکلف به جلوگیری از این گونه برنامه ها است؛ به ویژه آن که حسب اظهار آقای جنتی، به دست اندرکاران نمایش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر و اخطار لازم داده شده است که ادامه نمایش به همان ترتیب، نشان از عدم توجه به تذکر بوده است.

3- روابط عمومی دادستانی تهران خاطرنشان کرد در گام اول مسؤولان نهادها و سازمان های متولی اصلی فرهنگ کشور مسؤول برخورد با این گونه امور هستند و باید پاسخگوی اقدامات صورت گرفته در حوزه های فعالیت خود در این زمینه باشند و اگر به وظایفشان عمل کنند نیازی به برخوردهای قضایی نخواهد بود. بدیهی است توقیف و بازداشت نه تنها اختیار بلکه از وظایف مسلم مراجع قضایی است و اقدامات قضایی زمانی صورت می گیرد که مسؤولان مربوطه در انجام وظایف محوله مسامحه نمایند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.