رفتن به محتوای اصلی

نقبی مختصر به یک واقعییت نهان،درقبال اقدامات جاسوسی رژیم
29.06.2010 - 16:40

خبرگزاریهای جهان خبری را امروز سه شنبه در سطح جهان مبنی بر کشف یک شبکهء 10 نفره از جاسوسان روسیه در امریکا توسط اف بی آی، پخش کردند. این خبر از این زاویه برای ما می تواند مهم باشد که یکی از اهداف آن کسب اطلاعات از عملکرد امریکا در قبال ایران بوده است. یعنی اسنکه روسیه در پی آن بوده است که بداند که امریکا چه موضوعی در قبال ایران می گیرد. به هر صورت تا زمانی که مقامات امریکایی ریز کار این شبکه را اعلام نکنند برای ناظران خارجی روشن نمی شود که چرا روسیه به موضوع امریکا و ایران اینقدر حساس بوده است. موضوع کتنرل و جاسوسی کشورها مسئله ای است که همواره بین قدرتهای بزرگ وجود داشته است و به موقعییت و زمان مشخص برمی گردد. اما در اینجا به بهانهء پرداختن به این خبر، می توان اشاره ای به کارهای جاسوسی و به قولی اطلاعاتی ایران و آنهم در قبال اپوزیسیون و مردم ایران نمود. می توان به این صورت نگاهی هر چند کوتاه به این مسئله انداخت تا ذهنها را برا ین مسئله تا حدی روشن کرد.

به طور کوتاه و مختصر اما بنا به یقیین می توان اذعان داشت که جمهوری اسلامی در بین مردم و اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور کار جاسوسی می کند. این را هم می توان از سرشت دیکتاتوری جمهوری اسلامی دید و هم از اظهارات و عملکردهای مسئولان نظام اسلامی حاکم برایران فهمید. ترورهای انجام شده در طول حیات جمهوری اسلامی در بین مخالفان و خرابکاریهای متعدد در بین مردم ومخالفان را می توان به عیان حاصل کارهای جمهوری اسلامی در این زمینه مثال زد. متاسفانه کارهای جمهوری اسلامی که بنا به سرشتش در خفا انجام می شود را نمی توان براحتی مشاهده کرد و تنها اثرات آنهاست که ما را بعد از وقوع واقعه ها ازآنها آگاه می سازد. زمانی که کسی ترور یا دستگیر می شود، ما به وجود کارهای اطلاعاتی رژیم پی می بریم.

جمهوری اسلامی حکومتی است که با داشتن اهرمهای اقتصادی و درآمدهای زیاد پولی براحتی ابزارهای کنترل مخالفان را فراهم نماید. از این رو هم در این زمینه کوتاهی نمی کند و با این وسایل مالی توانسته است یکی از مخوف ترین سرویسهای امنیتی را برای حفظ خود ایجاد کند. جمهوری اسلامی سعی کرده است که یک چتر امنیتی محکم بدور خود بکشد و انواع و اقسام سرویسهای امنیتی را بطور گسترده ساخته و پرداخته کند. جمهوری اسلامی بارها در میان گروههای مخالفش نفوذ کرده است و توانسته است خرابکاریهایی را انجام دهد. کشتن انسانها یکی از اهداف جمهوری اسلامی است و هدفهای دیگر جمهوری اسلامی را تحت الشعاع خود گرفته است. درست کردن گروههای کسب اطلاعات و گروههای هدایت کننده را می توان مثال زد که متاسفانه بدلیل مخفی بودن آنها، نمی توان مدرکی ازآنها بدست آورد و به همین دلیل براحتی نمی توان آنها را افشا کرد و تنها می توان به و جود فرضی آنها اشاره نمود.

اگر ازاین کلی گوییها در گذریم، جمهوری اسلامی در ابعادی هم می خواهد وجود این شبکه ها را انکار و مخفی کند و هم در مواردی با عمده کردن آنها به قدرقدرتی خود بها دهد. تنها مسئله ای که می توان قبول کرد این است که، بنا به ماهیت رژیم اسلامی و دست داشتن بر منابع عظیم مالی، رژیم سعی در هر چه بیشتر استفاده از نیروهای اطلاعاتی و جاسوسیش در همه زمینها در داخل و خارج از ایران دارد. جمهوری اسلامی سعی می کند این نیروهایش ناشناخته باشند، اما برای ایجاد رعب و وحشت سایهء آنها را به رخ می کشد. اما جمهوری اسلامی نمی داند که اگر به خواستهای مردم از اول گردن می نهاد نیاز به هدر دادن این همه سرمایه های مردم ایران برای کنترل همین مردم نمی بود. اگر جمهوری اسلامی این را می دانست که دیگر جمهوری اسلامی نبود، چیز دیگری می بود.

29.6.2010

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.