رفتن به محتوای اصلی

خامنه ای سخنگوی گروه اندکی که مردم از آنها بیزارند
05.06.2010 - 17:12

مراسمی که بمناسبت 21 امین سال مرگ خمینی برگزار شد، نوه خمینی قصد داشت سخنرانی کند ولی اوباشان ولی فقیه مانع تداوم سخنرانی او شدند، سخنانش نیمه تمام ماند و صراحتا اعلام کرد که مردم از این گروه اندکی که شلوغ می کنند بیزارند و در جامعه جائی ندارند، در بیرون مراسم علاقمندان و وابستگان به امام هستند.

او گفت که شان مراسم امام این نیست که گروه اندکی انجام می دهند. سخنان حسن خمینی با شعارهای اوباشان ولی فقیه علیه سران جناح مغلوب حکومت اسلامی مختل شد و پس از آن سیدعلی خامنه ای در راستای شعارهای "گروه اندکی که شلوغ می کردند" سخن گفت و پیام او جنگ آشکار و فتوا علیه جناح مغلوب بوده است.

خامنه ای بدون اینکه نام سران جناح مغلوب حکومتی را بر زبان آورد، به آدرس کروبی، موسوی و ... پیام داد که:

تمسك به گذشته افراد ، هنگامی قابل قبول است كه حال فعلی آنان در مقابل گذشته ایشان قرار نداشته باشد اما اگر چنین شد طبعا گذشته افراد دیگر نمی تواند معیار و ملاك باشد

خامنه ای برای جبران بی منطقی سخنانش و غلبه بر تردید و تزلزل ش؛ به فاکتی از 1400 سال پیش مراجعه کرد تا به نظریه اش اعتبار دهد:

در همین زمینه ، سوابق طولانی و درخشان طلحه و زبیر در صدر اسلام و سپس تغییر موضع آنان را مورد اشاره قرار دادند وافزودند برخورد قاطع امیر مومنان با طلحه و زبیر، نمونه ای تاریخی از ضرورت توجه به حال كنونی افراد در هرگونه قضاوت و ارزیابی است.

در بخشی از سخنانش با استناد به خمینی گفت:

امام بصراحت تاكید می كرد كه اگر دشمنان اسلام از ما تعریف كنند بدانیم كه خیانتكاریم

خامنه ای با سخنان امروزش، حکم جهاد علیه جناح مغلوب حکومتی و جنبش آزادی و دمکراسی در ایران را صادر کرده است. او امروز به ملت ایران و جبهه ضد دیکتاتوری پیام داد که نتنها مجوزی برای راهپیمائی در کار نیست بلکه باید در انتظار سرکوب، زندان و محاکمه باشند.

حسن خمینی اوباشان خامنه ای را بعنوان اندکی که مردم از آنها بیزارند مورد خطاب قرار داد و خامنه ای هم شمشیر را برای نیروهای ضد دیکتاتوری از رو بست!

بنظر می رسد که سمتگیری تحولات سیاسی، ملت ایران را بر سر دوراهی قرار داده است؛ حضور میلیونی در خیابان و تکرار تجربه قرقیزستان؛ یا یک گام به پس(اجتناب از جنگ زودرس) و تدارک برای تغییر توازن قوا در خیابان به همت جنبش های مدرن سیاسی اجتماعی زنان، دانشجویان و کارگران!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.