رفتن به محتوای اصلی

وضعیت عراق برای ساکنان لیبرتی هر چه خطرناک تر میشود!
12.06.2014 - 20:55

 از ساعت ده و نیم امشب در عراق وضعیت فوق العاده اعلام شده است. به گزارش خبرگزاری ها فقط در یک ماه گذشته بیش از ۹۰۰ نفر در عراق کشته شده اند. خبرگزاری فرانسه آمار کشته شدگان را در سال ۲۰۱۴ یعنی تنها طی ۵ ماه گذشته ۴۶۰۰ نفر اعلام کرده است. درگیری های داخلی رو به خشونت غیرقابل کنترلی میرود. امروز استان نینوا در شمال غرب عراق و مرکز آن " موصل" که دومین شهر بزرگ عراق محسوب میشود، " به تصرف نیروی داعش درآمد. نیروهای داعش استانداری، فرودگاه و ستاد فرماندهی نینوا را تصرف و نزدیک به هزار و چهارصد زندانی را آزاد کرده اند. همچنین کنترل فرودگاه موصل و دو شبکه تلویزیونی را در دست دارند. بیش از این نیز شهر فلوجه به دست آنها تسخیر شده بود.

درگیری ها در استان کرکوک بین نیروهای داعش و ارتش عراق ادامه دارد. به گفته برخی منابع، تا کنون چهار منطقه در غرب کرکوک نیز به دست نیروهای داعش افتاده است. درگیری ها به اطراف بغداد گسترش یافته. بر اثر انفجار سه اتوموبیل بمب گذاری شده در استان های دیالی و صلاح الدین بیش از سی نفر کشته و بیش از صد نفر زخمی شده اند. هفته گذشته شهر سامرا در شصت کیلومتری بغداد برای مدتی در دست نیروهای داعش بود. 
اسامه نجیفی رئیس پارلمان عراق طی بیانیه ای از مردم خواست تا با نیروهای ارتش علیه داعش همکاری کنند. همچنین آمریکا اعلام کرده است که بر اساس پیمان استراتژیک به عراق کمک خواهد کرد.
از طرفی سایت العربیه امشب نوشت : " قاسم سلیمانی در عراق بسر میبرد.... و اطلاعات موثق از عراق حاکی از آن است که قاسم سلیمانی فرمانده لشکری است که ده‌ها گردان از گروه‌های شبه نظامی را تشکیل داده تا در کنار ارتش عراق و ارتش سوریه ...بجنگند.." 
در این میان مجاهدین در سایت های خود نیروهای شورشی را رسما عشایر انقلابی می خوانند که بر علیه دولت مالکی بپا خاسته اند و تصرف شهر موصل و پیشروی آنها به سمت بغداد را پیروزی انقلابیون بر نیروهای مالکی اعلام میکنند. 
قضاوت کردن در مورد ماهیت نیروهایی که با ارتش عراق و دولت مالکی در حال جنگ هستند ساده نیست. آیا آنطور که رسانه های بین المللی تبلیغ میکنند، نیروهای داعش تروریست های وابسته به القاعده هستند؟ و یا آنطور که مجاهدین میگویند، عشایر انقلابی مخالف دولت مالکی میباشند که برای آزاد کردن عراق سلاح بدست گرفته اند؟ 
هر کدام که باشد در این اصل مهم تغییری بوجود نمی آورد که جان ساکنان لیبرتی در عراق بصورت روزافزون در خطری بسیار جدی قرار دارد. شرایط عراق به هر سمتی برود در حال حاضر چشم انداز امنیت در آن وجود ندارد. عراق برای مدتهای طولانی در ورطه جنگ داخلی افتاده و به هر سمت که سنگینی کفه بچرخد. ساکنان لیبرتی به عنوان هدف آسان در معرض قتل عام انتقام جویانه قرار دارند. نجات جان آنها وظیفه تمام کسانی است که کوچکترین امکانی در این رابطه می توانند فراهم کنند. اما بسیج عمومی در جهت نجات جان ساکنان لیبرتی در درجه اول وظیفه اصلی و مهم سازمان مجاهدین میباشد که مسئولیت اول را در قبال حفظ جان اعضایشان بعهده دارند. کاربرد سه وکیل برای هر ساکن لیبرتی در اینجا مشخص میشود.به خاطر داشته باشیم شعار " میتوان و باید" مریم رجوی اگر در نجات جان ساکنان لیبرتی کاربرد نداشته باشد در هیچ کجای دیگر نخواهد داشت.
کمپین ما از سازمان ملل، کمیساریای عالی پناهندگان میخواهد تا در درجه اول حفاظت کامل ساکنان لیبرتی را در برابر این درگیری ها که ربطی به آنها ندارد تامین کرده و بلافاصله به انتقال آنها به کشور ثالث مبادرت کنند. 
همچنین بار دیگر مسئولیت مجاهدین را در قبال حفظ جان اعضای زندانی خود در عراق یادآوری میکنیم. تا با تمام امکانات خود به خروج و انتقال ساکنان لیبرتی اقدام کنند و از خانواده ها در این رابطه کمک بگیرند. مرگ در کمین ساکنان لیبرتی نشسته 

از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.