رفتن به محتوای اصلی

روز مادر و جنایات جمهوری اسلامی
09.05.2010 - 13:12

امروز یکشنبه 19 اردیبهشت برابر با 9 می 2010 در جهان روز مادر است. در این روز باید به مادران گل داد و به این وسیله از زحمات آنها قدردانی شود. می بایست در مورد مادران نوشت که زحمت کشیده و شب نخوابی کشیده و فرزندان را پرورده اند. مادرانی که در هر قشر و طبقهء اجتماعی که باشند، نمی توان رنج و درد آنها را فراموش کرد. آنهایی که فرزندان را پرورش داده اند و اولین کسی هستند که فرزند می شناسد.

در این روز در کشورهای پیشرفته برای مادران جشنی مناسب تهیه دیده می شود. از آنها چه در بعد خانوادگی و چه در بعد گسترده اجتماعی تقدیر بعمل می آید. نباید این را هم فراموش کرد که در جهان پیرامون ما بسیاری مادران هستند که هم از کمبود تغذیه کافی رنج می برند و هم سرپرستی کودکان خود را با کار و زحمت ادا می کنند. این مادران از داشتن غذای کافی که برای آنها لازم است تا بتوانند فرزندان را پرورش دهند، بی بهره اند. این مادران بسیارشان کودکانی شیرخوار را هم باید شیر بدهند. در جهان هستند دخترانی که قبل از سن قانونی و در سنین پایین به اجبار مادر می شوند. زنانی که از فقر و بدبختی باید فرزندان خود را در سر راهها بگذارند و با چشمهای گریان و وجدانی در هم از آنها خداحافظی کنند. مادرانی را می توان یافت که بیرون از شیوه های سنتی رایج در جوامع عقب مانده، مادر می شوند و در این جوامع زیر شدیدترین فشارها قرار می گیرند.

خوشبختانه در جهان همهء زنان و مادران مجبور نیستند، زیر فشار زندگی کنند. جوامع مترقی حقوقی را برای آنها قرار داده است. آنها و فرزندانشان مورد حمایت قانون و اجتماع هستند و مادر شدن برای اکثریت آنها جای شادی و شادمانی دارد. مادران در این جوامع مورد احترام واقعی جامعه هستند و آنهم با داشتن حقوق اجتماعی نظیرمرخصی و حقوق دوران بارداری و داشتن امکانات کافی زایمان و عدم نگرانی از آیندهء خود و فرزندانشان و کلی مسائل مثبت دیگر برای آنها که جوامعشان برایشان فراهم کرده است.

مادری در کشور ما ایران، اما به این راحتی کشورهای مترقی نیست. در ایران مادری همراه است با زجر و شکنجه ای که در بعضی خانواده ها و در اجتماع بر مادران روا داشته می شود. حکومتی که در ایران حاکم است در برابر مادران به دو رویی متوسل شده است. این حکومت اسلامی انواع و اقسام قوانین ضد مادری نظیر قانون حضانت و گرفتن فرزندان از مادران را صادر می کند و شعار بهشت زیر پای مادران را می دهد. جمهوری اسلامی روزی نیست که در حق مادران جنایتی را انجام ندهد. زمانی جمهوری اسلامی مادران باردار را در زندانها شکنجه و اعدام می کند و زمانی دیگر فرزندان آنها را از آنها می ستاند و در بین مادر وفرزند فاصله ایجاد می کند. ازطرف دیگر جمهوری اسلامی با قوانین شرع ازدواج کودکان، بانی باردار شدن و مادرشندن زود رس دختران نوجوان است، که می تواند جسم و روان این کودکان یا نوجوانان را در معرض خطر قرار دهد.

اما امسال جمهوری اسلامی در ادامه جنایاتش در حق مادران، جنایتی دیگر آفرید. بنا به گزارشهای منتشره در این روز جمهوری اسلامی 5 زندانی سیاسی را اعدام کرد. این جنایت در ادامهء جنایتهایی است که در طول عمر جمهور اسلامی با قتل و شکنجهء فرزندان مادران ایرانی، مرتکب شده است. جمهوری اسلامی در این سالها با کشتن فرزندان مردم ایران، مادران زیادی را داغدار کرده است. به اعتیاد کشاندن فرزندان مادران، هدیهء دیگری است که جهموری اسلامی در این سالها به مادران و پدران داده است. جمهوری اسلامی در این سالها بسیاری از فرزندان را به اجبار مهاجرت و پناهندگی کشانده است و بسیاری از مادران از دیدن فرزندان خود محروم شده اند. آمار جنایات جمهوری اسلامی در حق پدران و مادران و بخصوص مادران بسیار است و نمی توان آنها را در یک نوشته خلاصه کرد. باشد تا روزی مادران ایرانی هم به حقوق واقعی خود همانطور که در کشورهای مترقی به بخشهایی از آنها رسیده اند، برسند.

19. اردیبهشت 1389 برابر با 9 می 2010

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.