رفتن به محتوای اصلی

نان بدون آزادی میسر نیست!
01.05.2010 - 12:12

سلام

جمعه ده اردیبهشت 89 ، سی آوریل 2010 میلادی

امروز درباره شش نکته صحبت می کنیم .

نکته اول این که آقای مهندس موسوی در پیامی به مناسبت روز معلم و روز کارگر وضعیت معلمان و کارگران را تشریح کرده و تاکید کرده قانون اساسی وحی منزل نیست و باید تغییر کند. حرکت از داخل قانون اساسی مسیر درستی است اما جاهایی اش را اگر لازم باشد می توان تغییر داد. تحلیلی که آقای مهندس موسوی در این پیام دارد این است که توسعه، عدالت و آزادی مسیری است که حقوق کارگران و معلمان را تامین می کند. تاکیدی که ایشان می کند بر بهبود معیشت کارگران و معلمان وقتی اتفاق می افتد که آزادی در کشور محقق می شود. این دقیقا درست است که نان بدون آزادی میسر نیست و مبارزه جنبش سبز که مبارزه همه جانبه است به دنبال آن است.

نکته دیگر این دیگر برای روز معلم و کارگر این آکسیون ها دعوت شده است. یکی این که امشب ساعت 10 شب الله اکبر گفتن بر سر بام ها در پشنیبانی از کارگران و معلمان آکسیون بعدی دعوت به اعتصاب برق آسا روز 11 اردیبهشت از ساعت 11 تا 11.30 هر کس هر جا هست دست از کار بکشد و در خیابان ها ترافیک را کند کند و بوق بزنند و آکسیون دیگر دعوت یازده تشکل کارگری از پشتبانی آن ها برای رسیدن به خواست داشتن سندیکای مستقل و حدااقل دستمزد است . همین طور معملمان درخواست دعوت به روز در روزه معلم را دارند و تجمع سر مزار آقای دکتر خانعلی در ابن بابویه و آقای مطهری در قم دارند، مردم را هم به گرفتن روزه دعوت کرده اند و همین طور دعوت شده برای روز معلم 12 اردیبهشت اگر کسی نمی تواند روزه بگیرد با انفاق کردن به خصوص با دادن پول به خانواده های اسرا و زندانیان جنبش دین خودش را ادا کند و همین طور زندانیان سیاسی که آن ها هم قهرمانان ملت ما هستند اعلام کرده کرده اند همسو با معلمان و کارگران روزه خواهند گرفت و ملت را هم دعوت کرده اند که از این کار آن ها پشتیبانی کنند.

همین جا این را هم عرض کنم که درآستانه روز معلم آقای علیرضا هاشمی دبیرکل سازمان معلمان ایران هم دستگیر شده که به این ترتیب تعداد زیادی از فعالین حقوق معلمان و کارگران در زندان هستند.

نکته سوم این است که در کارخانه کشتی سازی بندرعباس که وابسته به شرکت کشتی سازی صدراست سیصد نفر از کارگرها دست به تجمع اعتراضی زده اند که با توجه به این که کارخانه کار هم دارد همچنان کارگران را اخراج می کنند جالب است که شرکت صدرا متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و این قابل توجه آقای خامنه ای هست که آلزایمر سیاسی گرفته ظاهرا ایشان و وقتی که ریاکارانه در جمع کارگران می گویند که در طی خصوصی سازی باید مراقب باشند که وضع کارگران بد نشود، ایشان فراموش کردند که سپاه زیر نظر ایشان ، دولت زیر نظر ایشان و دهها نهاد زیر نظر ایشان هستند که کارخانجات کشور را دست انداختند ، خریده اند ، تملک کرده اند و دست به اخراج کارگران می زنند و این وضعیت بد معیشتی را برای کارگران ایجاد کرده اند.

نکته چهارم اینکه آقای احمدی نژاد در صحبتی که کرده سه نکته ای را گفته از قبیل آن که در پنج سال دولت ایشان معادل 25 سال گذشته کشور کار شده ، مردم را دعوت کرده به بچه دار شدن آن هم در مملکتی که همین طوری نرخ بیکاری بالای 21 درصد است و حکومت توان تامین بیمه و مسکن و کار و آموزش جوانان را ندارد و نکته آخری این که ایشان گفته ایران حرف اول را در دنیا می زند من واقعا وقتی این سه تا محور حرف های آقای احمدی نژاد را کنار هم می گذارم به این نتیجه می رسم که حتماً باید ایشان را به دکتر نشان دهند چرا که این حرف ها از ذهن یک آدم سالم و نرمال در نمی آید.

نکته پنجم این که روزنامه نیویورک تایمز افشا کرده که سفر آقای احمدی نژاد به زیمبابوه بر سر قراردادی بوده که سنگ معدن اورانیوم را با نفت معاوضه کنند چون همین طور که قبلا هم گفته می شد سنگ معدن اورانیوم ایران کم دارد . البته نخست وزیر زیمبابوه که از حزب مخالف هست و به شدت هم با سفر آقای احمدی نژاد مخالفت کرده ،اعلام کرده که چنین قراردادی بین ایران و زیمبابوه منعقد نشده است.

نکته ششم اینکه بنا به گزارشی که خانه آزادی منتشر کرده ، ایران در سال گذشته در آزادی مطبوعات در بین کشورهای دنیا با شش رتبه تنزل به رتبه صد وهشتاد و هفتم دنیا سقوط کرده و در واقع چند کشور مثل کره شمالی یا کوبا یا ترکمنستان و امثالهم نیستند که در رده های بعد از ایران قرار دارند وضع بد مطبوعات، زندانیان روزنامه نگار خفقان و جلوی گردش آزاد اطلاعات را گرفتن ، ایران را تبدیل کرده به یکی از زندان های بزرگ روزنامه نگاران و یکی از بدترین کشورها به لحاظ آزادی بیان.

در مورد سوالاتی که راجع به فیلم مطرح شده بود که من دیروز وعده کرده بودم که امروز راجع به آنها صحبت بکنم ، دسته بندی هم کرده ام اما به دلیل وقت موکول می کنم به فردا.

تا فردا ، شاد پیروز ، موفق و سر افراز باشید ،

به امید موفقیت ایران و ایرانی.

 

پنجشنبه 9 اردیبهشت 89، 29 اپریل 2010 میلادی

امروز در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم:

قبل از شروع عذرخواهی بکنم از کیفیت بد برنامه، و کوتاه بودن برنامه که به دلیل اینست که من در سفر هستم.

موضوع اول: کارگران شرکت فرنخ و مه نخ مجموعا 450 نفر، 4 ماه است که حقوق نگرفته اند و تجمع اعتراضی داشتند.

موضوع دوم: پنجاه نفر از کارگران همگن در شمس آباد شهرری هم هشت ماه است که حقوق نگرفته اند و تجمع اعتراضی داشتند.

موضوع سوم: آقای خامنه ای روز گذشته در صحبتی که در جمع کارگران داشته، به نظر من ریاکارانه صحبت از اصل 44 و اینکه مواظب باشید کارخانجات را به بخش خصوصی می دهند و آن ها زمینش را می فروشند و سودجویی می کنند و امثالهم سعی کرده که دامن خودش را از فسادهای مالی که این چند ساله شده است، پاک بکند. ایشان به روی مبارکش نیاورده که بخصوص در دولت آقای احمدی نژاد صدها کاخانه کشور را به سازمان های وابسته به سپاه، بسیج، صندوق های بازنشستگی، صندوق های مالی و بانک ها و موسساتی که زیر نظر بیت رهبری یا سپاه یا بسیج است واگذار کردند و غیر از آن هم خیلی از وابستگاه حکومت کارخانجات را گرفتند و این افلاسی که الان کارخانجات را گرفته بخصوص آن هایی که خصوصی سازی شدند و به این گرفتاری ها دچار شدند و درواقع باید گفت اختصاصی سازی شدند، بخش بزرگی اش گردن شخص آقای خامنه ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت آقای احمدی نژاد که دولت دست نشانده ایشان است، هست.

موضوع چهارم: مصاحبه آقای کروبی با اشپیگل که مجددا هم مطرح شده و چاپ شده، می خواستم یک نکته را از مصاحبه ایشان در نظر بگیرم و آن تاکید ایشان بر حرکت در خیابان است که برای تقویت همبستگی و مقاومت ملی و ایجاد امید در جامعه، ایشان تاکید کرده که کار درستی است. حرف درستی هم هست. که برای آن مدلی که جنبش انجام داده، مدل تجمعات پراکنده و برق آسا بوده در شرایطی که فشار روی مردم بالا می رود و حکومت وحشی گری می کند استفاده از این تاکتیک کارآمدی دارد و می تواند که هم روحیه بخش باشد و هم همبستگی مردم را تقویت کند و هم کودتاچی ها را فرسوده بکند و هم خطر را به حداقل کاهش بدهد.

موضوع پنجم: بحث در مورد کلیت فیلم پاسخ به سوالاتی که در مورد جنبش سبز اغلب پرسیده می شود است، که من مجددا این فیلم را ضمیمه برنامه امشب خواهم کرد. تمام فیلم را که خواهش می کنم با دقت نگاه کنید. خیلی هم سوال دریافت کرده ام که سعی می کنم که در برنامه فردا سوالاتی که دریافت شده را دسته بندی بکنم و یکجا پاسخ بدهم.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

سلام،

چهارشنبه 8 اردیبهشت 89، 28 آوریل 2010 میلادی

امروز در مورد 7 موضوع صحبت می کنیم.

ابتدا عذر خواهی میکنم برای اینکه در سفر هستم و هم کیفیت برنامه کمتر است و هم زمانش نصف برنا مه های عادی هستش.

نکته اول اینکه آقای مهندس موسوی و کروبی در ملاقات مشترکی که با همدیگر داشتند از تمام گروهای سیاسی در خواست کردند که تقاضای خودشان را به وزارت کشور بفرستند برای برگزاری تظاهرات و راهپیمایی به مناسبت سالگرد انتخابات. همینطور در این ملاقات این دو بزرگوار صحبت از فساد اقتصادی و مالی که مشکل بزرگ کشور هست به میان آوردند و سیاستهای بادی به هر جهت حکومت.

نکته دوم اینکه شرکت آلومینیوم ایران ایرالکو معلوم شده که 447 میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که سرمایه ظبط شده آن 250 میلیارد تومان است و در واقع شرکت مشمول قانون 141 قانون تجارت و ورشکسته است. سهامدار اصلی این شرکت صندوق مهر یعنی همان شرکت مافیایی مهر ایرانیان، همان صندوق مافیایی پشت پرده کودتا است که متعلق به بسیج هم هست و در واقع با سوء مدیریت و مشکلات شرکت می شود گفت که شرکت را ورشکسته کردند و احتمالاً دزدیهایی که در شرکت هست.

نکته سوم اینکه شرکت ریسندگی ارم قزوین هم که نخ روکش صندلی تولید می کند 150 نفر از کارگران قراردادی با سابقه کمتر از 5 سال را اخراج کرده است.

نکته چهارم اینکه خانم زهرا رهنورد درخواست آزادی زندانیان سیاسی را در صحبت خودش کرده و انتخابات آزاد را بر آن پافشاری کرده که در واقع هدف مرحله ای بعدی جنبش ماست، بعد از پایین کشیدن دولت کودتایی و آن چیزی است که مسیر ما را به سمت دموکراسی و حاکمیت مردم هموار می کند.

نکته پنجم اینکه آقای مصباح یزدی در سمینار در مدرسه فیضیه قم حرفهایی را زده که بوی مرگ فرانکو از آن استشمام می شود. در مورد این حرفها بعداً بیشتر صحبت می کنیم.

نکته ششم اینکه سایت بی خشونت دات کام که مطالب مفیدی روی آن هست، نوشته جات و حرفهای خوبی هم هست، کار خوبی کرده و هر هفته خلاصه ای از اخبار و تحلیل خلاصه ای را هم به دو زبان فارسی و انگلیسی روی سایت می گذارد که من لینک این سایت را ضمیمه برنامه امروز می کنم.

و نکته آخری هم بحث فیلم است که آخرین قسمتش را دیروز نگاه کردیم و چهار نکته اینکه اگر دشمن خشونت بکند ما چه باید بکنیم که صحبت بود در فیلم از اینکه این را باید انتظار داشته باشیم که دشمن دست به خشونت بزند مادامی که پلیس و نیروی سرکوبگرش دست نخورده است. اینکه ما قانع اگر نشد چکار بکنیم که پاسخ فیلم این است که ما نمی خواهیم دشمن را قانع بکنیم. در واقع با مبارزات بی خشونت شکستش می دهیم و تکیه بر سه اصل اتحاد، برنامه ریزی و حفظ دیسیپلین مبارزات بی خشونت و نهایتاً هم نافرمانی مدنی به عنوان مسیری که ما را به پیروزی می رساند و شکاف ایجاد می کند، نکات بخش آخر فیلم بود که یکبار دیگر هم تمام فیلم را من در برنامه پنج شنبه مرور خواهم کرد که با نمایش دادن فیلم تا تمام نکات را در بر گرفته باشیم.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 

سلام

سه شنبه هفت اردیبشت 89 ، 27 آوریل 2010 میلادی

امروز درباره شش موضوع صحبت می کنیم. اما قبلا از آن، عذرخواهی بکنم از این که در برنامه دیروز تاریخ پشت سر من غلط بود. بعضی از دوستان نوشته بودند و تذکر داده بود که من تشکر از همه شان می کنم.

اما نکته اول این که آقای کروبی در جمع پاره ای از نمایندگان ادوار گذشته مجلس سخنانی گفته است که شما را به خواندن اش دعوت می کنم. از بین این نکات تاکید آقای کروبی بر اطلاع رسانی و تاکتیک حکومت بر ای این مجاری اطلاع رسانی را ببندد و ارتباط درونی ما با هم را کند کند و مردم را بترساند که مثلا جی میل سکیور(امن) را می تواند ببیند و همین طور رسانه های دیگر ماهواره ای حمله کند تاکید به جایی است و این نیاز که جنبش رسانه مستقل خودش را داشته باشد بیش از پیش احساس می شود و باز هم تاکید بر این است که چه اطلاع رسانی درون جنبش و چه اطلاع رسانی به عموم باید که از طریق اینترنت ماهواره و غیره زیر فشار حکومت بسته می شود باید فرد به فرد اطلاع رسانی کنیم و یا از طریق راه هایی نظیر به دیوار چسباندن یا شعار نویسی و اسکانس نویسی و اطلاع رسانی از هر راهی از آن چیز هایی است که نباید از آن غافل شد.

نکته دیگر این که آقای جواد منصوری در مصاحبه با روزنامه قدس تکذیب کرده که بنده جزو بنیان گذاران سپاه بوده ام و بنده عرض می کنم که ای کاش ایشان درست می گفت و آن سه ماه اول انقلاب که بنده در میان بنیان گذاران سپاه بودم و اساسنامه اولیه سپاه را نوشتم که خیلی هم فرق داشت با آن چیزی که الان هست . کاش این کار را نکرده بودم برای این که سپاه جنایتکاری که امروز مردم را می کشد و سران اش به فساد و جنایت الوده اند . پیش کش آقای منصوری و برازنده ایشان و احوال گذشته و حال ایشان است.

نکته دیگر این که آقای مدودیف رییس جمهور روسیه در مصاحبه با تلویزیون دانمارک گفته رفتار ایران غیر مسوولانه است و اگر رفتارش را عوض نکند ما از تحریم حمایت می کنیم . به نظر می رسد این چرخش روسیه فقط به دلیل فشار امریکا و دلیل دیگر این که روس ها اینده حکومت ایران را روشن نمی بینند و دوستی با حکومت را زیان بار می دانند این داستان درباره چین هم تا حدی صدق می کند و اکثر کشورها ی جهان در ارتباط گیری با ایران دو بار فکر می کند جز معدودی از کشورهای دیکتاتوری.

نکنه چهارم این که زندانیان زن زندان اوین که در برابر در رییس بند تحصن کرده بودند که اصل تفکیک زندانیان سیاسی از مجرمین عادی اجر شود تا امروز سه شنبه به مقامات زندان وقت داده اند و اگر به خواسته شان نرسند دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

نکته دیگر این که عکس هایی بود از شعار نویسی بر دیوارهای شاهین شهر و دانشگاه اصفهان که تداوم شعارنویسی را بعد از شهرهایی مثل تهران نشان می دهد.

اما نکته آخری بخش آخر از فیلمی است که قبلا درباره اش بحث کرده بودیم.

بحث درباره نکات قسمت آخر این فیلم را برای فردا می گذارم.

تا فردا شاد پیروز، موفق و سرفراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.