رفتن به محتوای اصلی

پیشنهاد تحریم پرداخت قبض تلفن که دست سپاه است
16.04.2010 - 19:12

 

سلام،

چهارشنبه 25 فروردین 89، 14 آوریل 2010 میلادی

امروز در مورد 9 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه کنفرانس 47 کشور در مورد خلع سلاح هسته ای در واشنگنتن به پایان رسید و در انتهای آن آقای اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای که داشت در واقع روشن ومشخص اعلام کرد که تحریمها امیدوار است که رهبران ایران را به فکر وادار کند که هزینه و فایده بکنند و تصمیم بگیرند که این مسیرکه دارند می روند به نفع ملتشان هست یا نه. همینطور مطبوعات و خبرگزاریها از قول مشاور آقای اوباما و پاره ای از سیاستمداران دیگر خبر دادند که توافق چین را هم علیه ایران در حاشیه این کنفرانس جلب کردند. جالب است که در سمت ایران آقای احمدی نژاد روز گذشته مصاحبه ای با شبکه یک سیما کرده و در آن در واقع می شود گفت که از حرفهای قبلی خود عقب نشینی کرده، سعی کرده که مقداری تعدیل بکند و گفته که ایران تنها شانس آمریکاهست بخصوص برای آقای اوباما برای حل مشکلاتش در عراق، افغانستان و فلسطین و در واقع سعی کرده که امتیاز بدهد. همینطور بنظر هم می رسد که آقای احمدی نژاد یک نامه هم دوباره برای آقای اوباما نوشته و آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم دیروز اعلام کرد که ایران حاضر است که اورانیوم 3 درصدی خود را یا مقدار یک تن یا هزار کیلو گرم بدهد . بجای آن صد کیلو اورانیوم 20 درصدی بگیرد. بنظر می رسد که حالا رهبران ایران که تیغ تحریم را جدی می بینند و حرفهایی که زدند و کارهایی که کردند در صدد عقب نشینی هستند بخصوص آقای احمدی نژاد که آن لحن بد و توهین آمیزی را که همه دنیا را علیه خودش کرد فهمیده و سعی می کند که تعدیل بکند و واقعاً باید گفت که وقتی که این آقایان می خواهند حرفی بزنند، کاری بکنند، حداقل دوبار فکر بکنند و بعد اقدام بکنند که بعد ناچار نشوند اینطور عقب نشینی بکنند و اینطور سعی کنند که جبران مافات بکنند که بنظر هم می رسد که فایده ای ندارد.

نکته دوم اینکه شب گذشته مجدداً تجمع خانواده ها مقابل زندان اوین را داشتیم که خواهان آزادی عزیزان خود بودند.

نکته سوم اینکه دانشجویان دانشگاه بیرجند در اعتراض به ضعف مدیریت دانشگاه شب را تا صبح تحصن کردند و ظهر سه شنبه جمعیتی که با 200 نفر شروع کرده بودند به جمعیتی نزدیک به 1500 نفر رسید. آکسیون خیلی خوبی که الان هم که هوا بهتر شده تحصن در دانشگاه، شب ماندن و توام کردن آن با برنامه های جنبی می تواند جاذبه برای دانشجوها داشته باشد و پیوستن آنها را به دانشگاه بیرجند به دنبال داشته باشد.

نکته چهارم اینکه کارخانه نوشابه سازی خرم نوش در شهر خرمشهر که تحت سرپرستی دفتر تبلیغات اسلامی قم قرار دارد بعد از اینکه 200 نفر از کارگران خود را بازخرید کرده و میلیاردها بدهی بجا گذاشته بالاخره تعطیل شده و اصلی ترین دلیلش سوء مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی قم بوده که یک چنین کارخانه ای را سرپرستی کرده. همینطور است کارخانه نوشابه سازی ساسان که آنهم 400 نفر کارگران قراردادی خودش را اخراج کرده، این شرکت هم تحت مدیریت این قبیل سازمانها قرار دارد. همینطور کارخانه کبریت سازی توکلی هم 49 نفر دیگر از کارگران خود را اخراج کرده و پرسنل کارخانه به این ترتیب از 400 نفر به 130 نفر کاهش پیدا کرده. مشکل کارخانجات و بیکار کردن کارگران کماکان ادامه دارد و مشکل بیکاری کشور که نرخ بالای 20 الی 21 درصد را دارد اضافه می کند.

نکته پنجم اینکه کمیسیون ماده 10 احزاب در وزارت کشور که مسوولیت صدور مجوز برای احزاب و دسته جات را بر عهده دارد درآن مطرح کردند که جواز حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب را لغو بکنند و در واقع انحلال این دو سازمان سیاسی را به این ترتیب اعلام بکنند. نفس این کمیسیون که در قانون احزاب و گروه ها هست به نوعی حتی خلاف قانون اساسی است ولی در واقع اینجاست که تصمیم می گیرد که چه حزبی باشد و یا چه حزبی نباشد.

نکته ششم اینکه جایزه میلتون فریدمن از موسسه کیتو برای روزنامه نگار سال به آقای اکبر گنجی روزنامه نگار شجاع ایرانی اهداء شده که در ماه می آقای گنجی جایزه خود را طی مراسمی در واشنگنتن از این سازمان دریافت می کند.

نکته هفتم اینکه آقای عبدا... مومنی از رهبران جنبش دانشجویی و مسوولین ادوار دفتر تحکیم، بعد از که مرخصی داشت واز زندان بیرون آمده بود و بازجوها به خانمش گفته بودند که اگر مهندس موسوی به دیدنش بیاید او را به زندان بر می گرداند. بعد از دیدار آقای موسوی، آقای مومنی را دوباره به زندان برگرداند. و این یکبار دیگر نشان می دهد که دستگاه قضایی ما هیچ استقلالی ندارد و این قبیل تصمیم ها یکسره در اختیار دستگاه های امنیتی و بازجوها ست که آنها هم مستقیماً با سپاه و بیت کار می کنند و این تصمیمات را در آنجا ها می گیرند و این یکبار دیگر در واقع بی لیاقتی و عدم استقلال قوه قضاییه ایران را نشان می دهد.

نکته هشتم اینکه آقای اسدا... عسگر اولادی جزو هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و برادر آقای حبیب ا... عسگر اولادی اعلام کرده که بخش خصوص ایرانی 5 درصد سهام بانکهای چینی را خریده و اظهار امیدواری کرده که این درصد به 20 درصد هم افزایش پیدا کند. جالب است که آقای عسگراولادی اظهار امیدواری کرده که جزئیات این سرمایه گذاری محرمانه باقی بماند و همکاریهای بانکی ایران و چین. بنظر می رسد که این بخش خصوص در واقع همان بخش شبه خصوص ایران در واقع هست که شرکتها ی وابسته به بنیادها و نهادها و سپاه و بیت رهبری و غیره هست که در واقع در سیستم بانکی و سرمایه گذاری فعال شدند. همینطور هم خروج سرمایه از کشور و وارد سیستم بانکی چین شدند مسیر دیگری است که احتمالاً این بنیادها و نهادها را در مسیری که دارند و خروج پول از کشور یا پولشویی یا معاملاتی که دارند می تواندکه در مسیری قرار بدهد که از کنترلها بیرون برود. به هر صورت مدل چین برای آقای آقای عسگر اولادی ظاهراً خیلی مطلوب است زیرا که به نطرشان جایی است که مردم را سرکوب می شود کرد ولی ضمناً بخش خصوصی یا شبه خصوصی در ایران می تواند سود زیادی ببرد.

اما نکته آخری که می خواستم بگم این است که در مورد آکسیونهایی که صحبت کردیم در روزهای گذشته من همه آنها را جمع کردم، پاور پوینتهایی را که طی چند شب خدمت شما ارایه کردم در یک مجموعه جمع آوری شده که در ضمیمه برنامه امروز ارایه می شود که امیدوارم وقتی که به مجموع این آکسیونهایی که خود شما پیشنهاد کردید نگاه می کنید، آکسیونهایی که در ایران یا اجرا شده، یا قابل اجرا هست و یا تجربه کشورهای دیگر هست، بتواند که کمک بکند که برای برنامه ریزی سه ماهه اول سال. و همینجا هم این را عرض کنم که برای 11 اردیبهشت، روز جهانی کارگر و 12 اردیبهشت روز معلم، پیشنهادات متعددی رسیده که اینها را با دوستانی که دست اندر کار هستند، فعالین و یا کسانی که مطالعات خوبی روی مبارزات بی خشونت دارند من در حال بحث و صحبت هستم و سعی می کنم همه پیشنهادات را جمع آوری بکنم که در یکی دو روز آینده پیشنهادات را خدمت شما که از خود شماآمده جمع بندی شده ارایه خواهم کرد. و همینطور هم هست پیشنهاداتی در مورد تحریم پرداخت قبض آب در ماه آینده مطرح شده که مقدمه خوبی می تواند باشد برای عدم پرداخت سایر قبوض بخصوص قبض تلفن که دست سپاه است و سایر تحریم هایی که در چارچوب آکسیونها می شود به آنها پرداخت.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 

سلام

دوشنبه 23 فروردین 1389 – 12 اپریل 2010میلادی

امروز درباره 5 موضوع صحبت می کنیم. همچنان من درسفرهستم. زمان کوتاه است و کیفیت هم پایین است که به بزرگواری خودتان ببخشید.

موضوع اول: حرفهای آقای خامنه ای درجمع فرماندهان نظامی

رئیس جمهوری آمریکا گفته" ما به هیچ کشوری حمله اتمی نخواهیم کرد، حتی اگر سلاح های میکروبی وشیمیایی علیه آمریکا به کار ببرد، بجزکره شمالی وایران که فعالیت هایشان خلاف عرف های بین اللملی ومسائل اتمی و غیرو است." آقای خامنه ای درجمع فرماندهان نظامی بعد ازاین حرفها ضمن محکوم کردن آمریکا و خط و نشان کشیدن، به نظرمی رسد بیشتردرصدد است که فضای کشور را میلیتاریزه(نظامی) بکند و به جایی ببرد که بتوانند با نظامی ترکردن فضا و جوجنگ درست کردن (که گویی قراراست آمریکا حمله کند ویا جنگ درگیرشود) درمقابل مردم صف آرایی کنند و به این ترتیب از زیربارفشاری که روی حکومت و مشروعیت اش هست بیرون بیایند.

موضوع دوم: کاهش 20 درصدی صادارت نفت ایران

سایت خبرآنلاین وابسته به آقای لاریجانی هم تایید کرده که ازابتدای سال جاری میلادی به طورمتوسط روزانه 378000 بشکه نفت ازصادارات ایران کاهش پیدا کرده . این نزدیک به 400000 بشکه یا 20 درصد صادارت نفت ایران است که درحدود 9 تا 10 میلیارد دلار در سال کاهش درآمد ایران خواهد بود.

موضوع سوم: راهپیمایی برای دریافت حقوق دراهواز

کارگران و رانندگان اتوبوس "ترمینال زاگرس اهواز" به دلیل اینکه چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده اند، دربلوارپاسداران اهوازراهپیمایی انجام داده اند. مردم هم به آنان پیوسته اند که با دخالت و سرکوب نیروی انتظامی مواجه شده اند. همینطورقراراست امروز کارگران "لوله سازی اهواز" که اخراج شده اند، درمقابل دفتر مرکزی این شرکت دراهواز تجمع داشته باشند تا به وضع شان رسیدگی شود.

موضوع چهارم: پیشگویی زلزله یا عدم زلزله درتهران توسط آقای احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد درشنیدن ازکسانی که برایش پیشگویی و فالگیری وجن گیری می کنند -چون ایشان و آقای رحیم مشایی و دیگران خیلی گوششان به این حرفها بدهکاراست - چند روزاست مطرح می کند قراراست درتهران زلزله بیاید و دیروزهم گفته که با دعای مردم گسل های زلزه آرام شده اند. آدم وقتی که این حرفها را می شنود شرم اش می آید که چنین آدمی رئیس دولت و دستگاه اجرایی کشور باشد و به قول دوستی شاید بهتراست که به آن بگوییم دولت شرم ملی. توهین به شعورایرانی ها و توهین به شعور یک ملت است که چنین فردی رئیس دستگاه اجرایی باشد.

موضوع پنجم: پاسخ به سوال: آیا اتفاقی که درقرقیزستان افتاد درایران هم می تواند بیفتد؟

قبلا هم مختصری توضیح داده ام. یادمان باشد که درآنجا ارتش که نیروی اصلی سرکوبگر است بی طرف ایستاد وحکومت قبلی توان سرکوب را نداشت. هروقت که ما هم حکومت را فرسوده کردیم و شکاف به قدرکافی درآن و درنیروهای مسلح وامنیتی اش ایجاد کردیم که توان این کاررا نداشته باشند، مطمئن باشید که سرعت حوادث درایران شاید از قرقیزستان هم بیشتر باشد.

تا فردا شاد و موفق و سرفراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی V

 

یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ و ۱۱ آوریل ۲۰۱۰

ابتدا عذرخواهی میکنم به خاطره کوتاه بودن و کیفیت نامطلوب برنامه،به دلیل اینکه در سفر هستم.

امروز راجع به چهار موضوع صحبت میکنیم:

موضوع اول اینکه سایت خبر آنلاین که نزدیک به آقای علی لاریجانی است،نوشته است که در جلسهٔ مشترک نمایندگان مجلس و دولت، وقتی از دولتیها راجع به بار تورمی حذف یارانهها سوال شده ،پاسخ داده اند که درمورد تورم صحبت نکنید. چرا که خود آنها هم می دانند که نرخ این تورم چه رقم بزرگی است( به اصطلاح سر گنده زیر لحاف است) و این به دلیل تورم و گرانی است که به دنبال اجرای این لایحه به وجود خواهد آمد.

نکتهٔ دوم اینکه شب گذشته برخی از خانوادههای زندانیان سیاسی مقابل زندان اوین تجمع داشته اند و علیرغم اینکه وثیقهٔ لازم برای آزادی عزیزانشان را داشته اند، کسی آزاد نشده است. یک خبر نیمه هزار نفر را در مقاطع مختلف دستگیر کرده است. در حال حاضر ،حتی با آزاد کردن پارهای از این افراد،بیش از پنج هزار نفر زندانی سیاسی در زندانها وجود دارد.این عدد بسیار بزرگ است که برای حکومت هم مشکل جدی ایجاد کرده است ،چرا که در سلولهای انفرادی با کمبود جا مواجه است و وقتی هم که عزیزان زندانی ما با یکدیگر در بندهای عمومی قرار می گیرند به دلیل روحیه بالا و مقاومتشان،خیلی چیزها را به هم میآموزند و به مبارزین با سابقه و حرفه ای تبدیل می شوند ،بخصوص کسانی که تجربه شان کمتر است از باتجربهها می آموزند. به هرحال این مشکلاتی است که ظاهراحکومت هم درموردش صحبت میکند و گرفتار این مساله است.

آقای مهندس سحابی هم در یک رنج نامهٔ سرگشاده بدرستی به مسالهٔ زندانیان و ظلمی که در حق جوانان مملکت می شود نیز اشاره کرده اند.

نکته سوم تجمع کارگران چینی حمید در قم است که برای چندمین بار انجام شده است.این افراد ماهها هست که حقوق نگرفته اند. این کارخانه در قم هم مانند بسیاری از کارخانه های دیگر در کشور مشکلات جدی دارد.

و موضوع آخر اینکه از دو سوالی که روز گذشته مطرح کرده بودیم،امروز به یکی از آنها پاسخ می دهم. دوستی از شهر کوچکی ازاستان یزد سوال کرده بود که ما شعار نویسی روی دیوار و اسکناس را انجام می دهیم، ولی جو امنیتی در شهر کوچک ما سنگین است و حال ما باید چکار کنیم؟ اولین توصیهٔ من به این دوستان این است که مطالعه را فراموش نکنید،به خصوص منابع و ماخذی که به جنبش بی خشونت مرتبط است. برخی منابع را من معرفی کرده ام،ممکن است بعضی منابع را هم خودتان ارتباط داشته باشید،به هر صورت سعی میکنم که منابع جدیدی را هم در اختیارتان بگذارم. هرچه دانش اتان در این زمینهها بالاتر برود، مبارزه اتان موثرتر است . بعد از این ارتباط گرفتن با یکدیگر و شکل گرفتن هسته های کاریتان و همچنین دنبال کردن آکسیون هایی که در جنبش هست، می توانید اقدامات موثری را انجام دهید. الان به نظر میرسد که آکسیون تحریم پرداخت قبض آب در جنبش مطرح شده و بنظر می تواند به نتیجه برسد که اگر مورد توافق همه قرار بگیرد، بهترین چیزی است که در شهرستان خودتان هم می توانید دیگران را هم به آن دعوت کنید.

تا فردا شاد،پیروز،موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

سلام

شنبه 21 فروردین 89، 10 آوریل 2010 میلادی

امروز درباره ی هفت موضوع صحبت میکنیم

بحث آکسیون های سه ماه آینده

ظرف چند روز آینده بحثهایی که تا کنون در مورد آکسیون های پیشنهادی کردهایم را ضمیمه ی برنامه خواهم کرد. مجموع بحث ما نشان میدهد که برای برنامهریزی کارمان در دست کم سه ما آینده به شکلی است که با بهره گیری از یک دسته از این آکسیون ها بتوانیم کف خیابان و فضای عمومی را داشته باشیم و از آکسیون های دیگر برای عدم همکاری و تحریم حکومت بهره بگیریم. همچنین از یک دسته از آکسیون ها هم برای اعتصاب و دست کشیدن از کار استفاده کنیم. این سه دسته آکسیون درواقع سرفصل هایی هستند که ذیل آنها میتوانیم آکسیون های مناسب را قرارداده و برای سه ماه آینده از آنها استفاده کنیم. در این باره باز هم در روزهای آینده بیشتر صحبت خواهم کرد.

عدم پرداخت پول آب

با توجه به اینکه در یکی دو روز گذشته این بحث فتوای آقای خامنه ای—که باز ایشان جرأت کرده و فَتوا داده—که گفته است هر کس که پول آب را پرداخت نکند ضامن بوده و وغسل و وضویش نیز باطل است، موجی به راه افتاده است که مردم میگویند حال که آقای خامنه ای چنین فتوایی صادر کرده است ما پول آب را پرداخت نمی کنیم. دیدم که حتی این پیشنهاد مطرح شده است که شعارنویسی روی دیوار و اسکناس نویسی هم روی همین نکته تأکید داشته باشد. این درواقع از سلسله آکسیون هایی است که تحریم حکومت است و مردم با این حرکت خود کاری که حکومت از آنها خواسته را انجام نمیدهند و در جهت فلج کردن حکومت گام بر می دارند. در اینجا اگر همه ی مردم یا بخش گسترده ای از مردم این کار را باهم انجام دهند هیچ راهی هم برای حکومت باقی نخواهد ماند که مثلاً بخواهد آب را به روی مردم بسته یا ایجاد درگیری کند. این پیشنهاد خوبی است و باید در یک زمان معین قرار بگذاریم که به این دلیل که آقای خامنه ای پای خود را از گلیمش دراز تر کرده و در مورد آب بها فتوای شرعی صادر کرده است، پول آب را نپردازیم . این یک مقاومت جدی است که مثال آن را در هند و بحث تحریم نمک از سوی گاندی و یا در آفریقای جنوبی دیدیم که در آن آقای موکاسلی جک اعلام کرده از سفیدپوستان خرید نمیکنیم دیده ایم. این قبیل کارها اکنون متناسب با شرایط جنبش ما هم هست . جنبش سبز موفق شد در سال گذشته به غیر از تثبیت خود در ایران و در سطح دنیا، از حکومت هم مشروعیت زدایی کند و درواقع بر همین پایه زمان آن رسیده است که به سراغ تحریم حکومت برود. حال در این راه جنبش میتواند با استفاده از آکسیون هایی که به کف خیابان و حضور در اجتماع و الله اکبر گفتن ها بر میگردد حضور خود را هر از چند گاهی اعلام کند یا به شعار نویسی روی دیوار و اسکناس نویسی ادامه دهد، اما آنچه که در نهایت حکومت را از پای در می آورد، تحریم، فلج سازی و اعتصاب است. به باور من این پیشنهادی که مطرح شده است پیشنهاد خوبی است و بسیار خوب است که راجع به آن بحث کرده و کار کنیم و سعی کنیم تا حد امکان واکنشهای حکومت را هم حدس بزنیم، و وارد این میدان شویم

گربه رقصانی احمدی نژاد و ناتوانی رهبری

آقای احمدی نژاد در جلسهای با دو تن از نمایندگان آقای خامنه ای که قصد حل اختلاف میان وی و لاریجانی بر سر موضوع یارانه ها را داشته اند، تهدید به استعفا کرده است. قبلاً هم گفتیم که ایشان یک مشغول یک بازی دوطرفه است به طوریکه اگر مجلس حاضر به پذیرش درخواست احمدی نژاد نشود وی نیز پیامدهای وحشتناک این لایحه را نمی پذیرد، و اگر هم به زور آقای خامنه ای مجلس به خواست احمدی نژاد تن دهد آن وقت احمدی نژاد تمام پیامدها را به گردن آقای خامنه ای بیاندازد. البته دعواها بر سر معاون آقای احمدی نژاد، آقای رحیمی، که به فساد مالی متهم شده است نیز بالا گرفته و مجموع اینها نشان میدهد که آقای خامنه ای توان راه بردن جبهه ی پشت سر خود را ندارد و در این میان احمدی نژاد هم که میداند که خامنه ای تمام هست و نیست خود را در گرو وی گذاشته است به خوبی از این موقعیت استفاده کرده و گربه رقصانی میکند و آقای خامنه ای هم هیچ راهی ندارد جز اینکه به سازی که آقای احمدی نژاد میزند برقصد که در آخر هم به نظر من باز هم آقای خامنه ای نمیتواند جبهه ی پشت سر خود را اداره کند

حکومت مسوول تحریم های آتی

به دنبال حرفهای تند آقای احمدی نژاد به اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیروز در مصاحبهای که داشت تنها در یک جمله پاسخ داد که آقای احمدی نژاد به گفتن حرفهای توهین آمیز عادت دارد. که البته این گفته ی آقای اوباما منطقی هم هست. اما با توجه به این حرفها و با توجه به اینکه ایران روز گذشته اعلام کرده که نسل تازهای از سانتریفیوژها را که شش برابر سانتریفیوژهای پیشین سرعت دارند را به کار خواهد گرفت، باید گفت که مقامات ایرانی کاملاً فضای دنیا را برای ایجاد تحریم های تازه بر علیه ایران آماده کردهاند و بنابر این هر فشاری که بر ملت ایران وارد شود مسوول آن آقای احمدی نژاد، آقای خامنه ای و سپاه پاسداران هستند که در این پروژه شرکت دارند

افزایش 49 درصدی اخراج کارگران

آقای حسن صادقی، معاون امور استانی خانه ی کارگر، گفته است که در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته اخراج کارگران 49 درصد افزایش داشته است که از جمله لوله سازی اهواز را که قبلاً عنوان کردیم و به تازگی در شرکت آونگان اراک هم پس از نوروز کارت عدهای از کارگران را برداشته اند و این ماجرا در جاهای دیگر هم ادامه دارد

صندوق ارتشی ها وارث کارخانه های ورشکسته

شش شرکت پتروشیمی را که اکثراً شرکت های زیان ده هستند را دولت به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح معرفی کرده است. این کار از این رو صورت گرفته است که دولت بدهی های خود را به صندوق های بازنشستگی پرداخت نمیکند و از همین رو شرکت های بازنشسته ی خود را در اختیار این صندوق قرار میدهد و این صندوق که به ارتش تعلق دارد تنها وارث چند شرکت ورشکسته شده است. و البته باید گفت که کارهای سود ده همگی به سپاه تعلق میگیرد

پاسخ به پرسش ها در برنامه ی فردا

دو سؤال هم مطرح شده است که یکی راجع به قرقیزستان و مقایسه ی آن با جنبش سبز و یکی هم راجع به یک شهرستان کوچک است که هر پاسخ به هر دوی آنها به برنامه ی فردا موکول میکنم

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V

 

سلام جمعه 9 آوریل 2009 و بیستم فروردین 1388

امروز در مورد شش مورد صحبت میکنیم،

نکتهٔ اول این که آقای مهندس موسوی در جمع وکلای اصلاح طلب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صحبت کرده و از بین نکاتی که مطرح کرده به نظر من تاکید مهندس موسوی بر این که مشروعییت نظام جمهوری اسلامی در حال زایل شدن هست تاکید کرده و فکر میکنم در ساله گذشته یکی از بزرگترین دستاوردهای جنبش سبز این بود که از بین چهار زیر هدفی که نشان گرفته بوده بخش مشروعیت زدایی از حکومت را به بهترین نحوه ممکن جنبش سبز انجام داده با اصرارش و پا فشرییش بر دیسیپلین مبارزات بی خشونت البته ندانم کاری های حکومت و خشونت و وحشی گری هاش در طرف دیگر و همین طور زیرکی جنبش باعث شده که فاز مشروعیت زدایی از حکومت باعث شده فاز مشروعیت زدایی از جنبش به بهترین نحوه ممکن انجام شود همین طور بر ایستادگی مردم آقای مهندس موسوی بر اش تاکید کرده و مقاومت مردم ادامه دارد تا گرفتن حقشان به هر صورت خواندن این صحبتهای مهندس موسوی را به همهٔ شما توصیه میکنم.

نکتهٔ دوم این که در زندان اوین هفده زندانی سیسی کرد مجموعآ به یک قرن زندان محکوم شدن و چهار نفر از آنها آقایان علی حیدری فرهاد وکیلی فرزاد اهنگر و خانم شیرین علم کوهی به اعدام محکوم شدند به هر صورت همان طور که قبلا هم صحبت کردیم به زندانیان کرد که نوبت میرسد معمولا مجازات ها چندین برابر خشن تر و بیشتر از سایر زندانیان خواهد بود اعتراض به این احکام از کارهاییست که در دستور همهٔ ما باید قرار گرفته باشد به خصوص حکم اعدام

نکتهٔ سوم این که شرکت صنایع اراک که قبلا هم بارها کشمکش داشته صدو پنجاه کارگر در شش ماه حقوق نگرفتند و صاحب کارخانه هم میخواهد پاره از آنها را که یکی دو ساله دیگر حد اکثر باز نشست می شوند بیکار کند و در اختیار بیمه بیکاری بگذارد مجمو عا اعتراض کارگران را برنگیخته به احتمال زیاد می خواهند که تجمعی در مقابل دفتر رییس جمهوری در تهران داشته باشند.

نکتهٔ چهارم اینکه خبر گزاری ایلنا گزارش کرده که شرکت آب و فاضلاب قم استفتاء را کرده از آقای خامنه ی و چهار نفر دیگر از آقایان که در مورد نپرداختن قبض آب توسط مردم چه حکمی دارد جالبه کأ آن چهار نفر دیگر غیر از آقای شبیری زنجانی که من شک دارم چنین حکمی را اصلا امضا کرده باشه و فتویی را در این خصوص داده باشد سه نفر دیگر آقای نوری همدانی آقای مکارم شیرازی و آقای علوی گرگانی که من تا به حال نشنیدم ایشان کجا هست و کی مرجع شده و چه رتبه ای و مراتبی در حوضه دارد آن سه نفر دیگر در واقع از کاردستیهای خود حکومت محسوب می شوند و اظهار نظرهای شرعی شان هیچ ارزشی ندارد از همه جالب تر آقای خامنه ای هست که مجددا جر آت کرده ایشان بد از تو دهنی که از مردم در چهار شنبه سوری خورد دوباره فتوا داده و ایشان مطرح کرده که نپرداختن قبض آب با عث می شود که وضو و غسل مردم درست نباشد و خلاصه پول آب را مردم باید بپردازند معلوم نیست ایشان وقتی که جایی که روستایی در مندیی که پول آب را که چند برابر شده وقتی ندارد ایشان صحبت حلال و حرام میکند اما میلیاردها تومان پول وقتی یک باند فاسد میخورد خود ایشان فقط ماهیانه یک قلم سی میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان که اکثرا اموال مصادره شده و حلال و حرام را با هم قاطی کرده اداره میکند هیچ صحبتی از حلال و حرم نیست به خصوص یادمان باشد که آقای منتظری به عنوان فقیه بزرگ و مرجع ای واقعه ای فتوا داده بود که حکومت جمهوری اسلامی در حال حاضر حکومت جور هست و از نظر فقهای شیعه وقتی حکومت ظالم و جاعر می شود مشروعیت ندارد بنابرین حاکم هیچ کدام از اموالش هم نیست لذا مردم در مورد آب و برق و غیر ضامن نیستند اگر نپردازند به هر صورت حالا که آقای خامنهای جرات کرده و پایش را از گلیمش درازتر کرده است و فتوای شرعی صادر کرده است فکر میکنم که به خوبی مردم می توانند به ایشان نشان بدهند که چگونه نا فرمانی می کنند و قبض خودشان را پرداخت نمی کنند در این مورد در روزهای آینده بیشتر صحبت میکنیم به هر حال آقای خامنهای بهانهٔ خوبی را دست جنبش داده که می توانیم رویش حرکت کنیم

نکتهٔ پنجم اینکه پیمان استارت دو در مورد محدود سازی سلاحهای هسته یای در پراگ توسط روسای جمهور آمریکا و روسیه و سی درصد از کل سلاحهای هسته یای دو کشور کاسته خواهد شد اما آن چیزی که هر دو رئیس جمهور در مورد ایران ابراز کردند عدم غنی سازی و عدم شفافیت سازی مسایل هستهای محل نگرانی است و به خصوص آقای مدودف که پشتیبان جمهوری اسلامی بوده علم کرده اگر ایران غنی سازی اورانیم را متوقف نکند آن وقت با مشکلی مواجه می شود که روسیه هم به تحریم کشورهای اروپایی و آمریکا خواهد پیوست.

اما نکته ششم وارد بحث آکسیونها میشویم که آخرین بخش از معرفی آکسیونهایی بود که چند شب پیش معرفی کردیم چیزهایی که فعالین مختلف تهیه کرده بودند که در ایران قابل انجام هست یا انجام شده و از بین آنها دیدگاهی داشته باشیم مثلا در سه ماه آینده چگونه برنامه ریزی کنیم اگر یادتان باشد مطرح کردیم که تمام آکسیونها در خدمت چهار زیر هدف میباشد :

۱)مشروعیت زدایی از حکومت

۲)فرسایش حکومت و ایجاد اختلاف در آن

۳)تقویت همبستگی و مقاومت ملی

۴) فلج سازی حکومت.

چهار آکسیونی که امشب در موردش صحبت میکنیم عبارتند از اولین مورد در واقع برای ابراز همبستگی و مقاومت و اجرای آکسیون حتی که نشان دهد ما با همدیگر هستیم مثل استفاده از نمادهای سبز رنگ سبز یا نشان دادن V هم نصب زنگ واحد روی موبایل ها قبلا پیشنهاد شده بود سرودای ایران برای زنگ موبایل ها باشد چرا که در این صورت هر کس که صدای تلفن اش با این صدا باشد همبستگی خودش را با جنبش اعلام میکند.

آکسیون بعدی به آتش افکندن تصویر دیکتاتور در همه جا برای نشان دادن اعتراض گرچه خیلی جاها هم عکس آقای خامنهای را از ترس مردم که رنگ به آن می باشند یا آتش می زنند جمع کردن دور از دسترس قرار دادند به هر صورت اعتراض به دیکتاتور برای آنکه عکس اش در جایی نباشد با به آتش افکندنش که مردم در چهار شنبه سوری کردند و یا با رنگ پاشیدن به آن از مواردی است که هم تقویت همبستگی میکند و هم فرسایش و شکاف در حکومت ایجاد میکند اکسیون بعدی الله اکبر گفتن بر سر بامها یا ایجاد سر و صدا با وسایل مختلف برای اعتراض که به خصوص این آکسیون تمرین شده و در واقع در مناسبتها به خوبی استفاده میشود همین طور هم مثلا مثل به سر و صدا در آوردن دیگ و قابلمه و غیره که در مواقعیه میتوان از آن استفاده کرد یا موزیک هایی که موزیکهای جنبش هست و آکسیون آخر در واقع زیاد کردن بار سیستم اداری هستکه به فلج سازی حکومت کمک میکند به این معنی که وقتی با ادارات دولتی سر و کار داریم و یا کارمند اداره هستیم بر سیستم را میتونیم اضافه کنیم بدون آنکه کار خلاف قانون انجام شده باشد و خطری کسی را تهدید کند و به این ترتیب به اعتصاب ایتالیایی و کند کردن چرخ کارها میتونیم کمک کنیم.

تا فردا موفق شاد و پیروز و سرافراز باشید به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.