رفتن به محتوای اصلی

پدوفیلی در کلیساهای دانمارک و گزارش «شیعه اون لاین»
14.04.2010 - 17:12

موضوع از آنجا آغاز شد که مردی که درسال 1989 تنها 17 سال داشت؛ چند هفته پیش نزد پلیس از سوء استفاده جنسی خود، توسط کشیشی خبر داد . هم اکنون نزدیک به 20 مورد شکایت از سوء استفاده جنسی از کلیسا های کاتولیک به پلیس دانمارک رسیده است . بجز دو کشیش که مورد بازجویی پلیس قرار گرفته است بقیه متهمین یا فوت کرده اندو یا بازنشسته شده اند با این وجود وزرات دادگستری دانمارک با تشکیل کمیته حقیقت یاب ، تحقیقات گسترده ای را آغاز نموده است . موضع تا آنجا جدی شده است که سازمان جوانان کاتولیک دانمارک ، خواهان محاکمه حدود 80 کشیش کاتولیک به جرم پدوفیلی شده اند و از سوی دیگر کلیسای کاتولیک پشنهاد پرداخت 14 هزار یورو خسارت به شاکیان پرونده شده اند .

شایان ذکر است که اکثریت دانمارکی ها پیرو کلیسای پروتستان هستند و کاتولیک ها اقلیتی کوچکی از جامعه مذهبی دانمارک را تشکیل می دهند و نیمی از جمعیت این کشور آتئیستها (بی خدایان) هستند.

وقتی موضوع سوء استفاده جنسی در کلیساهای کاتولیک را به گوگل دادم متوجه شدم که خبر دستگيري دو كشيش كاتوليك در دانمارك ؛ توسط «شیعه اون لاین » هم گزارش شده است ؛ آنهم گزارشی یک سویه بگونه ای که مسئله پدوفیلی را مختصص کلیساها دانست در حالی که کارشناسان دانمارکی بدرستی مطرح می کنند که اصولا مکانهای مذهبی به دلیل بسته بودن و آز آنجا که نمی شود در باره همه چیز بحث نمود به ویژه اینکه اساسا مسایل جنسی در محیط های مذهبی ، تابو محسوب می شوند ؛ ازاین رو پدوفیل ها ،کلیساها و مکانهای مذهبی را محل های مناسبی برای سوء استفاده جنسی از کودکان و نوجوانان می بایند هر چند که فرهنگ کلیسا ها در سالهای اخیر در دانمارک بکلی با گذشته متفاوت شده است . تحقیقات نشان می دهد که پدوفیل ها بگونه ای رفتار می کنند که شناخته نشوند.

کاملا واضح است بر خلاف گزارش «شیعه اون لاین» ، این مکانهای مذهبی و حوزه های علمیه اسلامی هستند که به دلیل بسته بودن بیش از حد که در آن تجاوز به نوجوانان طلبه بسیار فراتر از کلیساهای قرون گذشته عمل می کنند.

ایا روزی فرا خواهد رسید که درب حوزهای علمیه برای محققان گشوده شود تا رازهای چند صد ساله پدوفیلی در حوزههای علمیه فاشود ؟! ایا شیعه آون لاین به خودجزئت می دهد در این زمینه خبری را گزراش دهد ؟

گزارش شیعه اونلاین :

دستگيري دو كشيش كاتوليك در دانمارك

كشيش ديگر ادعا دارد كه هيچ عمل غيراخلاقي انجام نداده است و تنها، كودكان را در كليسا درآغوش مي‌كشيده است. كليساي كاتوليك دانمارك تصميم دارد تمامي موارد رسوايي اخلاقي كشيشان را در مركز پليس فاش كند.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از رهوا، گزارش‌ها حاكي از آن است كه دو كشيش كاتوليك به اتهام تعرض جنسي به كودكان در كشور دانمارك، دستگير شدند.

دولت دانمارك به دنبال تحقيقات گسترده در مورد رسوايي اخلاقي كشيشان كاتوليك، دو كشيش را دستگير كرد. اين درحالي است كه پاپ واتيكان براي مجازات كشيشان متعرض به كودكان، تحت فشار شديد از سوي مجامع بين المللي قرار دارد.

روزنامه "القدس" چاپ فلسطين در اين زمينه نوشت: يكي از اين دو كشيش متهم به تجاوز جنسي به نوجواني 17 ساله در سال 1989 ميلادي است. كليساي كاتوليك دانمارك اعلام كرد كه اين جنايت تنها يك شاكي داشت و براي مدتي به كشيش مزبور مرخصي استعلاجي داده شد تا در كليسا حضور نيابد.

اين كشيش متهم به تجاوز جنسي به يك كودك ديگر نيز مي‌باشد، اما هنوز در منصب خود باقي است. كشيش ديگر ادعا دارد كه هيچ عمل غيراخلاقي انجام نداده است و تنها، كودكان را در كليسا درآغوش مي‌كشيده است. كليساي كاتوليك دانمارك تصميم دارد تمامي موارد رسوايي اخلاقي كشيشان را در مركز پليس فاش كند.

گفته مي‌شود تا كنون 18 مورد تعرض جنسي به كودكان توسط كشيشان كاتوليك فاش شده است كه به دهه‌هاي 1970 و 1980 ميلادي باز مي‌گردد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.