رفتن به محتوای اصلی

از خروج خاتمی برای دومین بار جلوگیری شد!
31.03.2010 - 13:10

اولین بار ژانویه 2010 بطور غیر رسمی به خاتمی گفته شده بود :«..در صورتی که خاتمی جایزه گفتگوی جهانی را به طور مشترک به همراه داریوش شایگان دریافت کند ، این اقدام او به منزله اعلام رسمی او برای خروج از نظام اسلامی خواهد بود.» و دیشب هم ، یک مقام اطلاعاتي در محفل خصوصي روحانيون جامعه وعاظ از ممنوع الخروج شدن سيد محمدخاتمي رئيس بنياد باران از كشور خبر داد. اين مقام امنيتي در اين باره تاكيد كرد كه خاتمي اخيرا برای بار دوم قصد خروج از كشور را داشت.

قبلا هم ایران گلوبال خبری در مورد قصد خروج آقای خاتمی درج کرده بود که مورد تحریف و سوء استفاده کیهان شریعتمداری قرار گرفته بود

 اعلام خبر برگزیده شدن این دو ایرانی سرشناس برای اولین «جایزه گفت وگوی جهانی» قرار بود که جایزه در ماه ژانویه و در جریان برگزاری کنفرانس این موسسه اهدا شود و برندگان نیز درباره فعالیت های خود سخنرانی کنندو مبلغ نیم میلیون کرون دانمارکی قرار بود به آقای خاتمی تعلق گیرد .

شایان ذکر است که در دانمارک تعدای از اسلام سیتزان حزب « دنس فالک پارتی» و گروه کوچکی از انارشیستها قصد بر گزاری تظاهرات علیه ورود خاتمی در فردوگاه کپنهاک را داشته اند و همچنین فرشاد خلقی کمدین و ژورنالیست دانمارکی _ ایرانی بهمراه یک عضو حزب خارجی ستیز (دنسک فالک پارتی ) مشترکا بیانیه ای راهمراه با شکوائیه ای را علیه خاتمی تدوین کرده و در آن خواهان بازداشت خاتمی توسط پلیس دانمار ک شده بودند که در همان زمان در روزنامه «یولند پستن» درج کرده شده بود که این ستیزه جویی اسلام ستیزان با مخالفت ایرانی های مدافع جنبش سبز در دانمارک مواجه شد بود .آنان طرح می کردند که چگونه این اقایان برای دستگیری احمدی نژاد در فردوگاه کپنهاک بیانیه ای صادر نکرده بودند ولی برای دستگیری اصلاح طلبان چنین گستخانه عمل می کنند. و در مقابل هواداران جنبش سبز خود را برای استقبال از خاتمی در شهر آهوس دانمارک آمده کرده بودند ولی این مسافرت به دلیل مخالفت خامنه ای لغو شده بودولی این بار بطور رسمی از خروج خاتمی جلو گیری شده است . کودتاچیان بشدت از خروج خاتمی که یک چهره بین المللی است بسیار وحشت دارند .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.