رفتن به محتوای اصلی

بازداشت دو فعال سایبری در اهواز
11.07.2014 - 03:36
براساس گزارش دریافتی، صالح تامولی طرفی، فرزند رمضان ٣٣ ساله ، متأهل، شغل آزاد، اهل كوی علوی و عادل سعدونی فرزند عبدالحسين  ٢٣ ساله، دانشجو، اهل كوي علوي دو شهروند اهوازی هستند که به اتهام تاسیس صفحاتی در فیس بوک حکم ۳ سال زندان برایشان صادر و به زندان كارون منتقل شدند كه چند روز پيش با توديع وثيقه آزاد شدند اما روز شنبه گذشته دوباره توسط عمليات كارون إحضار شدند.
 
اين دو فعال عرب همراه نفر سومي بنام  مهدی زرگانی ٣١ ساله ، متأهل، ساکن کوی علوی اهواز در تاریخ ٢٢ فروردین ماه ١٣٩٢ توسط ادارهٔ اطلاعات اهواز بازداشت شده بودند. این سه کاربر فیسبوکی در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی «مصطفی شعبونی» هرکدام به اتهام «تبلیغ بر علیه نظام از طریق گرداندن چند صفحه در فیس بوک» و «فعالیت بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی»و «داشتن ارتباط از طريق فيس بوك با كاربران خارج از كشور»و«انتشار بعضي از خبرهاي انقلاب سوريه در فضاي مجازي»و« توهين به خميني و خامنئي در قالب عكس و كاريكاتور»و همچنين« نوشتن شعرهاي محلي عربي»  هركدام به ۳ سال حبس تعزيري و پرداخت جريمه نقدي پنج ميليون محکوم شدند.
 
بعد از اعتراض متهمان اين حكم در ارديبهشت ماه سال جاري در شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر اهواز به  تایید رسید.
 
اين فعالان در دوران بازجويي براي چندين ماه زير شديدترين شكنجه هاي جسماني و روحي قرار گرفته بودند. نيروهاي اطلاعاتي با فشار بر اين فعالان "اعترافات اجباري" از آنها گرفته بطوري كه جهت اخذ اعترافات همسر يكي از آنها در بازداشتگاه اطلاعات احضار شد.
 
به گفته يكي از بستگان اين زندانيان، چندين روز و با هزار زحمت دنبال وثيقه ها بوديم كه آنها در عيد فطر كنار خانواده و زن و بچه هايشان باشند اما تا الان دليل احضار آنها را نفهميديم و آيا هم اكنون در عمليات كارون هستند يا به زندان كارون منتقل شدند،اطلاع نداريم.
 
كريم دحيمي فعال حقوق بشر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.