رفتن به محتوای اصلی

لحظه به لحظه خبر از 22 بهمن در تهران و ایران
11.02.2010 - 19:19

فوری: ادامه اتحاد سبزها تا پایان شب درگيری‌ها وتيراندازی پراکنده درساعت ۵ بعدازظهر در آرياشهر و بلوارفردوس هم‌چنان ادامه دارد همیشه این کوردلان بزدل روزگار بوده اند که چون یک روز روشن را با تاریکی خویش فتح کردند، نهیب پیروزی سر دادند که یک جنگ نا برابر را برده اند. و چه طنز تلخیست توهم پست این غافلان که خیال میکنند این طفل نوپای آزادی خواه را از پا انداخته اند! و نمیدانند که ما بی شماران سبز تازه داریم همدیگر را پیدا میکنیم و به زودی ...دوستی هایمان پرده های تو در توی .

...........................................................................

همیشه این کوردلان بزدل روزگار بوده اند که چون یک روز روشن را با تاریکی خویش فتح کردند، نهیب پیروزی سر دادند که یک جنگ نا برابر را برده اند. و چه طنز تلخیست توهم پست این غافلان که خیال میکنند این طفل نوپای آزادی خواه را از پا انداخته اند! و نمیدانند که ما بی شماران سبز تازه داریم همدیگر را پیدا میکنیم و به زودی ...دوستی هایمان پرده های تو در توی

.........................................................................

تلويزيون سي ان ان

11/2/2010تلويزيون سي.ان.ان گفت مردم به خيابانها آمده و شعار ميدهند و در تظاهرات شركت ميكنند. مردم چهره هاي خود را بخاطر سركوبي شديدي كه توسط رژيم اعمال شده، پوشانده اند، زيرا در موارد قبلي رژيم ايران بسياري را دستگير نموده و تعدادي را نيز اعدام كرده است. ما همچنين تصاويري از شبه نظاميان بسيجي و لباس شخصي سوار بر موتورسيكلت ديده ايم.

تظاهركنندگان ايراني شعار آزادي زندانيان سياسي مي دهند. آنها همچنين شعار ميدهند توپ تانك بسيجي، ديگر اثر ندارد. اين شعار جديدي است كه شنيده مي شود. مردم در برابر همه فشارها و تهديدات به خيابانها ميروند، ولي هنوز فيلمهاي جديد از آنها دريافت نكرده ايم. همه فيلمها از تظاهرات طرفداران اپوزيسيون ميرسد.

......................................................................

قرار است که اعتراضات امشب نيز در آريا شهر، چهار راه ولی عصر، ميدان فردوسی، پارک لاله، روبه روی زندان اوين و روبه روی صدا و سيما ادامه یابد

........................................................................

زدوخورد مردم و موتورسواران گارد درحوالی صدا و سیما

وبلاگ اخبار ایران سبز: مسیرهای شمالی صدا و سیما مسدود شده است/تظاهرات در حوالی صداوسیما و زدوخورد مردم و موتورسواران گارد ویژه/به مردم بپیوندید

از ساعاتی پیش جمعتی بالغ بر هفتصد تا هشتصد نفر در فضای سبز اطراف خیابان جام جم و خیابان ولیعصر به تظاهرات و راهپیمایی دست زدند که پس از حضور نیروهای گارد ویژه و برخورد با تظاهر کنندگان و به وجود آمدن ترافیک شدید در خیابان ولیعصر به تظاهر کنندگاه اضافه شده است.گفته میشود که در درون صداوسیما وضعیت فوق العاده اعلام شده است و نیروهای کودتاچی حتی به کارمندان صداوسیما اجازه ورود و خروج نمیدهند. از دقایقی پیش رژیم مسیرهای شمالی صداوسیما را مسدود کرده است و این مساله ترافیک شدیدی را از میدان تجریش تا صداو سیما بوجود آورده است.از گاز اشک آور-شاید به خاطر وزش باد- خبری نیست اما هراز چندگاهی صدای شلیک تیر شنیده میشود و نیروهای موتوری گارد ویژه سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان دارند.

.............................................................................

خبرنگار آژانس ايران خبر,22 بهمن ,تهران:

امروز 22 بهمن,مردم و جوانان تهران همچنان كه از روزهاي قبل با نوشتن شعار براي شركت در تظاهرات اعتراضي وضد حكومتي اعلام آمادگي نموده بودند در خيابانها حاضر شدند ,نیروهای ضد شورش تمامی راههای منتهی به آزدی را به روی مردم بستند و از باطوم . گاز فلفل و اشک آور براي ممانعت از تجمع و تظاهرات مردم استفاده نمودند, نیروی مردمي که تعدادشان بی شمار بود , با دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه اي خشم و نفرت خود از نظام را بيان كردند

با شنيدن شعارهاي ضد نظام ,مزدوران و ماموران سركوبگر به سمت مردم حمله كرده و به طور وحشيانه اي به ضرب و شتم مردم پرداخته و آنها را متفرق ميكردند مزدوران با نیروهای ویژه ای که شامل موتور سواران و نيروهاي پیاده ضد شورش بود به طرف مردم حمله ور میشدند .در عکس 3 و 4 خانمی که مشاهده میشود با گاز فلفل چشمانش مجروح شده و تنفسش دچار اختلال گرديده بود و در عکس 1 و 2 نیز نیروهای ضد شورش دو جوان را درحين دادن شعار دستگير كرده و در محاصره خود نگه داشته بودند ,مزدوران اين دوجوان را روی زمین دراز کش و با دستهای بسته نگه داشتند و موقع رفتن با خودشان بردند.

اين دوجوان شعار ميدادند: اينهمه ملت آمده عليه رهبر آمده .

همچنین در مترو صادقیه هجوم وحشیانه زنان و مردان مزدور و سركوبگر حزب الهي به جوانانی که از کوچه جانبی فلکه دوم آریاشهر به بیرون آمده بودند باعث زخمي شدن جوانان گشته به نحوي كه جوانان در چنگال مزدوران گرفتار شده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.در ساعت 1400 گاردضد شورش , نيروي وحشی نظام تمامی خیابانها ي آریاشهر و کانال جنب مترو و بلوار فردوس که تقریبا جمعیت بیش از صد هزار نفر در آن بودند را قرق كرد.

.........................................................................

به گزارش رسیده از تهران از ساعت ۱۴به وقت تهران تعدادی از مردم از ضلع غربی صدا و سیما وارد شده اند و در حال حاضر در گیری شدیدی در جریان است هستند .

همچنین در گیری در صادقیه خیابان وصال و اشرفی اصفهانی و ستارخان شدید است مردم با سنگ روی میله ها می کوبند. مردم به یکدیگر می گویند که شماره های وزارت اطلاعات را مختل کنند. آنها به هم شماره ای می دهند که باگرفتن آن وزارت اطلاعات مختل می شود ابن شماره عبارتست از ۰۰۹۸۲۱۱۱۳

در آریا شهر یک اتوبوس حامل مزدوران به آتش کشیده شد.

در فلکه صادقیه گانکس نیروی انتظامی توسط مردم به آتش کشیده شده و مردم شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و مرگ بر خامنه می دادند, شدت درگیری مردم با نیروهای سر کوبگر به قدری شدید است که در بعضی نقاط میدان در گیری تن به تن شده است.

در میدان آزادی در گیری ها تا ۵۰۰ متری محل سخنرانی احمدی نژاد کشیده شده است.

..................................................................................

نيروي انتظامي از طرف شمالی خیابان های منتهی به صدا و سیما را بستند/مردم درگیر با موتورسواران گارد هستند

...............................................................................

درگیری های شدید همچنان در آریا شهر و بلوار فردوس ادامه دارد.

این درگیری ها صدای پراکنده شلیک گلوله نیز شنیده می شود.

گفتنی است بر اساس فراخوانی که مردم به طور خودجوش منتشر کرده اند قرار است که اعتراضات عصر امروز و امشب نیز ادامه یابد.

این راهپیمایی در تهران در آریا شهر، چهار راه ولی عصر، میدان فردوسی، پارک لاله، روبه روی زندان اوین و روبه روی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار جرس در برخی از مناطق نیروهای بسیج و نظامی بسیار خسته به نظر می رسند و انبوه جمعیت موجب شده است تا آنها بگریزند.

....................................................................................

حضور بانوی سبز ایران در جشن ملی و ضرب و شتم توسط شبه نظامیان باتوم به دست

دکتر زهرا رهنورد که امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن از میدان صادقیه قصد شرکت در راهپیمایی را داشت با محاصره و حمله نیروهای لباس شخصی مواجه شد.نیروهای لباس شخصی با باتوم ، مشت و لگد به دکتر رهنورد حمله کرده و سر و کمر ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.دکتر رهنورد بعد از این حادثه با حمایت جمع کثیری از مردم و تشکیل حلقه انسانی خودجوش توانست از محاصره خارج شده و از محل دور شود.

کلمه: دکتر زهرا رهنورد با حمله لباس شخصی ها و نیروهایی با لباس نظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کلمه دکتر زهرا رهنورد که امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن از میدان صادقیه قصد شرکت در راهپیمایی را داشت با محاصره و حمله نیروهای لباس شخصی مواجه شد.

نیروهای لباس شخصی با باتوم و مشت به دکتر رهنورد حمله کرده و سر و کمر ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دکتر رهنورد بعد از این حادثه با حمایت وکمک مردم و تشکیل حلقه انسانی خودجوش توانست از محاصره خارج شود. بانوی سبز ایران در ماههای گذشته بارها تحت تعقیب مزدوران لباس شخصی و حتی ضرب و جرح قرار گرفته بود.

..................................................................................

لیلا زارعی یکی از شهیدان میدان ولیعصر تهران

به گزارش رسیده از تهران در ساعت ۱۳۰۰- یک دختر ۲۷ساله به نام لیلا زارعی در میدان ولیعصر تهران به شهادت رسید. نامبرده در اثر شلیک ماموران سرکوبگر به شهادت رسیده است.

...............................................................................

در آریا شهر وانتهای سپاه به سوی ملت آتش گشودند و دست کم ده نفر زخمی شدند.

..............................................................................

اطلاعیه ای در سراسر تهران به این مضمون منتشر شده است: ساعت 4 امروز 22 بهمن ، تجمع در میادین اصلی

توجه به خستگی و پراکندگی نیروهای سرکوبگر، از فرصت استفاده کرده و از ساعت 4 عصر تا شامگاه، تظاهرات تجمع در میادین اصلی..

...............................................................................

در تظاهرات ضد حکومتی در شیراز مردم عكس احمدي نژاد و خامنه اي را به آتش كشيدند.در خيابانهاي چمران ونمازي جمعيت تظاهر كننده زياد است و شعار مرگ بر ديكتاتور مي دهند. مسير حركت جمعيت از خوابگاه ارم به سمت نمازي است كه حضور گسترده دانشجويان در بين جمعيت به چشم ميخورد.

....................................................................................

رژيم در حال دريافت ضربه هولناک نهايي از سبزهاست

رژيم در حال دريافت ضربه هولناک نهايي از سبزهاست امشب در خيابانها ميمانيم نيروهاي رژيم غافلگير از حضور سبزها سر در گم ودرمانده اند آنها خسته ودر حال اضمحلال ند.

.....................................................................................

درگيريهاي شديد در اهواز

براساس گزارش رسیده به ندای سبز آزادی تظاهرات مردم سبز پوش اهواز در خیابانهای این شهر اقدام به راهپیمایی در خيابان سلمان فارسي بطرف چهارراه آبادان کرده اند.همچنین در مسیر دیگری از حسينيه اعظم كه در خيابان طالقاني واقع است به سمت نادري حرکت کرده و شعار مرگ بر ديكتاتور سر دادند.

........................................................................................

بیت خامنه ای و صدا و سیما در محاصره نیروهای امنیتی : با پایان راهپیمایی 22 بهمن و درگیری های پراکنده در نواحی مختلف شهر تهران، خبر از اعزام نیروهای ضد شورش بیشتری می رسد. شاهدان عینی گزارش می دهند که پلیس ضد شورش سوار بر موتورسیکلت و مجهز به سپر و باتوم به طرف نواحی مرکزی تهران درحرکت هستند. همچنین گفته می شود که تعداد زیادی از نیروهای نظامی در اطراف بیت رهبری، صدا و سیما و خیابانهای امیرآباد شمالی مستقر شده اند.

.....................................................................................

4 دختر در ميدان هفت تير توسط مزدوران نظام ربوده شدند.

درتظاهرات امروز نظام سركوبگر بر روي دختران و زنان متمركز شده و آنها را بيش از قبل مورد حمله قرار ميدهد , در ميدان هفت تير 4 دختر در خيابان ايستاده بودند كه ماموران سركوبگر آنها را دستگير كرده وبه نقطه نامعلومي منتقل نمودند , تعداد زيادي ازمردم تا چند كيلومتر براي نجات جان دختران به دنبال مزدوران رفتند تا محل را شناسايي نمايند اما نتوانستند.

زارش خوانندگان؛ من همين الان دارم از فلکه دوم صادقيه ميام تعداد مامورها خيلي زياده. اونقدر که نمي تونيد تصور کنيد. ولي مردم دارن دسته دسته از مترو خودشون رو به ميدان مي رسونن. به شدت تو ميدان دارن مردم رو سرکوب مي کنن. همه رو دارن به سمت خيابون هاي اطراف پخش مي کنن. اونجا هم بسيجي ها با سنگ و باتوم به جون مردم افتادن. ولي مردم دارن شجاعانه مقاومت مي کنن. تا ساعت دوازده که مترو باز بود و فعاليت مي کرد. ولي الان رو ديگه نمي دونم...

.........................................................................................

درگیریهای شدید به سمت امیرآباد و حوالی کوی دانشگاه کشیده شد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): از ساعتی پیش درگیری های گسترده ای در خیابان جلال آل احمد و کارگر شمالی آغاز شده است. به گزارش جرس، به دلیل اهمیت این منطقه و واقع شدن کوی دانشگاه در این نقطه از شهر، نیروهای بسیج در صدد افزایش چشمگیر نیروها و حضور خود در این منطقه است. گفتنی است درگیری ها در این منطقه در حال شدت گرفتن است و هر لحظه بر تعداد مردم از یک سو و نیرهای نظامی از سوی دیگر افزوده می شود. خبر تکمیلی متعافبا ارسال می شود.

...................................................................................

درگیری های پراکنده به مناطق شمالی تهران کشیده شد ـ۰

شلیک گازاشک آوردر حوالی میدان ونک شبکه جنبش راه سبز(جرس): درگیری های ماموران نظامی با هواداران جنبش سبز که از صبح امروز در غرب تهران آغاز شده بود اکنون به مناطق شمالی پایتخت نیز کشیده شده است. به گزارش خبرنگاران جرس، درگیری هایی پراکنده و شدید در خیاباهای ملاصدرای شیرازی و دیگر خیابانهای حوالی میدان ونک گزارش شده است. پلیس برخورد بسیار خشنی با معترضین دارد اما به خاطر حضور انیوه و غیر قابل باور مردم، پلیس بارها عقب نشینی کرده است. صدای تیراندازی شدید از اطراف میدان بارها شنیده شد...

......................................................................................

حضور هاشمی رفسنجانی در جمع راهپيمايان دولتی، مهر

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مجلس خبرگان رهبری دقايقی پيش در جمع راهپيمايان ۲۲ بهمن حضور يافت.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله اکبرهاشمی رفسنجانی از تقاطع خيابان فلسطين - انقلاب به جمع راهپيمايان پيوست.

.......................................................................................

از اصفهان خبر می‌رسد که نیروهای کودتایی به سمت مردم در فاصله پل آذر و سی و سه پل به سمت مردم تیراندازی کرده اند و به شدت به مردم حمله ور شده اند. همچنین موج سبز اصفهان خبر داده است که در اصفهان تمام مسیرهای منتهی به میدان امام اصفهان توسط نیروهای ضدشورش بسته شده است واز حرکت مردم به سمت میدان امام جلوگیری و مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

...................................................................................

در تبریز نیز جمع زیادی از جمعیت سبزپوش در میدان ارک این شهر تجمع کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

شیراز نیز امروز یکپارچه سبز شد. جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر از خيابان پارامونت تا سينما سعدي با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور راهپیمایی کردند. الآن در بلوار چمران و خیابان نمازی گروه زیائی از مردم در حرکت هستند . اهواز /شعارمرگ براصل ولايت فقيه.

......................................................................................

تظاهرات مردم اهواز هم در خيابان سلمان فارسي بطرف چهارراه آبادان؛

و هم از حسينيه اعظم كه در خيابان طالقاني واقع است به سمت خیابان نادري شعارها:

مرگ بر ديكتاتور – مرگ بر اصل ولايت فقيه – خامنه اي رمال گم شو تو سطل آشغال

گارد ضدشورش بولوار موسوم به بهبهاني را بسته است.

……………………………………………………………………

بنا بر برخی گزارش ها هزاران نفر از آرياشهر و صادقیه به سمت اوين حركت كرده و الان در سه كيلومتري اوين رسيده اند.

برخی خبرهای تایید نشده از جان باختن یک نفر در شهرك غرب حکایت دارد.

شعار مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر اصل ولايت فقيه جمعيت شنیده می شود.

…………………………………………………………………

در حالی که نیروهای حامی کودتا بیش از ده روز است که از تمامی قوای خود برای ایجاد ارعاب و تهدید استفاده کرده‌اند و در طول یک هفته بیش از پانصد نفر را به بند کشیده‌اند امروز بیست و دوم بهمن ماه و همزمان با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب مردمی ۵۷، هزاران سبزپوش ایرانی به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند ترس و ارعاب و بازداشت کوچک‌ترین تاثیری در عزم و اراده آنان نداشته است.

...................................................................................

از نخستین ساعات امروز، میدان آزادی تهران، فلکه دوم صادقیه تهران، خیابان امیرآباد و نیز خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت شده است. در حالی که رئیس دولت کودتا در میدان آزادی سخنرانی خود را آغاز کرده است از گوشه و کنار میدان شعار مرگ بر دیکتاتور به گوش می‌رسد. این در حالی است که میدان آزادی از شب پیش توسط کودتاچیان به طور کامل محاصره و بسته شده بود. محمود احمدی نژاد در میدان آزادی سخنرانی کرد. او که به طور کلی درگیری‌های پس از کودتا را از سخنان خود حذف کرده بود با شعار دروغگو دروغگو و دروغگو برو گم‌شو بدرقه شد.

......................................................................................

رهبران جنبش سبز نیز در راهپیمایی امروز حضور یافتند. شیخ مهدی کروبی که پیش از این اعلام کرده بود راس ساعت ۱۰ صبح در فلکه دوم صادقیه حاضر خواهد شد بر سر عهد خود با هوادارانش ماند و به میان آنان آمد.از فلکه دوم صادقیه، شیخ مهدی کروبی مورد حمله شدید نیروهای کودتاچی قرار گرفت و بر اثر شدت حملات لباس شخصیها مجبور شد محل درگیری را با سوار شدن خودرو مردم ترک کند اما شیشه های آن ماشین را نیز با باتوم خورد کرده اندبه گفته یکی زا شاهدان کروبی به منزل بازگشته و نمی تواند در راهپیمایی شرکت کند به خود کروبی آسیبی وارد نشده است.

سیدمحمد خاتمی نیز در میان مردم حضور یافت. کودتاچیان همچنین به ماشین وی حمله‌ور شدند اما آسبی به سیدمحمد خاتمی وارد نشده است.

...........................................................................................

درگیری‌های پراکنده‌ای میان مردم و نیروهای ضدشورش از خیابان اشرفی اصفهانی و فلکه دوم میدان صادقیه نیز گزارش شد. پلیس در این مناطق به سمت جمعیت گاز اشک آور پرتاب نمود. در این درگیری‌ها تعدادی از راهپیمایان نیز بازداشت شدند. تعداد دقیق بازداشت‌شدگان هنوز مشخص نشده است. در میان بازداشت شدگان نام علی کروبی، فرزند مهدی کروبی نیز دیده می‌شود. گفتنی است محمدرضا خاتمی و زهرا اشراقی نیز که در راهپیمایی امروز بازداشت شده بودند بعد از دقایقی آزاد شدند.

........................................................................................

همچنین پرس تی‌ وی، ایرنا و فارس نیوز، رسانه‌های حامی دولت کودتا امروز از دسترس خارج شدند. رجانیوز یکی از تریبون‌های اصلی رئیس دولت کودتا نیز اخبار دروغی درباره راهپیمایی امروز منتشر کرد. در این اخبار که با اهانت به سران جنبش سبز همراه بوده است از شعارهایی سخن به میان آمده است که به گزارش خبرنگاران ندای سبز آزادی بعضی از آن‌ها حتی یک بار هم شنیده نشده است. خبرنگاران خارجی نیز تنها موظف به مخابره سخنان محمود احمدی نژاد به دنیا شده بودند که البته این پوشش خبری در رسانه‌های اصلی و پر طرفدار دنیا بازتابی نداشت.

………………………………………………………………………..

با از کار افتادن سایت فارس نزدیک به سپاه، ایرنا خبرگزاری کودتا و واحد مرکزی خبر، رجا نیوز با انتشار اخبارسعی در عظیم نشان دادن نیروهای حامی دولت کودتا دارد، در حالی که بر اساس شواهد عینی و خبرنگاران از سطح شهر تهران، سبزها با حضور گسترده خود، بار دیگر قدرت خود را به رخ حاکمان کشیدند.

………………………………………………………………………..

درگیری در خیابان وصال برای جلوگیری از حرکت آنان بسوی میدان آزادی جریان دارد.

همچنین خبر دیگری حاکی است که درگیرهای شدیدی در میدان ونک در جریان است. گفته می شود که افرادی بازداشت شده و به ساختمانی در خیابان برزیل که متعلق به توانیر است منتقل می شوند.

………………………………………………………………………………

درگیری های گسترده و پراکنده در برخی از مناطق غرب تهران درجریان است.

در بزرگراه اشرفی اصفهانی، میدان صادقیه، ضلع شمالی میدان آزادی و.. درگیری های پراکنده و البته گسترده ای بین مردم از یکسوو نیروهای لباس شخصی و نظامی از سوی دیگر در جریان است.

نیروهای نظامی برای جلوگیری از حرکت خیل عظیم جمعیت هوادار جنبش سبز به سمت میدان آزادی به تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور روی آورده اند.

این در گیری ها در حالی صورت میگیرد که لحظه به لحظه بر جمعیت معترضین افزوده می شود.

……………………………………………………………

نیروهای انتظامی در آریا شهر بسوی مردم شلیک کردند. ظهر امروز نیروهای انتظامی با حمله به مردم تجمع کننده در آریا شهر، بسوی آنان شلیک کردند. بعد از تیراندازی بسوی مردم، تجمع کنندگان شعار می دادند ” خامنه ای قاتله ، ولایتش باطله ” . خبرنگار ما می افزاید جمعیت زیادی در آریا شهر تجمع کرده اند و نیروهای انتظامی برای متفرق کردن آنها بسوی جمعیت شلیک می کنند.

………………………………………………………..

نیروهای ضد شورش کودتا شلیک گاز اشک‌آور را به سمت مردم آغاز کردند. نیروهای ضد شورش مستقر در خیابان اشرفی اصفهانی با معترضین سبز درگیر شده‌اند. شاهدان عینی خبر از شلیک گلوله و گاز اشک‌اور داده‌اند.

درگیری‌های پراکنده‌ای نیز در فلکه دوم میدان صادقیه تهران رخ داده است. نیروهای ضدشورش در این منطقه نیز از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که لحظه به لحظه به خیل معترضین سبزپوش در خیابان‌های تهران افزوده می‌شود.

شبکه بین‌المللی جام جم نیز همه توان خود را به کار گرفته است تا تصویری غیرواقعی از راهپیمایی امروز را به دنیا مخابره کند. این شبکه خبری تا به این لحظه تنها به نماهای بسته‌ای از میدان آزادی و سخنرانی رئیس دولت کودتا بسنده کرده است و از انتشار هر گونه تصویری از تجمع گسترده سبزها در میدان صادقیه تهران خودداری کرده است.

……………………………………………………………

کودتاچیان عصبانی سرگردان از حضور انبوه راهپیمایان سبز در فلکه دوم میدان صادقیه طبق معمول هیچ چاره‌ای به جز اعمال خشونت نیافتند و به سمت مهدی کروبی حمله ور شدند.

شیخ مهدی کروبی مورد حمله شدید نیروهای کودتاچی قرار گرفت. شاهدان عینی خبر از پاره شدن عبایش می‌دهند.

شیشه های ماشین مهدی کروبی شکسته شده است، حسین کروبی فرزند مهدی کروبی خبر فوق را تایید کرد.

………………

حکومت در وحشت:تمرکز نیروهای امنیتی در مراکز دولتی تهران در ۲۲ بهمن رد آسیب دیدن کروبی در راهپیمایی 22 بهمن

......................................................................................

سرود رهبر خائن آواره گردی در مترو به مناسبت 22 بهمن .

در اصفهان در اثر درگيري بين مردم و نيروهاي سركوبگر صداي شليك گلوله شنيده شده است. هم اكنون جمعيت زيادي اطراف سي و سه پل ازدحام كرده اند.

..........................................................................................

مردم به سمت زندان اوین در حرکتند.ترافیک شدید در اتوبان های چمران و یادگار امام .از سمت مترو صادقيه بيش از 20نفر در حاليكه پلاكارد با شعار رفراندم - رفراندم در دست داشتند تظاهرات ميكردند كه نيروي انتظامي با پرتاب گاز اشك آور تلاش كرد آنها را متوقف كند دراين ميان زنان و دختران بيشتر مورد ضرب وشتم قرار گرفته و نيروي سركوبگر انتظامي خانمها را به طور خاص با باتوم مورد ضرب و جرح قرار ميدهند.

.......................................................................................

در میدان انقلاب تهران بسیجی ها سوار بر وانت اقدام به تیراندازی هوایی بصورت رگبار می کنند.رفراندوم، رفراندوم، اين است شعار مردم درگیری های پراکنده در خیابان های اطراف دانشگاه تهران پیش از ظهر امروز نیروهای انتظامی با حمله به مردم تجمع کننده در آریا شهر، بسوی آنان شلیک کردند. بعد از تیراندازی بسوی مردم، تجمع کنندگان شعار می دادند خامنه ای قاتله ، ولایتش باطله . صداوسیمای جمهوری اسلامی صدا را مجبور شد چند بار قطع کنه به خاطر شعارهای مرگ بر دیکتاتور؛ دروغگو - دروغگو؛ مرگ بر جمهوری اسلامی.

.................................................................................

رفراندوم، رفراندوم، اين است شعار مردم http://www.iranglobal.info/I-G.php?mid=34&s-id=30…

خیابانهای مرکزی تهران خیلی شلوغ است. جمیت مردم هر لحظه بیشتر میشود.

......................................................................................

اطراف ميدان انقلاب مزدوران سركوبگر نظام به طرز وحشيانه اي درحال ضرب وشتم مردم هستند , در اين ميان اين مزدوران بر روي دختران و زنان بيشتر متمركز بوده و آنها را بيشتر مورد حمله قرار ميدهد ,در اين ميان دختراني كه كيف دارند را دستگير مي كنند و همه چيز را مورد بازرسي قرار ميدهند .

......................................................................................

سایت حکومتی جهان نیوز: تعدادی از اراذل و اوباش که با حضور در خیابان های نزدیک به میدان انقلاب قصد ایجاد درگیری و اغتشاش را در محدوده کوچکی داشتند با هوشیاری نیروهای انتظامی متوقف شدند. در چند نقطه کوچک و اندک منتهی به میدان آزادی نیز شعارهای انحرافی سرداده شده است.

در شهر آرا مردم و جوانان غيور با يك دسته از اوباش حزب اللهي درگير شده اند

اخبار 22 بهمن سبز را از رادیو جرس بشنوید

http://www.1000mikes.com/widget?channelId=15309&t…

.................................................................................

سفرای پنج کشور اروپایی مراسم امروز سالگرد انقلاب در تهران را تحریم کردند مزدوران و ماموران سركوبگر خيابانهاي منتهي به آرياشهر را بسته و مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. سفیران بریتانیا، فرانسه،آلمان، ایتالیا و هلند.

..................................................................................

اخبار 22 بهمن سبز را از رادیو جرس بشنوید موتورسوارهای سپاه به میان مردم می روند و با اسپری رنگی انها را علامت می گذارند بعد ونهای نیروی انتظامی علامتگذاری شده ها را بازداشت می کنندمهدی کروبی نرسیده به فلکه دوم صادقیه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته کروبی سر ش شکسته است و با عبا و پیراهن پاره سوار بر خودرویش مجبور به ترک خیابان اشرفی اصفهانی شد.هلی کوپتر سپاه با فاصله بسیار کم در میدان صادقیه تهران.تا اين لحظه خبرهايي از

آوردن بسيجي ها با اتوبوس به ميدان آزادي.

..................................................................................

تیراندازی بسوی مردم در آریا شهر

جمعیت زیادی در آریا شهر تجمع کرده اند و نیروهای انتظامی برای متفرق کردن آنها بسوی جمعیت شلیک می کنند.

نیروهای انتظامی در آریا شهر بسوی مردم شلیک کردند. به گزارش خبرنگار جرس، پیش از ظهر امروز نیروهای انتظامی با حمله به مردم تجمع کننده در آریا شهر، بسوی آنان شلیک کردند. بعد از تیراندازی بسوی مردم، تجمع کنندگان شعار می دادند " خامنه ای قاتله ، ولایتش باطله " . خبرنگار ما می افزاید جمعیت زیادی در آریا شهر تجمع کرده اند و نیروهای انتظامی برای متفرق کردن آنها بسوی جمعیت شلیک می کنند.

..................................................................................

از حضور مردم در میدان انقلاب و هفت تیر جلوگیری می شود، جمیعت زیادی در خیابان های منتهی به انقلاب در حرکت است.

نیروهای انتظامی در آریا شهر بسوی مردم شلیک کردند. به گزارش خبرنگار جرس، پیش از ظهر امروز نیروهای انتظامی با حمله به مردم تجمع کننده در آریا شهر، بسوی آنان شلیک کردند. بعد از تیراندازی بسوی مردم، تجمع کنندگان شعار می دادند " خامنه ای قاتله ، ولایتش باطله " . خبرنگار ما می افزاید جمعیت زیادی در آریا شهر تجمع کرده اند و نیروهای انتظامی برای متفرق کردن آنها بسوی جمعیت شلیک می کنند.

..............................................................................

شيراز:

خيابان پارامونت تا سينما سعدي جمعيتي بالغ بر بيست هزار20000 نفر شعارهاي مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنه اي و مرگ بر اصل ولايت فقيه – مرگ بر اهريمن ميدهند.

گارد مزدور ويژه ضدشورش دوطرف خيابان را بسته اند و گاز اشك آور ميزنند.

درگيري به مناطق ديگر نيز كشيده شده در اطراف سينما.

خاتمی در تقاطع زنجان-آزادی برای لحظاتی به مردم معترض پیوست که با حمله لباس شخصیها به خودروی وی مجبور به ترک محل شد.

...........................................................................

نیروهای بسیجی کودتا به خودرویسید محمد خاتمی حمله کرده و شیشه های خودروی را شسکتندعلی کروبی که به دفاع از پدرش در حین ضرب و شتم او می پرداخت به شدیدترین وجه ممکن همان لحظه در خیابان اشرفی اصفهانی بازداشت شد.

...........................................................................

روایت فرشته قاضی از ضرب و شتم کروبی در تماس با حسین کروبی

مهدی کروبی در خیابان اشرفی اصفهانی مورد حمله لباس شخصی ها قرار گرفته و با باتوم و گلوله های رنگی به شدت اطرافیان و محافظان او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند شیشه های ماشینش را شکسته اند و الان که با حسین کروبی صحبت کردم پدرش سوار ماشین مردم شده اما شیشه های آن ماشین را نیز با باتوم خورد کرده اندبه گفته حسین کروبی، پدرش به منزل بازگشته و نمی تواند در راهپیمایی شرکت کند به خود کروبی آسیبی وارد نشده است .

..........................................................................

میدان ولیصر تهران درگیری شدید با سبزها یک موتور نیروی انتظامی در ابتدای بلوار به آتش کشیده شد

کروبی سر ش شکسته است و با عبا و پیراهن پاره سوار بر خودرویش مجبور به ترک خیابان اشرفی اصفهانی شد.

...................................................................................

هلی کوپتر سپاه با فاصله بسیار کم در میدان صادقیه تهران

میدان ولیصر تهران درگیری شدید با سبزها یک موتور نیروی انتظامی در ابتدای بلوار به آتش کشیده شد

کروبی سر ش شکسته است و با عبا و پیراهن پاره سوار بر خودرویش مجبور به ترک خیابان اشرفی اصفهانی شد

جمعیت زیادی از سبزها از شهرک اپادانا منزل شهید سهراب اعرابی در حال حرکت به سمت ازدای و خیابان محمد علی جناح است.

............................................................................

یک خبر تائید نشده احتمال از کشته شدن یک جوان در خیابان اشرفی اصفهانی به علت شلیک مستقیم تیر

در خیابان اشرفی اصفهانی درگیری شدید مردم و حکومتی ها صدای شلیک گلوله و گاز اشک آور شنیده می شود

مهدی کروبی نرسیده به فلکه دوم صادقیه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته .

....................................................................

میدان انقلاب همچنان ملتهب است و لباس شخصی ها با سبزها درگیر شده اند و سبزها را برای بازداشت به سینما بهمن می برند .

...................................................................

آمبولانسها از بیمارستان امام خمینی با آژیر در حال حرکت بسمت میدان توحید هستند احتمالا در نقطه ای درگیری شده است

....................................................................

اولین درگیریهای منجر به شلیک گاز اشک آور در میدان انقلاب و آریا شهر تهران

درگیری در میدان انقلاب تهران بین سبزها و موتورسوارهای نیروی انتظامی

..............................................................

مجسمه فردوسی در تهران دوباره سبز شد و با پارچه سبز پوشیده شد

خيابان وصال از بالا تا پايين نيروي انتظامي قدم به قدم با باتوم، كاسكت و گازاشك‌آور ايستادند

نیروهای امنیتی بسیاری در محدوده میدان وصال،فلکه صادقیه و خیابان کارگر دیده میشود.

.......................................................

صدای بلندگوها بسیار بلند است و ظاهرا قصد دارند با صدای بلندگوها بر صدای شعارهای ضد حکومتی غلبه کنند.

خودروهای ضد شورش چینی ابتدای خیابان جام جم رو نمائی شدند.

امروز قرار است از این خودروهای سرکوب علیه مردم استفاده شود.

.............................................................

تا اين لحظه خبرهايي از آوردن بسيجي ها با اتوبوس به ميدان آزادي

نیروهای بسیجی و لباس شخصیها در خیابانهای اصلی و فرعی مستقر شده اند

لحظه به لحظه به جمعيت سبز افزوده مي شود

به شدت خیابانها تحت کنترل و بازرسی نیروهای آشکار و نهان حکومتی است

ورودی و خروجی شهر تهران و همچنین ترمینالهای اتوبوسرانی کنترل میشود

نيروهاي بسيجي و پليس فعلا در حال نظارت و كنترل هستند

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
s0r3na & Twitter Shayan

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.