رفتن به محتوای اصلی

وزارت اطلاعات سرنخ حوادث عاشورا را پيدا كرد: كار آلماني‌ها است
27.01.2010 - 14:10

 

پس از حوادث خونين عاشورا حكومت در يك فرار به جلو براي پوشاندن جنايت‌هاي مهيبي كه در روز مقدس شيعيان و در ماه حرام انجام داده بود، تبليغات وسيعي به راه انداخت و مدعي «حرمت شكني» تظاهر كنندگان در اين روز شد. پس از آن با برگزاري تظاهرات 9 دي كه جمعيت حاضر در آن با همه ترفندهاي ممكن حدود يك دهم جمعيت تظاهرات سكوت 25 خرداد مي‌شد، كودتاچيان مدعي تظاهرات «ده‌ها ميليوني» در اعتراض به «هتك حرمت عاشورا» شدند. تظاهراتي كه خود در آن انواع ناسزاها را خطاب به مخالفان سر دادند و حرمت مردم را با گوساله و بزغاله خواندن‌شان شكستند.

بعد از همه اين‌ها امروز معاون وزارت اطلاعات در كنفرانس مطبوعاتي كه خبر آن درخبرگزاري‌هاي مختلف از جمله ايلنا منتشر شده «از دخالت ديپلمات‌هاي آلماني در اغتشاشات روز عاشور خبر داد.»

او به خبرنگاران گفته «اغتشاشات ظهر عاشورا از قبل سازماندهي شده و در آن جريان فتنه، ضدانقلاب، شبكه‌هاي وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي حضور داشتند.» در همين رابطه اين معاون وزير اطلاعات از شناسايي و دستگيري يكي از مشاوران نزديك ميرحسين موسوي خبر داده و گفته: «طبق اسناد و اعترافات اين فرد وي از طريق سر شبكه‌هاي سرويس اطلاعاتي يكي از كشورهاي اروپايي مرتبط بوده و سرويس‌هاي اطلاعاتي با در اختيار قرار دادن ابزار شنود (!؟) از وي اطلاعاتي را كسب مي‌كردند.»

گفتني است تمام مشاوران مير حسين موسوي در روزهاي پس از عاشورا بازداشت شده‌اند و معلوم نيست اين مشاور مورد نظر كيست كه آلماني‌ها با ابزار شنود از او كسب اطلاع مي‌كرده‌اند!

البته تاكنون هيچ يك مقامي هويت پرسنل نيروي انتظامي كه مردم را با ماشين زير گرفتند اعلام نكرده‌ و گفته نشده كه آن‌ها از كجا دستور مي‌گرفتند.

 پشت پرده حوادث روز عاشورا به روایت معاون وزیر اطلاعات

معاون وزیر اطلاعات از نقش مشاور جاسوس موسوی، دیپلمات‌های آلمانی، گنجی، مخملباف، كدیور، فاطمه حقیقت‌جو و مهاجرانی و نیز گروهك‌های تروریستی در اغتشاشات روز عاشورا پرده برداشت.

به گزارش فارس، معاون وزیر اطلاعات امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریك به مناسبت ایام دهه فجر در خصوص اغتشاشات روز عاشورا با بیان اینكه سازماندهی خاص در فراخوان‌هایی نظیر تشییع جنازه آقای منتظری توسط سایت‌ها انجام شده بود یادآور شد: موسوی در صفحه فیس بوك متعلق به خود برای شركت در آشوب‌گری‌های روز عاشورا اطلاعیه‌‌ای كه متن آن موجود است صادر كرده و در این خصوص فراخوان داده و دعوت‌ كرده‌ بود.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینكه اگر این صفحه فیس بوك متعلق به وی نبوده چرا تبری نجسته است، تصریح كرد: كسانی كه در این صفحه بودند این اطلاعیه را مشاهده كرده و به آن عمل كردند و بنا بر دعوت میرحسین موسوی در صحنه اغتشاش‌گری روز عاشورا آمده‌اند.

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به فراخوان‌های سازگارا و نوری‌زاده در شبكه‌های VOA و BBC اظهار داشت: در تمام صحنه‌های اغتشاش، این دو نفر جریان را هدایت كرده و در این خصوص سخنانی را نیز بیان می‌كردند.

این مقام ارشد وزارت اطلاعات با اشاره به اینكه عده‌ای از دستگیرشدگان روز عاشورا از شهرستان‌ها و از طریق اطلاع‌رسانی جریان فتنه در ظهر عاشورا آمده بودند خاطرنشان كرد: این دعوت‌ها برای دست زدن به شورش بود.

وی با بیان اینكه چریك‌های فدائی اقلیت و اكثریت و جریان بهائیت نیز در این خصوص فراخوان داده بودند، افزود: تعدادی از اینگونه افراد كه در ظهر عاشورا حضور داشتند شناسایی و دستگیر شده‌اند . یك سازماندهی از پیش تعیین شده از سوی جریان فتنه‌گر، ضد انقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی كه معمولا منابع و مرتبطین خود را به اینگونه تجمعات اعزام نمی‌كنند در ظهر عاشورا تدارك دیده شده بود كه در اغتشاشات حضور داشتند .

* نقش دیپلمات های آلمانی در اغتشاشات روز عاشورا

این مقام آگاه در وزارت اطلاعات در ادامه در مورد اینكه در سایت‌های جریان فتنه روز عاشورا را روز شقاوت خوانده بودند گفت: آنها در سایت‌ها گفته بودند كه باید در این روز با پلیس درگیر شده و دست به آتش زدن نیز بزنند.

وی با تاكید بر اینكه افرادی كه بعد از روز عاشورا دستگیر شدند از طیف‌های گوناگون هستند اظهار داشت: یكی از آنها شبكه‌ای وصل به سرویس اطلاعاتی آلمان بوده كه توسط دیپلمات‌های آلمانی نیز هدایت می‌شدند.

وی ادامه داد: این شبكه تعدادی از مردان و زنان جوان بودند كه از طریق همین گروه‌های به اصطلاح سبز فعالیت تبلیغاتی داشته و ارتباط با سایت‌ها و عوامل خارجی داشتند كه از طریق یكی از زنان عضو این شبكه به دیپلمات‌های آلمانی وصل می‌شدند كه البته در میهمانی‌ها و محافل خصوصی آنها نیز شركت كرده و روزانه با آنها اطلاعات و اخبار را تبادل می‌كردند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات خاطرنشان كرد: دیپلمات‌های آلمانی برای تحقیقات در خصوص شناسایی مقرهای اطلاعاتی از این افراد استفاده كرده و برخی‌ها را برای همكاری از طریق همین كانون دعوت كرده بودند .

* پاسخگویی دولت به رفتار غیر دیپلماتیك سفیران خود در تهران

وی با اشاره به اسامی دو دیپلمات آلمانی كه با نام‌های مستعار "یوگی و اینگو " فعالیت می‌كردند؛ گفت: فیلم‌ها و عكس‌های ارتباط این دیپلمات‌های آلمانی با زنان و مردان جوان ایرانی كه خارج از شئون روابط دیپلماتیك بوده موجود است و سفارت آلمان و سفیر این كشور اروپایی باید پاسخگوی رفتار غیر دیپلماتیك خود باشند.

معاون وزیر اطلاعات با تاكید بر حضور این دو دیپلمات آلمانی در اغتشاشات روز عاشورا ، از دستگیری آنها خبر داده و گفت: این دو دیپلمات علائم سبز همراه داشته‌اند و در تحقیقات به عمل آمده از افراد دستگیر شده مرتبط با این دو دیپلمات مشخص شد كه مچ‌بندها و تی‌شرت‌هایی كه آلمانی‌ها حمل می‌كردند در اختیار برخی دیگر از افراد كه در اغتشاشات حضور داشتند نیز قرار گرفته‌است.

* دستگیری مشاور جاسوس موسوی

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه با توجه به اسناد به دست آمده بنا داریم اعتراض دیپلماتیك را از طریق وزارت امور خارجه اعلام كنیم در خصوص پرونده‌ای دیگر از اغتشاش‌گران گفت: یكی از عوامل اطلاعاتی غربی یكی از لایه‌های تصمیم‌گیری خاص موسوی و از مشاورین اصلی و نزدیك وی بوده كه دستگیر شده است. وی به یكی از سرویس اروپایی وصل بوده كه با توجه به وسایل جاسوسی كشف شده از وی این اطلاعات را به خارج كشور منتقل می‌كرده است و بنا بر تحقیقات به عمل آمده كار وی تاثیرگذاری در ستاد موسوی بوده‌است.

* تیم موسوم به تیم آلمان در ستاد موسوی

این مقام ارشد وزارت اطلاعات با بیان اینكه این فرد پس از دستگیری اعترافاتی كرده‌است ، افزود: موسوی تیمی موسوم به تیم آلمان دارد كه افراد این تیم تحصیل كردگان در آلمان بوده و تمام خط و ربط خود را از آلمان گرفته كه هدف آنان نشر و بسط فرهنگ و مكتب آلمان در كشور است.

وی در خصوص پرونده دیگری از اغتشاش‌گران دستگیر شده به خانمی اشاره كرد و گفت: این خانم چند پاسپورت اروپایی داشته و قبل از همه اغتشاشات بعد از انتخابات به ایران سفر كرده بود.وی با تعدادی از اراذل و اوباش دوست بوده و پس از رفت و آمد اراذل و اوباش در خانه وی ، ‌در اغتشاشات نیز با چاقو و قمه حضور داشته و پس بازرسی از خانه این خانم 200 فاكتور طلا و جواهر كشف شده كه بیانگر آن است كه پس از هر اغتشاش به آنها طلا و جواهر هدیه ‌داده‌است.

* فیلمبرداری از طریق خودكار

وی این خانم 44 ساله را و مجرد خواند و گفت: این خانم به كشورهای زیادی مسافرت داشته و طی اعترافات خود گفته‌ كه به انجمن تروریستی پادشاهی وابسته است . البته وی در انتقال مواد مخدر با یكی از دیپلمات‌های اروپایی سابقه‌ای نیز داشته است.

وی افزود: این خانم تمام صحنه اغتشاشات را با دوربین‌های جاسوسی (خودكار مانند) فیلمبرداری كرده و این نشاندهنده آن است كه این وسایل را یك سرویس اطلاعاتی غربی در اختیار این خانم گذاشته و به صورت آنلاین اطلاعات را به خارج از كشور و اروپا‌ منتقل می‌كرده است.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات از كشف یك استدیو در منزل این خانم خبر داد و گفت: این خانم دستگیر شده و چهار نفر از اراذل و اوباش كه وی را همراهی می‌كردند نیز همگی سابقه‌دار هستند.

* فراخوان منافقین برای حضور در اغتشاشات روز عاشورا

معاون وزیر اطلاعات به چهارمین پرونده آشوب‌گری‌ها اشاره كرد و گفت: در دستگیری اعضای منافقین روشن شد كه با توجه به فراخوان‌های منافقین اعضای این گروهك تروریستی در تمامی حوزه‌های اغتشاشات حضور داشته و جریان اغتشاش را هدایت می‌كردند كه برهمین اساس بیش از 20 نفر آنها دستگیر شده‌است و البته عموم اغتشاشات روز عاشورا را منافقین در كنار چریك‌های فدائی هدایت می‌كردند.

وی با اشاره به اعترافات آنان و با توجه به اینكه این افراد در گروهك مسلح و تروریستی علیه نظام اسلامی ایران فعالیت می‌كرده و اتهام‌شان محاربه است، افزود: استراتژی منافقین در این روزها موج‌سواری از این جریان بوده و افرادی با چهره‌های بسته در اغتشاشات حضور داشتند كه نقش لیدری را ایفا می‌كردند.

وی با اشاره به حضور، شناسایی و دستگیری چپ‌های كمونیستی و هواداران چریك‌های فدایی اقلیت و اكثریت و هواداران كمونیست چپ‌های نو گفت: بیش از 30 نفر آنها دستگیر شده‌ كه با فراخوان‌ها در اغتشاشات حضور داشته‌اند.

* بهائیان و ارتباط عقیدتی و سیاسی با رژیم صهیونیستی

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات به حضور بهائیان در اغتشاشات عاشورا اشاره كرد و گفت: بهائیان شعارهای هنجارشكن در این روز سر داده اند كه در حال حاضر حدود 15-14 نفر آنها دستگیر شدند. البته با توجه به ارتباط عقیدتی و سیاسی كه آنان با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشته‌اند.

وی به عدم اعتقاد اغتشاش‌گران به روز عاشورا و امام حسین اشاره كرد و گفت: بوش و رایس در اظهاراتی گفته بودند كه باید ریشه ایران را بزنیم و عمق استراتژیك ایران شیعه و ائمه معصومین و عمق شیعیان امام حسین(ع) است. آنها در ظهر عاشورا می‌خواستند مردم را به صحنه بیاورند كه در پاسخ آنها مردم در روز 9 دی جواب هنجار شكنان كه می‌خواستند ریشه این ملت را بزنند را دادند و اعلام كردند كه ریشه ملت ایران زدنی نیست.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به استفاده جریان فتنه از فضای سایبر و مجازی، گفت: بشیریه و نصر كه مشاور اوباما رئیس‌جمهور آمریكا نیز هست هدایت جریان فكری -آمریكایی- این جریانات را در دست دارند.

* دروغ شاه كلید جریان فتنه

وی با بیان اینكه جریان فتنه یك شاه كلیدی از شایعه به نام دروغ دارد، تصریح كرد: همه جریان فتنه كه بازی‌خورده سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های فكری كشورهای غربی‌اند به فكر براندازی این نظام هستند و این كلمه ـ دروغ ـ را ایجاد كرده و آن را در یك دیوار بتنی بسیار ضخیم قرار داده‌اند.

* تمام مشاوران موسوی خواهان آن بودند كه وی كلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به مناظره موسوی و احمدی‌نژاد با بیان اینكه موسوی در این برنامه بركلمه دروغ تاكید داشت گفت: تمام مشاوران موسوی خواهان آن بودند كه وی كلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد.

معاون وزیر اطلاعات دروغ، تقلب و تجاوز را سه ضلع این مثلث عنوان كرد و افزود: این سه ضلع مثلث، كاملا كذب و در یك اتاق عملیات روانی طراحی شده‌ بود.

* انگیزه دادن جریان فتنه به افراد ضد نظام

وی با تاكید بر اینكه كار دیگر جریان فتنه این بود كه به افراد سابقه‌دار، ضد نظام و مسئله‌دار كه بعد از انتخابات خلع‌ لباس و طرد شده‌‌بودند انگیزه دهند، گفت: البته گروه‌های ضد انقلاب برنامه‌های وسیعی برای دانشجویان از لحاظ توان فكری و فرهنگی تدارك دیده‌اند.

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت براندازانه سایت اینترنتی جرس بیان كرد: گنجی، مخملباف، كدیور، فاطمه حقیقت‌جو و مهاجرانی بازوی عملیاتی میانجی میان غرب و جریان فتنه در داخل كشور هستند كه از مهمترین عوامل فتنه به شمار می‌آیند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات افزود: شبكه‌ای از گروهایی كه از طریق فضای مجازی و چت‌كردن با یكدیگر در خصوص وقایع عاشورا ارتباط داشتند را نیز دستگیر كرده‌ایم.

* اعترافات فرد دستگیر شده

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری یك شبكه NGO تحت عنوان روانكاوان كه تحت كنترل یك خانم بود، اظهار داشت: این خانم با تعدادی از دختران و پسران ارتباط برقرار كرده و با آنها در تمامی اغتشاشات نیز شركت می‌كرده است. در اعترافات این خانم نیز آمده‌است كه " اگر در تظاهرات شركت نكنند این جنبش تعطیل خواهد شد ".

وی با اشاره به دستگیری گروهی از معماران و عكاسان ادامه داد: در اغتشاشات ظهر عاشورا خبرنگار ایتالیایی دستگیر شده كه توسط انگلیس در آفریقای جنوبی آموزش‌هایی دیده‌است و بعد از مدتی گروهی حدود 15 نفره را تشكیل داده و عكس‌های اغتشاشات را به خارج از كشور منتقل می‌كردند.

معاون وزیر اطلاعات از دستگیری موسسه‌ای فرهنگی - هنری خبر داد و گفت: این افراد با صدور بیانیه‌های دروغین، به طرفداری از خانواده‌های به اصطلاح كشته‌شده و شهدای دروغین در اغتشاشات ایجاد تشنج می‌كردند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه " دشمن به صحنه آمده است "، گفت: وزارت اطلاعات به شدت به این موضع حكیمانه رهبر انقلاب اعتقاد داشته و امروز جریان فتنه با پوشش‌های مختلف به دنبال آشوب‌گری است و ملت باید با این جریان برخورد كنند.

parlemannews

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ندای سبز آزادی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.