رفتن به محتوای اصلی

ايجاد اختلاف در جنبش
26.01.2010 - 17:10

سلام،

در مورد شش موضوع صحبت میکنیم:

موضوع اول اینکه خبر خبرگزاری فارس که به نقل از آقای کروبی جوری مطرح کرده بود که گویا آقای کروبی دولت آقای احمدی نژاد رو به رسمیت میشناسه جنجال بر انگیز شد روز گذشته و مصاحبه پسر آقای کروبی هم کمی بر ابهام افزود.

به هر صورت در این موردمن سه تا نکته دارم که بگم:

نکته اول اینکه به خبر خبرگزاری فارس، خبرگزاری که دست سپاهه اعتماد نیست به خصوص که خبرنگارش بیرون از جلسه کنگره حزب مردم سالاری در بین خبرنگاران دیگه یه چیزی پرسیده و بعدا به سبکی که خودش میخواسته نوشته. به هر حال متن صحبت آقای کروبی در حزب کنگره مردم سالاری کاملا محکم و منطبق با حرفهایی است که قبلا هم آقای کروبی زده. اما چرا خبرگزاری فارس این کار رو میکنه روشنه، الان مدتی است که حکومت به دلیل اینکه میداند در 22 بهمن کاری نمیتونه بکنه، مسیرهای راهپیمایی است که آقای خامنه ای هم گفته مردم بیایند و بنابراین میدانند که وقتی مردم سبز به این مسیرها برن امکان جدا کردن ندارن مثل روز قدس و نمیتونن هم برخورد کنن اما تمام هم و غمشون رو گذاشتن که اولا با ایجاد وحشت، دستگیری و ارعاب مردم رو بترسونند

و دوم اینکه با ایجاد اختلاف در جنبش، بین داخل با داخل، داخل با خارج، خارج با خارج بلکه مردم رو دلسرد بکنن و به هم زدن وحدت باعث بشه که مردم نیایند. به هر صورت این بازی کودتاچی ها روشنه و جنبش هم خیلی خوب داغ ایجاد اختلاف رو به دل کودتاچی ها تا الان گذاشته.

نکته دوم این است که همونطور که خانم رهنورد در مصاحبه با روز آنلاین با خانم فرشته قاضی خبرنگار این وبسایت توضیح داده رفتن دولت کودتاچی احمدی نژاد کف مطالبات مردمه. آقای کروبی هم تا کنون خلاف این رو نگفته] هم ایشون و هم آقای موسوی تا امروز به قولی که به مردم دادن برای اینکه رای اونها رو حفظ بکنن، حق مردم رو پس بگیرن و دولت غیر مشروع آقای احمدی نژاد رو غیر قانونی میدونن پافشاری کردن و ایستادگی داشتن.

فکر میکنم که به دلیل ابهاماتی که مصاحبه پسر آقای کروبی ایجاد کرده شاید بد نباشه که اگر خود آقای کروبی صلاح بدونن ابهام زدایی بکنن آنچنان که خانوم رهنورد به روشنی و صراحت ابهام زدایی کردن و تاکید کرده ایشون مثل آقای مهندس موسوی که قبلا هم گفته که هیچ زد و بند پشت پرده ای نیست، شفاف و روشن دولت آقای احمدی نژاد رو غیر قانونی میدونند.

نکته سومی که میخواستم عرض بکنم این است که به هر حال در فضای سیاسی کشور خیلی ها مطرح میکنند که اگر مجلس دولت آقای احمدی نژاد رو عزل بکنه و پایین بکشه این یک فرجی است. به هر حال این یک راه حلی است که خیلی ها مطرح کرده اند، شاید اون بند اول نامه شماره 17 آقای موسوی هم به نوعی میخواهد همین رو جلوی پای کودتاچی ها بگذاره که آقای خامنه ای از پشت دولت بره کنار و مجلس برخورد کنه.

آقای رفسنجانی هم که گفته بود راه حل اداری داره و مجلس میتونه عزل بکنه احمدی نژاد رو به شرط اینکه آقای خامنه ای دستش رو از پشت دولت بر داره همین رو میخواد بگه، آقای کروبی به نوعی همین رو قبلا هم گفته الان هم پافشاری کرده که اگر مجلس به کار دولت رسیدگی بکنه میتونه اون رو عزل بکنه. به هر صورت از زاویه جنبش چیزی که مهم است این است که کف مطالبات مردم این است که دولت کودتاچی باید ساقط بشه و رای مردم بهشون پس داده بشه. از هر طریقی که اقدام بکنن و بعد از اون راه برای مطالبات بعدی مردم باز میشه که اون مطالبات بعدی همگی توافق داریم که با عقاید مختلفی که کنار همدیگه نشستیم از منی که معتقدم کل قانون اساسی کار آمدی نداره و باید به رفراندوم مردم گذاشته بشه و تغییر بکنه اگر مردم نخواهند کل نظام باید تغییر بکنه تا کسی که ممکنه فکر بکنه این چهارچوب قانون اساسی ظرفیت هایی داره که میشه اجرا کرد و کسانی که ممکنه به حکومت دینی اعتقاد دارن یا کسانی که مثل من اعتقاد دارن حکومت از امور عقلی مردمه به اصطلاح سکولاره و باید نسبت به دین و ایمان مردم بی طرف باشه و پایگاه قدرتش فقط در رای مردم باشه تا در هیچ نهاد دینی و یا نهادهای دیگر و به این ترتیب در واقع حکومت رو لائیک میپسندند همه ماها همه با هم این توافق رو کردیم که وقتی دولت کودتاچی کنار رفت این نظرات رو با صندوق رای حل بکنیم و حاکم بر مقدرات کشور فقط و فقط رای مردم و خواست مردم باشه. این تقریبا چکیده نزاعی هم هست که یک ملت الان با آقای خامنه ای داره، یک طرف آقای خامنه ای ایستاده که میگه اونچه که من میگم باید بشه و برای یک ملت میخواد بزرگتری و آقابالاسری بکنه و یک طرف یک ملت ایستاده و میگه که اونچه که من میگم باید انجام بشه و حاکمیت ملی اصل است در کشور. این رو هم بگم که خبرهایی رو که ما دریافت کردیم این است که آقای خامنه ای خیلی خیلی امیدواره که با این کلک ها و ترفند ها اگر بتواند مردم رو دلسرد کنه و 22 بهمن نیایند و چهارشنبه سوری هم نیایند، چیزی که شنیده شده از ایشون، اونوقت امیدواره که بعد از اون به اصطلاح بیفته به مسیری که مهار بکنه و دوباره اون سایه شوم گورستانی رو بر سر کشور بگستراند.

به هر صورت فکر میکنم ایشون در محاسبه توان مردم و نارضایتی مردم از خودش و کل نظامش اشتباه میکنه و خواهددید که پاسخ مردم، مردم با حرکت هایی که میکنند اجازه نخواهندداد که یک نفر به هر نامی، به نام ولایت فقیه یا هر اسم دیگه ای با استبداد دینی که میورزه بخواهدبه جای همه مردم تصمیم بگیره و این طور برای مردم بخواهد که تعیین تکلیف بکنه.

نکته دومی که میخواستم صحبت بکنم این است که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس خبری که من دریافت کردم. این است که بعد از وقایع عاشورا گزارشی رو به آقای خامنه ای داده بوده که در اون بسیار بسیار ابراز نگرانی کرده بوده که وجهه جمهوری اسلامی در بین شیعیان کشورهایی مثل لبنان و یمن، بحرین، عراق و سایر نقاط دنیا بسیار صدمه خورده و جای اصلی که نیروی قدس سالها سرمایه گذاری کرده بوده دچار مشکل شدند و در واقع به این ترتیب ابراز کرده که حرکت مردم و برخورد خشن و ادم کشانه حکومت در روز عاشورا چگونه در واقع نیروی قدس سپاه رو هم با اشکال مواجه کرده.

نکته سوم سوالیه که یکی از دوستان کرده بود که دوربین هایی که مخفی یا علنی در سطح شهر هست ما چگونه با آنها مقابله بکنیم. به نظر میرسه منطقی ترین و ساده ترین راه حل این است که در آکسیونهایی که حالا چه تظاهرات پراکنده و برق آسا یا تظاهرات بزرگ هستش همراه داشتن ماسک و استفاده کردن از اون بهترین راه مقابله ای است که شما رو میتونه محافظت بکند.

سوال نکته چهارم این است که بعضی بچه هااز خارج نوشتن که در کشورهای اروپایی یا امریکایی یا هر جای دنیاکه هستند جلوی مراکز خرید اگر اعلامیه هایی رو پخش بکنند و بگویند که چینی ها چه بلایی دارند سر ایران میارند و از مردم بخوان که کالای چینی نخرن، ایا این کار خوب است یانه و پشنهاد کردن، به نظر من بسیار کار خوبی است. ممکنه اون فرد اروپایی و امریکایی این اعلامیه رو ببینه و مثلا باز هم کالای چینی بخره ولی این ابرو ریزی از چین میکنه و مطمئن باشین چینی ها خیلی روی این حساب میکنن بنابراین در خارج از ایران اعلامیه هایی که یک نفر دو نفر جلوی مراکز خرید میتونن پخش بکنن میتونه بسیار موثر باشه.

راجع به نظرسنجی یک سری سوالات اومده که من در پاسخ همه اونها باید بگم که این نظرسنجی در ایران در سطح چند استان برگزار شده، در سطح چهار استان و چهارصد نمونه داشته، نمونه ای که گرفته شده خیلی به آمار ارقام اصلی کشور که در سرشماری سال 85 هست نزدیک در اومده بنابراین نمونه خیلی قابل حسابه و خیلی به اصطلاح قابل اتکا است.

نکته آخری راجع به 22 بهمنه و مسیرهایی که حکومت اعلام خواهد کرد، سوال شده بود که آیا ما در همین مسیرها بریم که فردا من راجع به اون توضیح میدم.

تا فردا شاد و پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانیV

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.