رفتن به محتوای اصلی

درخواست از دولتها برای قطع رابطه با ایران
18.01.2010 - 19:10

 

در بیانیه این اتحادیه، از تمامی دولتهای اروپایی، شوراهای محلی، سازمانهای غیردولتی، گروههای حقوق بشری، موسسات آموزشی و سازمانهای دانشجویی خواسته شده که در خصوص وضعیت نامناسب حقوق بشر در ایران سکوت نکنند.

این اتحادیه در بیانیه خود از گروههای حقوق بشری و سازمانهای غیردولتی خواسته به مقامهای جمهوری اسلامی برای رعایت حقوق بشر، فشارهای بیشتری وارد کنند.

چهرههای دانشگاهی و سازمانهای دانشجویی جهان از دیگر گروههایی هستند که این بیانیه از آنها خواسته در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران واکنش نشان دهند.

این اتحادیه با محکوم کردن شکنجهها، تجاوزها و بازداشتها در ایران، هشدار داده که «شرایط توصیف شده در هفتههای اخیر، افزایش چشمگیری داشته که میتواند دلیلی بر سقوط وضعیت حقوق بشر به اسفبارترین» وضعیت ممکن باشد

در ایران بیش از شش ماه است که فشارهای دولتی بر فعالان سیاسی، مدنی، دانشجویی و روزنامهنگاران افزایش یافته است.

در این مدت که با اعتراضهای گستردهای به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه همراه بوده، بسیاری از این فعالان احضار و بازداشت شدهاند.

اتحادیه دانشجویان اروپا اعلام کرده که طی این مدت، جهان شاهد «بیعدالتی آشکار» جمهوری اسلامی علیه معترضان اصلاحطلب بوده است.

این اتحادیه با محکوم کردن شکنجهها، تجاوزها و بازداشتها در ایران، هشدار داده که «شرایط توصیف شده در هفتههای اخیر، افزایش چشمگیری داشته که میتواند دلیلی بر سقوط وضعیت حقوق بشر به اسفبارترین» وضعیت ممکن باشد.

در بیانیه این اتحادیه، از تمامی دولتهای اروپایی، شوراهای محلی، سازمانهای غیردولتی، گروههای حقوق بشری، موسسات آموزشی و سازمانهای دانشجویی خواسته شده که در خصوص وضعیت نامناسب حقوق بشر در ایران سکوت نکنند

در بخش دیگری از این بیانیه، به بازداشتهای پس از حوادث روز عاشورا به خصوص دستگیری ۸۰ دانشجو اشاره شده و آمده است که دستگاههای قضایی و امنیتی، حکم برخی از این بازداشتشدگان را نیز صادر کردهاند.

در حوادث عاشورا و تحولات پس از آن، بیش از دهها نفر بازداشت و زندانی شدهاند. مقامهای قضایی اعلام کردهاند که تعدادی از این بازداشتشدگان با اتهام «محاربه» روبرو هستند.

مجازات «محاربه» در ایران، اعدام است. نهادهای مدافع حقوق بشر از صدور قریبالوقوع چنین حکمی برای گروهی از معترضان ابراز نگرانی کردهاند.

در هفتههای اخیر فشارها بر دانشجویان معترض نیز افزایش یافته است، به طوری که دهها دانشجو به کمیتههای انضباطی احضار و با محرومیتهایی مواجه شدهاند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.