رفتن به محتوای اصلی

ازشب یلدا گذشتیم به استقبال طلوع خورشید برویم
24.12.2009 - 16:41

براساس باورهای باستانی ما ایرانیان ، در فردای شب یلدا و در جدال بین اهورامزدا که نماد زندگی و راستی و زیبائی و روشنائی است و اهریمن که نماد دروغ و زشتی و پلیدی وتاریکی ، خورشید ایران زمین متولد می شود و دنیا را برای آدمیان روی زمین با اشعه تابناک خود ، روشن و گرم و سبز وقابل زیست می سازد. جالب این است که در گذر تاریخ ، باورهای زیبای باستانی ایرانیان همانند روح اسرارآمیز زندگی وهستی ، همیشه یار و همراه تمام اقوام ایرانی بوده و جالب تراین که مردم تیزهوش این سرزمین در این جدال تاریخی بین روشنائی و تاریکی ، چه بسیارکه برتن شخصیت ها و رویدادهای اجتماعی نیز جامه ی نور وظلمت پوشانده و آنان را رو در روی یکدیگر قرار داده اند تا سرانجام خورشید راستی و روشنائی براهریمن تاریکی و دروغ چیره گردد. و این داستانی است که از چند هزار سال پیش تا به امروز ادامه دارد و شاید یکی ازرازهای جاودانگی ایرانیان به عنوان ملتی بزرگ در یک محدوده جغرافیائی ، درهمین فرهنگ اساطیری چیرگی نور بر ظلمت نهفته باشد.

با نگاهی گذرا به قیام های تاریخی این سرزمین ، از قیام کاوه آهنگر و مزدک ومانی و ابومسلم خراسانی و بابک خرم دین و غیره وغیره گرفته تا قیام بابیان و مشروطه و سی تیر و نفت و 22 بهمن و سرانجام قیام سبز کنونی همه جا رد پای نمادهای نور و ظلمت و آزادی و استبداد که در مقابل یکدیگر صف آرائی کرده اند مشاهده می شود . نماد سازی ایرانیان , و کشاندن تقابل نور و ظلمت به عرصه اجتماعی و سیاسی جامعه ، حتی پس ازتسخیر ایران بوسیله اعراب وتحمیل دین اسلام به ضرب شمشیرتعصب وجهالت و کشتارهای هولناک بر مردم این سرزمین همچنان ادامه یافت و چنین بود که ایرانیان به ظاهرمغلوب و شکست خورده ، با استمداد از فرهنگ باستانی خود ، از شخصیت هائی نظیر حضرت علی و امام حسین علیرغم واقعیت زندگی و تاریخی آنان ، مظاهری از آزادگی وعدالت جوئی ساختند تا بتوانند از این نمادها در قیام های خود بر ضد اعرابی که ظاهراً کشورشان را فتح کرده بودند استفاده نمایند . همچنین قیام ها همیشه برضد پادشاهی ستمگر یا خلیفه ای خون ریز که مظاهر تاریکی وظلم و قتل وغارت بوده اند صورت گرفته است و مردم ایران نیز در طول تاریخ ، همیشه جامه ای از راستی و پاکی و آزادگی برتن تمام شخصیت ها و رهبران این قیام کرده اند ( دراینجا توضیح این نکته نیز ضروری است که در طول تاریخ پر فراز ونشیب قیام های ایرانیان برعلیه خلفای خون ریز و پادشاهان ستمگر فقط یک مورد را سراغ داریم که شخصی با فریب و نیرنگ و وعده های دروغین به مقام رهبری قیامی مردمی بالا رفته باشد و آن مورد قیام 22 بهمن 1357 است که رهبر یعنی روح الله خمینی بلافاصله پس از کسب قدرت به کشور وملت ایران خیانت و تمام وعده هائی را که پیش از قیام به مردم ایران داده بود به طاق نسیان سپرد ، که البته درآن جریان آنچنانکه نگارنده این سطورهمیشه در نوشته های خود برآن تأکید داشته ام قبل از هرچیز وهرکس ، احزاب و گروههای سیاسی و انقلابی و بسیاری از "روشنفکران" بی خرد و ایدئولوژی زده مذهبی و غیر مذهبی مقصربودند ، چون آنان بودند با تئوری بافی خود و به امید سهیم شدن در قدرت برای آخوندی یاغی و از دنیا بی خبر جامه رهبری دوختند و در زیر پرچم "انقلابی و ضدامپریالیستی" خمینی به سینه زنی مشغول شدند وگرنه مردم عادی این کشور از کجا خمینی را می شناختند که او را به رهبری خود برگزینند.)

و اینک طنز تاریخ و تیزبینی مردم سلحشور ایران را نگاه کنید که این روزها درست ازهمان نمادها وشعارهائی برای سرنگون ساختن باند فاسد و جنایتکار خامنه ای استفاده می نمایند که روزگاری خمینی دروغگو از آن نمادها و شعارها برای سرنگون ساختن دیکتاتوری شاه استفاده کرده بود . اینک خامنه ای واراذل و اوباش پیرامون او هستند که توسط مردم ایران در جایگاه یزید و معاویه نشانده شده اند و موسوی و کروبی و زنده یاد منتظری هستند که توسط همین مردم ، به نمادی ازمظلومیت امام حسین تبدیل شده اند .

تاسوعا و عاشورای امسال که هم اکنون در آستانه آن قرار داریم زلزله ای در ایران بپا خواهد شد که این سرزمین در طی سالهای حکومت جهل وجنایت اسلامی نظیر چنین زلزله ای را به خود را ندیده است . قیام سبز ملی و سرتاسری مردم در این روزها ، نماد "آزادگی امام حسین" را به پتکی بدل خواهد کرد برای کوبیدن باند فاسد و خون ریز خامنه ای ، باندی که 30 سال است ریاکارانه اسلام را به ابزاری جهت غارتگری و تجاوز و آدمکشی بدل کرده است. قیام سبز و فریاد مظلومیت ملت ایران که بیش از شش ماه است به مناسبت های مختلف پایه های پوشالی حکومت اراذل و اوباش را لرزانده است در این روزها به اوج خواهد رسید و با احساسات مذهبی مردم که حکومت دروغ و فاسد ولایت مطلقه فقیه آنرا جریحه دار ساخته است در خواهد آمیخت .

هیچکس نمی داند و نمی تواند پیش بینی کند که قیام سبز مردم ایران در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال تا کجا پیش خواهد رفت آنچنانکه در روز 20 بهمن ماه 1357 هیچکس نمی توانست پیش بینی کند که دو روز دیگر یعنی در روز 22 بهمن ماه ، مردم ایران آخرین ضربه را بر پیکر رژیم دیکتاتوری شاه وارد خواهند ساخت ، و آنچنانکه هیچکس نمی توانست پیش بینی کند که در فردای کودتای انتخاباتی خامنه ای – احمدی نژاد ، ملیون ها نفر از مردم ایران بدون هیچ تشکیلات و سازماندهی ، بصورت خودجوش در خیابانهای تهران وشهرستانها چون سیلی خروشان به حرکت درآیند . ولی یک چیز را می توان با قاطعیت گفت و آن این است که فرمول و قانون بندیهای قیام نهائی و سرنوشت ساز ملت سلحشور ایران درهیچ کتابی نوشته نشده و تاریخ وقوع آن نیز توسط هیچ رهبر ، سازمان سیاسی و یا تئوری پردازان رنگارنگ ما زمان بندی نشده است . اراده و شور و شوق مردم ایران است که قیام نهائی و سرنوشت ساز ملت بزرگ ایران را رقم خواهد زد . همچنین یک چیز را می توان پیش بینی کرد و آن این است که حکومت وحشی و افسار گسیخته ی خامنه ای علیرغم تمام درنده خوئی ها و قدرت نمائی های اش ، عمرش به سر رسیده و نفس های آخرش را می کشد . ترس مرگ سرتاپای وجود خامنه ای فرتوت و سرداران سواره و پیاده اش فرا گرفته است واراذل و اوباش چماق بدست در مقابله با قیام سرتاسری و ملیونی مردم ایران در روزهای تاسوعا و عاشورا کارائی خود را از دست خواهند داد . فقط کمی دیگر صبر کنید تا شاهد حماسه آفرینی مردم دلیرایران باشید که از شب یلدا گذشته ایم و طلوع خورشید اجتناب ناپذیر خواهد بود ، و این را مادر و مادربزرگ و مادرمادر بزرگ ازهزاران سال پیش تا به امروز در شب یلدا در گوش فرزندان این آب و خاک خوانده اند .

3 دی ماه 1388

24 دسامبر2009

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.