رفتن به محتوای اصلی

آتش زدن عکس؛ اقدام عمروعاص وار کودتاچیان
12.12.2009 - 19:38

گفتگوی محسن سازگارا یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸

سلام،

متن پیاده شده روز شنبه ۲۱ آذر

امروز در مورد شش موضوع صحبت می کنیم.

بیانیه ی ارتش و وظیفه ی ما

موضوع اول مربوط به بیانیه ی بخش هایی از ارتش و بازتاب های گسترده ی این بیانیه است. نکته ای که در این مورد می خواهم برآن تاکید کنم این است که وقتی بخش هایی از ارتش اینگونه همبستگی خود را با ملت نشان می دهند، بر عهده ی ماست که هرجا نیروهای ارتش را می بینیم با آنها روابط خوب برقرار کرده و بیش از پیش آنان را به جنبش سبز دعوت کنیم و نشان دهیم که ملت قدر این پیشتیبانی را می داند. در ضمن به احتمال زیاد بخش های زیادی از ارتش هنوز نمی دانند که بخش هایی از ارتش همبستگی خود را با جنبش سبز اعلام کرده اند، بنابراین اگر فرد ارتشی را می شناسیم می بایست این بیانیه را به اطلاع وی رسانده و سپس نشان دهیم که قدردان پشتیبانی ارتش از ملت هستیم.

این کار این خاصیت را دارد که هم ارتشی ها را دلگرم می کند و آنان نیز پی می برند که مردم قدردان آنها هستند و هم اینکه این قدردانی و اطلاع رسانی باعث می شود که بخش های دیگری از ارتش هم همبستگی خود را با مردم اعلام کنند. همچنین بخش هایی از سپاه هم همین نظرات ارتشی ها را دارند و آنها هم وقتی ببینند که مردم اینگونه قدرشناس نیروهای مسلح شان هستند که پشتیبان ملت قرار می گیرند، آنها نیز برای پیوستن به مردم دلگرم می شوند.

آتش زدن عکس؛ اقدام عمروعاص وار کودتاچیان

داستان آتش زدن عکس آقای خمینی که ازسوی دستگاه تبلیغاتی کودتاچیان ساخته شده و دائما هم مورد تاکید قرار می گیرد، چند نکته را برای ما آشکار می کند. یکی این که این آقایان زمانی که گرفتار شوند عمروعاص وار هیچ خط قرمزی برای خود نمی شناسند و حتی حاضر به شکستن تابوهای خود نیز هستند تا بلکه بتوانند احساسات بخش هایی را که به آنها وفادار نیستند و یا مردد شده اند را تحریک کرده و آنها را به خود جذب کنند.

طنزماجرا اما این است که خود آقایان نیز می دانند که پاره کردن عکس آقای خامنه ای یا آتش زدن آن حساسیتی را در میان پشتیبانان کودتاچیان برنمی انگیزد و کسی را تحریک نمی کند، بنابراین به سراغ عکس آقای خمینی رفتند تا بلکه بتوانند از طریق ایشان مقابل ریزش نیروهای خود را بگیرند.

آقایان حتی اعلام کرده بودند که حوزه ی علمیه در اعتراض به این عمل تعطیل شده است، اما مدیریت حوزه با رد این ادعا گفت که تنها در زمانی که عده ایی قصد اعتراض به این عمل را دارند درس تعطیل است وگرنه حوزه دایر بوده و به کار خود ادامه می دهد.

همچنین تلاش کردند که راهپیمایی و تظاهرات گسترده در اعتراض به آتش زدن عکس آقای خمینی به راه بیاندازند که این کار به قدری نخ نما و ضعیف بود که حتی از اعلام خبر آن در روز جمعه هم عاجز ماندند.

در هر صورت باید گفت که عمر اینگونه جوسازی ها گذشته است و مشکل کودتاچیان و عدم مشروعیت شان عمیق تر از اینهاست که بشود با چنین نمایش هایی جبرانش کرد.

ماجرای مجید توکلی؛ دفاع از تساوی زن و مرد

نکته ی بعدی مربوط است به ماجرای پیش آمده برای دانشجوی مبارز مجید توکلی است که یکبار دیگر هم عمق ترس حکومت از مجید توکلی و مجید توکلی ها و هم حقارت کودتاچیان را نشان می دهد که فکر کرده اند حالا اگر در خبرگزاری فارس یا سایر دستگاه های تبلیغاتی کودتاچیان عکس مجید توکلی را با چادر و مقنعه چاپ بکنند با این کار مجید توکلی را تحقیر کرده اند در حالیکه باید گفت اگر به فرض مجید توکلی اینکار را برای حفظ خود کرده باشد بسیار هم کار خوبی بوده است و اگر آقایان به زور وی را وادار به اینکار کرده و یا اصلا تصویر را با فتوشاپ درست کرده باشند باز هم تفاوتی نمی کند و آنچه که مهم می باشد این است که در مبارزه ای که ما در پیش داریم زن و مرد با هم مساوی بوده و نه تنها برای هیچ مردی توهین به حساب نمی آید که بگویند خود را به شکل زن ها درآورده است و یا بر عکس، بلکه این افتخار ماست که برای حقوق مساوی زن و مرد و هر شهروند ایرانی دوش به دوش مبارزه می کنیم. در اینجا باید پشتیبانی خود را اعلام کنم با آقایانی که در فیس بوک و دیگر سایت ها عکس های خود را با بر سر کردن روسری منتشر کرده اند و با این کار هم از مجید توکلی حمایت کرده اند و هم نشان داده اند که مدافع حقوق مساوی برای زن و مرد بوده و این کمپینی که زن های ما از چند سال پیش آغاز کرده اند مورد حمایت مردهای ما نیز هست.

امروز شنیدم که برخی بچه ها می گویند در دهه ی محرم هم پسرها در دسته های سینه زنی شالی را که به گردن خود می انداختند را به حمایت از مجید توکلی بر روی سر خود خواهند انداخت.

در هر صورت این هم از ماجرایی است که بیش از پیش قدرت جنبش سبز و حقارت کودتاچیان را نشان می دهد.

مرگ آقای سلیمانی و نظام مافیایی

نکته ی چهارم مربوط به مرگ آقای سلیمانی و همسر ایشان است. آقای سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اعتماد مبین متعلق به سپاه پاسداران است، همان شرکتی که در خرید مخابرات دست داشته است. باید گفت که در نظام های مافیایی اینگونه هرکسی به هر دلیلی فوت می کند به این دلیل که روابط مافیایی در میان آنها وجود دارد همیشه شک بر این است که دست رییس مافیا در کار است. در مورد مرگ آقای سلیمانی هم همین اتفاق افتاده است به خصوص که این حکومت در کارنامه ی خود مرگ مشکوک سعید امامی را هم دارد و معلوم نیست که با تشتت و فسادی که وجود دارد در داخل حکومت و روابط مافیایی آنها چه می گذرد.

ادامه ی تهدیدها

نکته ی بعدی مربوط است به تهدیدهای آقای اژه ای، احمدی مقدم و دیگرانی است که قبل و بعد از 13 آبان 16 آذر نیز مطرح کرده بودند مبنی بر این که ما دیگر اعتراض ها را تحمل نمی کنیم و برخورد خواهیم خواهیم کرد. یکی از اعضای ستاد نمازجمعه تهران هم گفته است که بیایید با یک حرکت حسینی این اعتراض ها را سرکوب بکنیم. در حالیکه امام حسین (ع) خود با یارانش مظلومانه به دست حکومت یزید کشته شدند. معلوم نیست آقایانی که می خواهند دست به خشونت و تجاوز و آدمکشی بزنند چگونه خود را به امام حسین (ع) منسوب می کنند؟! این آقا باید بگوید که بیایید یک کار یزیدی بکنیم و زن و فرزند مردم و ملت صلح دوست ایران را مورد تعرض قرار دهیم. بچه های جنبش سبز به درستی اشاره کرده اند که در ماه محرم کار حکومت یزید تمام است و یزید و یزیدیان که رودر روی مردم قرار گرفته اند شانسی برای بقا ندارند.

ضرورت افزایش دانش

نکته ی آخری امروز مربوط است به ادامه ی بحث دیروز و معرفی مقالات و کتاب ها. امروز دو مقاله ی دیگر به نام های "مبارزه ی بی خشونت" و "کارزارهای بی خشونت" هر دو نوشته ی دکتر رامین احمدی است را معرفی می کنم. ویژگی این دو مقاله این است که مثال های آورده شده در آنها مربوط به ایران است.

کتاب دیگر هم "مبارزه ی مسالمت آمیز" است که نوشته ی سه نفر از مبارزین صربستان بوده که بر علیه حکومت میلوسوویچ مبارزه می کردند. همچینین همراه این کتاب شما را دعوت می کنم که به خواندن 198 روش مبارزه ی بدون خشونت به نقل از جین شارپ که در انتهای همین کتاب آمده است.

چون در آستانه ی دهه ی محرم هستیم با توجه به تحولاتی همچون بیانیه ی ارتش، مبارزه ی ما وارد فازهای جدید و مهمی می شود و در این شرایط افزایش دانش برای همه ی ما دارای اهمیت است، بنابراین خواندن این مطالب را به صورت فردی یا جمعی به همگی شما توصیه می کنم.

****

متن پیاده شده روزجمعه 20 آذر

سلام

جمعه 20 آذر 88،11 دسامبر 2009 میلادی

امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.

اعلامیه گروهی از ارتش ها

موضوع اول اعلامیه جمعی از فرماندهان و پرسنل واحدهای مختلف ارتش است،این اعلامیه که در آن به صراحت به آن بخشهای متجاسر سپاه اخطار شده که حق ندارند رو در روی ملت بایستند و سلاح ارتشی و سپاهی باید درخدمت دفاع از ملت باشد ، امضای جمعی از فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، خلبانان، ستاد مشترک ارتش، و گروه سی وسه توپخانه اصفهان ،هوانیروز و بخشی از واحد های ارتش را دارد .

من فکر میکنم که این واکنش ارتش باید بخشی از حرکتی باشد که بدانیم ملت ایران می کند، و طبیعتا ارتش هم به مانند بدنه سپاه بخشی از بدنه ملت است واین واکنشی است که به صورت طبیعی از خود نشان می دهد و در واقع با این حرکت من فکر می کنم که زمینه مساعد تر بشود که اولا ما بیش ازگذشته مواظب حفظ دیسیپلین مبارزات بی خشونت باشیم و تاکیدمان بر تداوم راه مبارزات مدنی که داریم را قویتر بکنیم .

نکته دیگر این است که هر چه به صحنه های نهایی مبارزات مان نزدیکتر می شویم ،حفظ همبستگی ملی، حفظ یکپارچگی ما در همه جبهه ها، همه جناح های سیاسی، فکری،عقیدتی که هستند واجب تر می شود به خصوص این که با حرفی که مهندس موسوی زدند که ما اختلافات خودمان را به رسمیت می شناسیم و در واقع صندوق رای که تعیین کننده خواهد بود این راهنمای خیلی خوبی است که تمام طیف های ملت در کنار یکدیگر بتوانیم کار بکنیم و امیدوار هم هستیم که نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی کشور در دفاع از مبارزه صلح آمیز و بی خشونت ملت ایران آنها هم یکپارچه باشند و کمک بکنند به اینکه حاکمیت ملی در مقابل حاکمیت جمعی سردار و آدمهای فاسد و سودجوورانت خوار بتواند محقق شود.

سخنرانی اوباما

نکته دوم نظق آقای اوباما در مراسم اهدای جایزه صلح نوبل است که به صراحت از ایران و ملت ایران نام می برد و به صراحت مبارزات ملت ایران را مطرح کرده و در پایان هم گفته ای بسا کسان دیگری از او مستحق تر بودند برای دریافت این جایزه ، کما این که خیلی از مطبوعات از جمله روزنامه واشنگتن پست نوشتند که ای کاش این جایزه را به ندا آقا سلطان و ملت مبارز ایران و جنبش سبز ملت ایران می دادند. خیلی هم مطرح است که شخصیت سال مجله تایم جنبش سبز ملت ایران خواهد شد برای مبارزاتی که مردم کرده اند.

بدترین دیکتاتور سال از ایران

در همین رابطه نکته سوم را می گویم و آن این که دانشگاه اسلو هم هر سال در نروژ به موازات جایزه صلح نوبل بدترین دیکتاتور سال را انتخاب می کند و در سرکوب آزادی و حقوق مردم بیشترین نقش را داشته و امسال این جایزه را به آقای خامنه ای دادند به عنوان بدترین دیکتاتور سال در میان 11 نامزدی که داشتند به هر حال فکر می کنم مبازرات مردم ایران به خصوص اتفاقاتی که در 16 اذر امسال افتاد مجداد توجه تمام دنیا را جلب کرد و تمام مطبوعات دنیا را وادار کرد که مبارزات ملت ایران را منعکس کنند و به احتمال زیاد این صحبت آقای اوباما و سایر اتفاقاتی که افتاده باید واکنشی به مبارزات ملت ایران به ویژه در روز 16 اذر دانست. یک بار دیگر مردم نشان دادند از تهدید نمی ترسند و با زیرکی مبارزات خود را ادامه می دهند.

حمله مصلحی به هاشمی

نکته چهارمی که می خواستم بگویم این که آقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات کابینه کودتایی دولت آقای احمدی نژاد حملات شدیدی را کرده به آقای رفسنجانی و بدون آن که صراحتا اسم بیاورد اما در واقع خط و نشان کشیده و آن چیزی که بیش از همه برای این آقای وزیر اطلاعات که در واقع باید او را مدیر تصفیه این وزارت خانه بدانیم که از طرف سپاه گذاشته شده که پرسنل وزارت اطلاعات و مدیرانش را تصفیه کند.

اما در واکنشی که نشان داده بیشترین جایی که ابزار ناراحتی کرده آن جایی است که آقای رفسنجانی گفته اگر مردم ما را نخواهند و ما را قبول نداشته باشند ما کنار می رویم و این تاکیدی است بر این که تنها و تنها پایه مشروعیت و حقانیت هر نظام حکومتی فقط رای و مقبولیت مردم است و آقای خامنه ای که با جعل کردن یک حق الهی برای خودش برای منصب ولایت فقیه از پرسنل سپاه و نیروهای مسلح می خواهد که برای حفظ او مردم را بکشند ، در واقع یک جعل دینی کرده است و بزرگان دینی هم هرگز یک همچون چیزی را قائل نیستند که کسی علی رغم خواست مردم بخواهد به مردم حکومت کند و بگوید من یک حق الهی دارم به خصوص در زمان غیبت امام زمان آن چنان که بسیاری از فقها ذکر می کنند از جمله آقای منتظری حقانیت حکومت ها فقط و فقط به رای مردم است و این رای مردم این خواست مردم است که یک حکومتی را مشروع می کند لذا این را عرض می کنم به خصوص برای کسانی که احتمالا در بخش هایی از سپاه یا نیروی انتظامی فکر کنند که شرعا موظف اند از کسی که اکثریت ملت او را نمی خواهد دفاع کنند. شرع هم صحه می گذارد که حاکم باید تسلیم رای اکثریت مردم باشد.

جایزه حقوق بشر برای منتظری

نکته پنجمی که اعطای تندیس حقوق بشر در سال گرد تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر از سوی کانون مدافعان حقوق بشر به آقای آیت الله منتظری است که انصافا بهترین گزینه است و محترم ترین کسی است. ایشان که مبارزات اش در راه حفظ حقوق ملت ایران از سال ها پیش آغاز شده، بار ها و بار ها در عمل این پای مردی خودش ا در حفظ حقوق ملت نشان داده است .

تاسوعا و عاشورا

نکته ششمی که می خواستم بگویم این است که در تاسوعا و عاشورا و دهه محرم که در پیش است حرکت مردم در هر منطقه ای پراکنده شکل می گیرد ولی حتما و حتما در روز تاسوعا و عاشورا در تمامی شهر ها یک محور انتخاب خواهد شد که همه در ان جا حضور خواهند داشت وآرام ارام هم این موضوع مطرح می شود که تجمع بزرگ ملت ایران در روز تاسوعا و عاشورا به منزله رفراندم بزرگی است که ملت ایران در ان نشان خواهد داد که دولت کودتایی و شخص آفای خامنه ای و حکومتی که بر اساس زور بنا شده است را نمی خواهند . حرکت مردم در این دو روز از حساسیت بالایی برخوارد است و توجه دنیا هم به این موضوع جلب شده است .

یادآوری منابع

به همین دلیل فکر کردم یادآوری بکنم از کتاب هایی که قبلا راجع به آن صحبت کردیم و مجداد ضمیمه برنامه ها بکنم امروز و فردا. یکی کتاب ضد کودتای جین شارپ و بروس جیینکنز است . دیگری کتاب لهستان ، قدرت همبستگی است به تجربه مردم لهستان بسیار برای ما خوب است.

کتاب دیگر از دیکتاتوری به دموکراسی است نوشته جین شارپ ، کتاب دیگر جنوب امریکا ، پیکار برای حقوق شهروندی است که مبارزات سیاهان آمریکا را برای حقوق مدنی نشان می دهد مقاله ای هم نوشته اقای جرمی بیچر است و به جنبش سبز ملت ایران هدیه کرده به نام اعتصاب های اجتماعی که در ان به خصوص اعتصاب های کارگری را آقای بیچر توضیح داده است .

من بحث بیشتر راجع به این منابع را می گذارم برای فردا به همراه بقیه منابعی که یاداوری می کنم و خواهشم این است که حالا مبارزات دارد وارد مراحل جدید می شود این کتاب ها را بچه ها اگر نخوانده اند حتما بخوانند و یادآوری بکنند چرا که ما به افزایش دانش خود درباره مبارزات بی خشونت و مکانیسم های آن بیش از پیش احتیاج داریم.

شاد و پیروز و موفق باشید

تا فردا به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.