رفتن به محتوای اصلی

ما می گوییم خامنه ای، شما می شنوید خمینی
12.12.2009 - 15:38

هر چه می گذرد ، جنبش اعتراضی خیلی به فضای انقلابی نزدیک تر می شود . هرچند اکثریت مردم هنوز انتظارات انقلابی ندارند اما گویا حاکمیت اینقدر سردرگم شده که با هر رفتاری ، فضا را بیش از پیش انقلابی می کند. البته حکومت از فضای انقلابی استقبال می کند چون راحت تر می تواند برخورد حذفی انجام بدهد.

وقایع اخیر ، بی شباهت به رویداد های انقلاب نیست هرچند آقای خامنه ای همچنان معتقد است این وقایع اخیر کاریکاتور اعتراضات پیش از انقلاب است اما کم کم باید با واقعیت مواجه شود که آن روزها هم هم لباسان خودش کاریکاتور بودند وگرنه همه می دانند جوانان مردم برای تغییر شرایط موجود جان شان را دادند. وگرنه آقای خامنه ای که جایش بد نبود.

این اقدام اخیر صدا و سیما در نشان دادن تصویر آتش زدن عکس آیت الله خمینی ، از آن حرکت هاست که شاید به نوعی سرفصل وقایع اعتراضی اخیر قرار گیرد. همانطور که انتشار مطلبی به قلم فردی مجعول با عنوان احمد رشیدی مطلق ، سرفصلی شد در تاریخ مبارزات انقلاب ۵۷٫

من نمی خواهم بگویم این تصاویر جعلی است یا خود صدا و سیما ساخته یا جنبش سبز بلکه این برخلاف جریان های جاری است. در هفته های اخیر چهره های معقول جنبش سبز مثل موسوی و کروبی و خاتمی مدام از “امام خمینی” نام می برند. اشکالات فعلی را دوری از “راه امام عنوان” می کنند.

هرچند کم و بیش دلزدگی از ادبیات ایشان در مورد آیت الله خمینی در بخشی از جامعه وجود دارد اما تا کنون در خیابان های ایران جنبش سبز مخالفتی عینی با آنچه “الگوی خمینی” از سوی رهبران جنبش بیان شده ، نشان نداده است.

وقتی مردم شعار می دهند : “خامنه ای قاتله ، ولایتش باطله” ، می توان متصور بود آنها معتقدند اگر قاتل نبود ، ولایتش باطل نبود. یا مثلا شعار “روحانی واقعی ، منتظری صانعی” یعنی اینکه جنبش سبز روحانی خوب را قبول دارد و بد را نه. من تا به حال نشنیدم از آیت الله خمینی در حوزه عمومی و در شعارهای شش ماه اخیر، کسی علیه آیت الله خمینی شعار نداده است.

بنابراین در خوش بینانه ترین شرایط می توان متصور بود کار آتش زدن عکس آیت الله خمینی یک حیله است که سریعا هم در تلویزیون ایران گسترش میابد.

من هم مثل شما آن فیلم را دیده ام . به درستی برخی پرسیده اند چرا فقط آتش زدن عکس آیت الله خمینی نشان داده شده . مشخص است چون نیاز است براساس آن یک تئوری نوشته شود که جنبش سبز عکس امام را پاره کرده ، آتش زده و چه موضوعی از این بهتر که به بهانه این ، با جنبش برخورد شود.

آقای خامنه ای همچنان گمان دارد که جنبش سبز کاریکاتوری از اعتراضات قبل از انقلاب ۵۷ است اما بد نیست پنجره ها را باز کند و بشنود که ما می گوییم “خر نمی خوایم ، پالون خر عوض می شه “.

شاید روزی برسد که جنبش اعتراضی ، به حساب کشی از آیت الله خمینی و عملکرد او بپردازد اما فعلا این خواسته مطرح نیست. فعلا چنانکه در خیابان ها تهران و شهرستانها می بینیم و می شنویم این است که خامنه ای بواسطه حمایت هایش از احمدی نژاد خود را دچار نامشروعیتی عجیب کرده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
sigarchi.net

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.