رفتن به محتوای اصلی

من عاطفه‌ام، مرا هم زندانی کنید!
28.11.2009 - 18:26

 

کمپین اعتراضی علیه حکم عاطفه نبوی

من عاطفه‌ام، مرا هم زندانی کنید!

کمیته گزارشگران حقوق بشر: گروهی از فعالان مدنی با راه‌اندازی کمپین "من عاطفه‌ام" قصد دارند توجه تمامی نهادهای بین المللی و حقوق بشری را نسبت به صدور احکام سنگین علیه فعالان سیاسی و به خصوص عاطفه نبوی جلب کنند.

عاطفه نبوی ‌فعال دانشجویی روز سه شنبه 3 آذر از سوی شعبه 12 دادگاه انقلاب که شعبه مخصوص به رسیدگی به جرایم قاچاق و مواد مخدر است، به 4 سال حبس تعزیری محکوم شد. نبوی به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام" و "فعالیت تبلیعی علیه نظام" از طریق شرکت در راه‌پیمایی 25 خرداد، به چنین حکم سنگینی محکوم شده است.

شرکت‌کنندگان و موسسان این کمپین می‌گویند: "هدف ما این است که دستگاه قضایی و افکار عمومی جهانی را متوجه وضعیت عاطفه نبوی و حکم غیرعادلانه صادره علیه او بکنیم."

این کمپین در اولین فراخوان خود از همه افراد شرکت کننده در اعتراض‌های پس از انتخابات و به خصوص 25 خردادماه، خواسته است. با نوشتن چند خط، اعلام کنند که آن‌ها هم در این اعتراضات حضور داشته‌اند و هم‌فکر عاطفه هستند. بنابراین، اگر‌آنچه عاطفه به خاطرش محکومیت دریافت داشته است، جرم است، همه مجرم هستیم."

کمپین "من عاطفه ام" در معرفی خود می آورد: "همه ما هم‌فکر عاطفه نبوی هستیم و به همراه او در تظاهرات 25 خرداد و سایر اعتراضات شرکت کرده‌ایم. جرم عاطفه، جرم ماست و ما هم آماده‌ایم تا به این دلیل، در کنار عاطفه زندانی شویم."

عاطفه نبوی، در شام‌گاه 25 خردادماه به همراه هفت تن از دوستانش در منزل بازداشت شده و به مدت 95 روز در بند 209 نگه‌داری شد. او در این مدت تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفت. عاطفه، هم‌اکنون ششمین ماه اسارتش را در بند عمومی زندان اوین می‌گذراند.

متن فراخوان آغاز به کار کمپین "من عاطفه‌ام":

درحالی که هر روز اخبار صدور احکام سنگین علیه فعالان سیاسی تمام صفحات وب‌سایت‌ها را پر می‌کند. یک خبر، یک محکومیت، روز سه شنبه 4 آذرماه، در میان تمامی اخبار، منتشر شد و گم شد.

خبر 4 سال محکومیت دختری که نه نامی بزرگ داشت و نه منصبی. قاضی دادگاه هم در جواب اعتراضش که گفته بود، چرا سایرین را بعد از صدور حکم با قرار وثیقه آ‍زاد می‌کنید و من را نه، به او گفته بود که "خودش را با آن‌ها مقایسه نکند." و عاطفه مقایسه نکرد،‌ نه با آن‌ها و نه با هیچ کس دیگر. اما آن‌جا که صحبت از زندانی کشیدن و حبس به میان می‌آید. عاطفه، هم‌پای همان کسانی حکم می‌گیرد که نباید خودش را با آن‌ها مقایسه کند.

عاطفه نبوی، اولین زنی است که به دلیل اعتراضات پس از انتخابات حکم محکومیت دریافت کرده است. آن‌هم تنها به دلیل شرکت در تظاهرات 25 خرداد. تظاهراتی که خیلی از ما در آن شرکت کرده‌ایم و از این لحاظ هم جرم عاطفه‌ایم. اما حالا ما در خانه‌هایمان نشسته‌ایم و عاطفه باید برای همه آن 3 میلیون نفری که ‌آن روز در خیابان حضور داشتند، در زندان بماند. 4 سال.

کمپین " من عاطفه‌ام" از آن رو توسط جمعی از فعالان مدنی تشکیل شده، تا توجه افکار عمومی و نهادهای بین المللی را به حکم غیرعادلانه صادر شده علیه عاطفه نبوی جلب کند. از این رو، ما در اولین فراخوان خود از همه کسانی که در اعتراضات پس از انتخابات و به خصوص در تظاهرات 25 خردادماه شرکت کرده‌اند، می‌خواهیم با نوشتن چند خط، برای عاطفه و برای دستگاه قضایی، بگویند که ما هم‌جرم عاطفه هستیم و اگر قرار است او زندانی شود، باید همه ما به جرمی مشترک زندانی شویم. عاطفه نبوی در زندان است و نامش در هیاهوی این همه خبر بازداشت و زندان گم شده است. این دختر 28 ساله، باید 4 سال در زندان بماند. برای یک روز حضور در خیابان. یک روز اعتراض. ما می‌خواهیم بگوییم که مانند او فکر می‌کنیم. که همه ما عاطفه هستیم. که باید همه ما را زندانی کنند.

آدرس وبلاگ کمپین " من عاطفه ام"

http://manatefeham.blogspot.com/

آدرس صفحه فیس بوک" عاطفه را آزاد کنید"

http://www.facebook.com/pages/Free-Atefeh-Nabavi-…

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.