رفتن به محتوای اصلی

تایید مقامات بر کشته شدن 11 نفر در زندان شهرکرد
مرگ دست کم 11 نفر در آتش سوزی زندان شهرکرد
06.08.2014 - 00:42

طی روزهای گذشته زندانیان زندان شهرکرد در اعتراض به اوضاع اسفبار آن زندان دست به اعتصاب می‌زنند.

این زندانیان در اعتراض به شرایط بد زندان شهرکرد –که در هفت کیلومتری این شهر در جاده اصلی به سمت اصفهان واقع شده است– اعتصاب کرده و رییس زندان به دلیل این اعتراض زندانیان، عده‌ای از آنان را تنبیه و مجازات می‌کند.

به گزارش سحام، روز دوشنبه سایر زندانیان زندان شهرکرد در اعتراض به مجازات هم بندان زندانی خود و به نشانه اعتراض به این اقدام رییس زندان، البسه و تشک‌های زندان را جمع آوری و آتش زدند.

پس از این حادثه، زندانبانان نسبت به قفل کردن درهای اصلی زندان اقدام کرده و اجازه هر گونه امداد رسانی را به داخل این زندان مسدود و سپس بند را ترک می‌کنند. شدت حریق به اندازه‌ای زیاد بوده که شعله‌های آتش سریعا به نقاط دیگر بند سرایت می‌کند. در پی این حادثه، رییس زندان شهرکرد آتش نشانی این شهر را به داخل زندان فراخواند، اما اجازه تخریب دیوار زندان را برای امداد رسانی به واحدهای آتش نشانی شهرکرد نداد.

طبق گزارش‌ها، رییس زندان در مقابل اعتراض عده‌ای از کارکنان به تصمیم وی مبنی بر عدم تخریب دیوار زندان، امکان فرار زندانیان را در پی تخریب دیوار زندان مطرح و از تخریب دیوار زندان جلوگیری کرد. در پی این تصمیم، تعداد ۱۲ نفر از زندانیان در آتش سوخته و یا به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند، تعداد زیادی از زندانیان نیز جهت مداوا به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیرکل پزشکی قانونی استان گفته که اجساد قربانیان این آتش‌سوزی برای تعیین هویت و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی ارجاع شده است و خانواده‌های آنان می‌توانند برای تحویل اجساد مراجعه کنند.

رئیس دادگستری استان هم اظهار داشته این یازده نفر در اثر خفگی ناشی از آتش‌سوزی کشته شدند و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.