رفتن به محتوای اصلی

همایش کارگران فولاد زاگرس مقابل مجلس
09.08.2014 - 14:37

 

صبح امروز حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس در کردستان بار دیگر با سفر به تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی که اینک در تعطیلات تابستانی به سر می برد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران فولاد زاگرس در اعتراض به معرفی 35 نفر از همکارانشان برای دریافت بیمه بیکاری و نگرانی از تعمیم این حکم به سایر کارگران ابتدا در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کرده بودند که پس از بی نتیجه ماندن این تجمع، به بهارستان رفتند و در مقابل ساختمان خالی مجلس تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز کارگران کارخانه فولاد زاگرس در تشریح جزئیات تجمع امروز همکارانش به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از انحلال کارخانه فولاد زاگرس در تاریخ 26 اسفند ماه، کارگران به قصد بازگشت به کار، به صورت انفرادی شکایت نامه‌ای را در اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان قروه تنظیم کردند، اما اخیرا این اداره با اعلام حکم قطعی برای ۳۵ نفر از کارگران بجای صدور حکم بازگشت بکار، حکم دریافت مقرری بیمه بیکاری صادر کرده است که به معنی تایید بیکاری کارگران است.

او با بیان اینکه این موضوع باعث نگرانی کارگران شده است افزود: با بی‌توجه‌ای مسئولان استانی، با امیدی که کارگران به حمایت مسئولان وزارت کار داشتند از شهرستان قروه به تهران سفر کردیم تا مسئولان به خواسته‌های‌ ما اعتنا کنند، اما پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردیم و به ما گفته شد مشکلمان را از طریق دیوان عدالت اداری پی گیری کنیم.

این کارگر حاضر در تجمع گفت: بعد از بی‌پاسخ ماندن مطالباتمان از سوی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی، کارگران به صورت خود جوش به سمت ساختمان مجلس در میدان بهارستان رفتند.

به گفته وی، تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس در حالی امروزبی نتیجه باقی مانده است که به معترضین گفته شده است نمایندگان مجلس در تعطیلات تابستانی هستند و فردا در مجلس حضور می یابند.

این کارگر همچنین درخصوص وضعیت کارگران بیکار شده شرکت فولاد زاگرس گفت: از یک ماه قبل ازنوروز ۹۳ کارگران این واحد تولیدی بیکار بودند و طبعا اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند.

او با بیان اینکه اقامت کارگران در تهران با شرایطی که هیچ گونه حقوقی نمی‌گیرند بسیار سخت است افزود: با این حال کارگران فولاد زاگرس ناچارند همه مشکلات را برای رسیدگی عادلانه به شکایت تامین معاش خانواده‌هایشان به جان بخرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یاد اوری اینکه پذیرش بیمه بیکاری برای کارگرانی که مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند بسیار سخت است افزود: از نظر کارگران انحلال این واحد تولیدی «صوری» است و این شهرستان هیچ واحد تولیدی و یا صنعتی دیگری ندارد و این کارگران بعد از بیکاری برای تامین معاش خانواده‌شان مجبور به اشتغال کاذب خواهد شد.

نماینده کارگران در خاتمه تصریح کرد: کارگران کارخانه فولاد زاگرس اصرار دارند تا گرفتن پاسخ قاطعی از مسئولان دولتی و مدیران کارخانه به تجمعات اعتراضی خود در تهران ادامه دهند.

گفتنی است در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۲، سهامداران و هیأت مدیره کارخانه فولاد زاگرس اقدام به درج آگهی انحلال این واحد تولیدی در روزنامه‌های کثیرالانتشار کردند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
برگرفته از:
خبرگزاری " ایلنا "

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.