رفتن به محتوای اصلی

شاهین دادخواه مجددا تفهیم اتهام و روانه سلول‌انفرادی شد
12.08.2014 - 06:35

اتهام تازه ای که دادخواه با آن مواجه شده، نگارش مقاله ای درباره «داعش» و پرداختن به «سیاست‌های اشتباه افراطیون درمنطقه» است .

یکی از آگاهان دراین باره به خبرنگار سحام گفت:پس از انتقال نصف روزه به« بند ۸»، خانواده وی توانستند پس از ماه‌ها محرومیت، به‌صورت تلفنی گفتگویی هرچند کوتاه داشته باشند، و این انتظار می‌رفت در روزهای آتی نیز امکان گفتگوی تلفنی ادامه داشته باشد. عدم تماس از سوی وی از روز دوم برای خانواده و دوستان ایشان- با توجه به آن‌که در بند ۸ تلفن‌عمومی وجود دارد و تماس آزاد است- عجیب و کمی مشکوک به‌نظر می رسید ، به‌ویژه آن‌که «۱۸ مرداد»، مراسم سالگرد فوت مادرشان بوده و حداقل می بایست در این روز با خانواده تماسی می گرفت. پس از پیگیری‌های فراوان در یک هفته گذشته، خانواده و دوستان وی متوجه شدند در حال حاضر شاهین دادخواه در هیچ‌کدام از بندهای عمومی زندان اوین نگهداری نمی‌شود و منابع خبری غیررسمی با رایزنی توانستند از یک مقام مسول که مایل نبود نامش افشا شود، تاییدیه خبرانتقال دوباره وی جهت بازجوی به سلول انفرادی بند ۲۰۹ را بگیرند.
وی در ادامه افزود : دادخواه در یک سال گذشته پنج بار به سلول انفرادی منتقل شد، که چهار مورد آخر به تلافی نگارش مقالاتی از اوین توسط این کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه ، در تحلیل عملکرد افراطیون در حوزه سیاست داخلی و منطقه ای و افشاگری درباره برخی مقامات امنیتی سابق در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است وحتی دریکی ازبازجویی ها که اسفند۹۲ اتفاق افتاده بود، رسما توسط بازجویان اطلاعات سپاه تهدید شده بود که در صورت عدم همکاری مانع آزادی وی شده و مادام العمر در زندان نگه‌داشته خواهد شد.

شاهین دادخواه از زمان بازداشت (سال۸۹) تاکنون براى همراهى با اطلاعات سپاه و اقرار به پذیرش اتهامات واهى تحت انواع شکنجه و فشارهاى روحى و روانى قرارداشته و از بسیارى حقوق اولیه یک زندانى محروم بوده است که ازآن جمله مى توان به عدم برخوردارى ازامکان ملاقات هفتگى با خانواده، محرومیت ازتماس تلفنى حتی با خویشان درجه یک، محرومیت از درمان بیمارى علیرغم تاکید بهدارى زندان اشاره کرد.
شاهین دادخواه مشاور سابق شورای عالی امنیت ملی،عضو تیم مذاکره کننده در مذاکرات سه جانبه ایران – آمریکا – افغانستان و همین‌طور مذاکرات ایران – آمریکا – عراق وازاعضای تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست حسن روحانی بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.