رفتن به محتوای اصلی

افشای متقابل نام بورسیه های دکتری رانتی توسط جناح ها
23.08.2014 - 04:18

 

به دنبال افشای نام 749 تن از بورسیه های دکتری سفارشی وابستگان رژیم جمهوری اسلامی در سال 1391، که عمدتاً متعلق به جناح اصول گرای رژیم هستند، اصول گرا ها در اقدامی متقابل به افشای نام بورسیه های رانتی جناح های اصلاح طلب و اعتدالی پشتیبان دولت حسن روحانی  پرداخته اند.  برخی از بورسیه های وابسته  به جناح طرفدار دولت روحانی که تا کنون توسط  رسانه های اصول گرای رژیم  افشا شده اند، عبارتند از: داماد علی طیب نیا، وزیر اقتصاد ـ  باجناق پسر سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات ـ  سروش دباغ، پسر عبد الکریم سروش ـ   پسر مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت خاتمی و نمایندۀ اصلاح طلب تبریز در مجلس رژیم ـ  دختر رضوان‌طلب، رئیس‌مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم ـ   پسر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم ـ  دختر امی، مشاور ارشد وزیر علوم ـ خواهر احمدی، معاون دیگر وزیر علوم.

پیش از این از میان بورسیه های رانتی شاخص اصول گرا ، افزون بر شماری از نمایندگان مجلس،  نام داماد پروین احمدی نژاد، پسر و داماد محمد سلیمانی، نماینده ی مجلس و وزیر پیشین ارتباطات و نیز  پسر محمد مهدی زاهدی، نماینده ی مجلس و وزیر پیشین علوم فاش شده بود.

مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم دولت روحانی، که خود نیز سالها پیش بورسیه ی دولتی بوده و دکترایش را از این راه به دست آورده است، پس از افشای فهرست 749 نفری بورسیه های رانتی از این رویداد اظهار ناخوشایندی کرده و آن را " بی اخلاقی" و " تخریبی" نامیده بود. 

یادآوری می شود که سالهاست وابستگان به رژیم جمهوری اسلامی، بدون داشتن صلاحیت علمی، از بورسیه های آموزشی  پر هزینه در داخل و خارج کشور برخوردار می شوند و به خرج مردم ایران زندگی و تحصیل می کنند، حال آنکه بسیاری از جوانان با استعداد ایرانی حتی از تحصیل عادی دانشگاهی محروم مانده اند.    

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.