رفتن به محتوای اصلی

سرگردانی 23 هزار روزنامه نگار و هنرمند خواهان بیمه تکمیلی
24.08.2014 - 21:38
غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر که فقط با روابط عمومی این سازمان به گفتگو نشسته و از پاسخگویی به خبرنگاران طفره می رود اخیر از تلاش برای ساماندهی !!! روزنامه نگاران ، هنرمندان و نویسندگان ثبت نام کننده در سایت این صندوق سخن گفته است .
در ساماندهی ! اخیر هر هنرمند و روزنامه نگار علاوه بر پرداخت حق عضویت و بیمه تکمیلی سالانه خود که حدودا بالغ بر 250 هزار تومان است باید برای هر عضو خانواده اعم از همسر و فرزند نیز همین مبلغ را پرداخت نمایید.
یعنی یک خانواده هنرمند چهار نفری باید حدود یک میلیون تومان به صورت سالانه پرداخت نماید.
در یک برآورد نسبی آماری چنانچه مبلغ حق عضویت و بیمه تکمیلی برای هر عضو 250 هزار تومان محاسبه گردد حدود 6 میلیارد تومان ، ماه ها است که به حساب صندوق اعتباری هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران واریز شده است .
دریافت این مبلغ علاوه بر  35هزار نفر عضو در صندوق اعتباری هنر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است که مجبورند سالیانه به طور متوسط 800 هزار تومان بایت حق بیمه به عنوان مثال یک خانواده 4 نفر بپردازند .
یعنی یک خانواده 4 نفری روزنامه نگار ، هنرمند و نویسنده ایرانی باید سالیانه حدود 2 میلیون تومان حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی بپردازد .
اکثر روزنامه نگاران ، هنرمندان و نویسندگان از خدمات ارائه شده توسط صندوق اعتباری هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناراضی هستند ولی مجبورند در جهت تامین بخش اندکی از هزینه های سرسام آور خدمات درمانی و پزشکی کشور به عضویت در این صندوق تن در دهند.
حدود 12 هزار نفر از اعضا صندوق برای بیمه تکمیلی ثبت نام نکرده و آن را بی نتیجه می دانند.
بیمه ایران طرف قرارداد وزارت فرهنگ و ارشاد در مراجعه هنرمندانی که به این شرکت مراجعه می کنند مرتب اعلام می دارد که از آغاز سال 1393 هیچ لیستی از سوی صندوق اعتباری هنرمندان در اختیار ما قرار نگرفته است.
بسیاری از پزشکان از ارائه خدمات به دارندگان دفترچه خدمات درمانی تامین اجتماعی روزنامه نگاران ، هنرمندان و نویسندگان خودداری و داروخانه ها نیز اغلب دارو ها را با نرخ آزاد در اختیار دارندگان این دفترچه ها قرار می دهند .
از دفترچه خدمات درمانی تامین اجتماعی ایران به عنوان دفترچه یادداشت نام برده می شود.

روزنامه نگاران ، هنرمندان و نویسندگان در ایران به ضعیف ترین،بی پناه ترین و بی پشتوانه ترین اقشار از لحاظ امنیت شغلی و اقتصادی تبدیل شده اند اما همچنان محبوب ترین های مردم هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن
برگرفته از:
ایمیل ارسالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.